טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רופאים דורשים מה-FDA לסמן גבינות כמגבירות סיכון לסרטן השד

צוות טבעוניוז 7.10.2019

רופאים דורשים מה-FDA לסמן גבינות כמגבירות סיכון לסרטן השד
צילום: ועדת הרופאים לרפואה אחראית

ועדת הרופאים לרפואה אחראית, ארגון של יותר מ-12,000 רופאים, דורשת ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לסמן על גבינות כי הן מגבירות את הסיכון ללקות בסרטן השד.

הוועדה דורשת כי על גבי אריזות של מוצרי גבינות חלביות יהיה כתוב: "גבינה על בסיס חלב מכילה הורמונים שעלולים להגביר את סיכון התמותה מסרטן השד". הדרישה פורסמה ב-3 באוקטובר, עם תחילתו של חודש המודעות לסרטן השד.

על פי אתר הוועדה, מוצרי חלב מכילים שאריות של אסטרוגנים מפרות, וכאשר החלב נהפך לגבינה, האסטרוגנים נהיים מרוכזים יותר. למרות שמדובר בשאריות, האסטרוגנים פעילים בגופם של בני אדם ומגבירים את הסיכון לתמותה מסרטן השד.

מחקר בשם 'אפידמיולוגיית החיים לאחר הסרטן' חשף, כי בקרב נשים שאובחנו בסרטן השד, אלו שצרכו מנה אחת או יותר של מוצרי חלב עתירי שומן ביום - סיכויין למות מסרטן השד היה גבוה ב-49% מזה של נשים שצרכו פחות מחצי מנה ליום.

נשיא ועדת הרופאים לרפואה אחראית, ד"ר ניל ברנרד, אומר: "במקום לקשור סרטים ורודים על אריזות גבינות, כפי שהיצרנים עשו בעבר לצורך הגברת המודעות לסרטן השד, עליהם להדביק עליהן תוויות אזהרה. אנחנו מעוניינים כי נשים תהיינה מודעות לעובדה כי גבינה חלבית מעמידה אותן בסכנת מוות מסרטן השד."

מכתב הדרישה מצטט מספר מחקרים שחושפים את הקשר בין צריכת גבינות ומוצרי חלב עתירי שומן לבין סיכון מוגבר לסרטן השד.

מחקר שנערך בשנת 2017 ומומן על ידי המכון הלאומי האמריקאי לסרטן, השווה בין תזונתן של נשים שאובחנו בסרטן השד לזו של נשים ללא סרטן השד. תוצאות המחקר גילו, כי לנשים שצרכו את הכמויות הגדולות ביותר של גבינות אמריקאיות היה סיכון גבוה ב-53% ללקות בסרטן השד. עורכי המחקר מעריכים כי הסיבות העיקריות לכך הן הורמוני גדילה דוגמת IGF-1 שנמצאים בין מרכיבי הגבינות.

על פי אתר האגודה למלחמה בסרטן, סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. כ-5,000 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד בישראל. על פי נתונים שנאספו בארצות הברית לגבי שנת 2016 (השנה האחרונה לגביה נאספו נתונים), התגלו 245,299 מקרים חדשים של סרטן השד בקרב נשים, ו-41,487 מתו מהמחלה.

בדרישה נכתב: "על מנת להבטיח כי הציבור יבין את הסיכונים המשמעותיים הפוטנציאליים ואת המחיר לטווח ארוך כתוצאה מצריכת גבינות חלביות, על מנהל המזון והתרופות לדאוג כי ההערה המדוברת תימצא באופן קבוע על אריזות ותוויות של כל מוצרי הגבינות החלביות".

מסמך הדרישה המלא

ההודעה לעיתונות באתר ועדת הרופאים לרפואה אחראית:
Doctors Petition FDA to Require Breast Cancer Warning Label on Cheese

לקריאה נוספת:
חלב מגואל בדם
12,000 רופאים דורשים כי איגוד הלב האמריקאי יסיר את ההמלצה לילדים לשתות חלב בקר
יותר ממאה מדענים דורשים לצמצם את כמות המוצרים מן החי בארוחות בבתי ספר
15,000 מדענים קוראים לאזרחי העולם לעבור לטבעונות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS