טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

איל מגד: נוכחותה של טל גלבוע ליד ראש הממשלה הוא נס גדול

צוות טבעוניוז 8.9.2019

איל מגד: נוכחותה של טל גלבוע ליד ראש הממשלה הוא נס גדול
טל גלבוע (מקור: פייסבוק)

הסופר איל מגד כתב היום טור בעיתון 'הארץ' בו שיבח את פועלה של טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים.

ביקורת לא מעטה מופנית כלפי גלבוע, לא רק מצד אנשים שאינם טבעונים אלא גם מטבעונים, ולאחרונה הביקורת הזו סובבת סביב פעילותה לצידו של ראש הממשלה נתניהו. זאת למרות שהיא מקפידה באופן קבוע לדווח על פעילותה למען בעלי החיים ברשתות החברתיות. מגד יצא להגנתה באופן בלתי מתפשר.

אני עפר לרגליה של טל גלבוע - כך כתב מגד כבר בכותרת הכתבה, ומוסיף: "בלתי נתפש ששנאת נתניהו מוחקת באחת את מה שבימים כתיקונם נמצא בראש מעייניהם של מרוממי הטבעונות המוסרית. הרי מהי נוכחותה של גלבוע ליד ראש הממשלה אם לא נס גדול".

מגד ממשיך להביע את הערצתו לגלבוע ואת ביקורתו החריפה נגד מבקריה ומציין בין היתר גם את פעילותה ארוכת השנים לתיעוד משקי החי בישראל וסבלם של בעלי החיים - פעילות שדורשת כוחות נפשיים גדולים. הוא מציין גם את היתרון שבהצטרפותה למפלגת השלטון, ממנה ניתן לפעול בדרכים בהן אי אפשר לפעול מהאופוזיציה. מגד כתב: "(המבקרים) לפתע שוכחים, שהמלחמה שלהם היא לא נגד ביבי, אלא נגד האופי האנושי."

ובהמשך הוא כתב: "מאותו יום טל הופכת עולמות. לנגד עיניה עומדים אך ורק הקורבנות המעונים והנרצחים באלף מיתות של גיהנום. היא מצדיקה, אולי יותר מכל 'יועץ' אחר, את המשכורת שעינם של משמיציה צרה בה. יש לה גיבוי, יש לה סמכות, יש לה משנה סדורה של משימות. היא קומנדו של אדם אחד. קשה להאמין לספירת המלאי של מה שהספיקה בחודשיים שמאז מינויה - החל מדרבון ראשי ערים לשפר את תנאי החיים של כלבים וחתולים בהסגר, דרך החמרת האכיפה של חוקי צער בעלי חיים על ידי המשרד לביטחון פנים, כשהשר עצמו תפס פיקוד על הביצוע - ועד גיוס תקציבים ורתימת משרד הכלכלה והמדען הראשי לזירוז של פיתוח הבשר המתורבת והחלבון מן הצומח. ולא פחות חשוב, אזכור בלתי פוסק של טבעונות ושל החובה לדאוג לבעלי החיים בדף הפייסבוק של ראש הממשלה. מיליוני עוקבים נחשפים לראשונה לממדי הטרגדיה, והתגובות הנוגעות ללב מדהימות, לא פחות."

בתגובה לטור של מגד כתבה גלבוע בדף הפייסבוק שלה: "היה לי מלל ארוך ארוך על אלו שצריכים להוציא את שיירי בעלי החיים מהשיניים היוצאים נגדי וגם על הטבעונים המצטרפים אליהם, ועוד היה לי על למה כל מי שמצביע למפלגה אחרת 'למען בעלי חיים' זה חרטא, אבל אני אתן לאיל לפרוק את תסכולו שהוא גם תסכולי. באותה נשימה אני רוצה להודות לאוכלוסייה העצומה שבזכות נתניהו נחשפו אלי ולרעיון, מי היה מאמין שכך יתן ראש ממשלה בישראל את הפלטפורמות שלו לנושא, ומה לעשות? תתעצבנו, תכעסו, הוא היחיד שעושה את זה."

עיקבו אחרי טל גלבוע ואחרי פעילותה השוטפת בפייסבוק, בטוויטר, ובאינסטגרם.

לקריאה נוספת:
היסטוריה: פעילה למען שחרור בעלי חיים תזכה לראשונה לפעול מתוך לשכת ראש הממשלה
טל גלבוע התחילה בעבודתה כיועצת ראש הממשלה
דיון במשרד הכלכלה בצורך בהשקעה לאומית בחלבונים נקיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS