טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עצומה נגד שופרסל: עודדו צריכת מוצרים מן הצומח במקום מוצרים מן החי

צוות טבעוניוז 29.8.2019

עצומה נגד שופרסל: עודדו צריכת מוצרים מן הצומח במקום מוצרים מן החי
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

הארגון למען איכות הסביבה 'גרינפיס ישראל' פרסם הבוקר עצומה נגד רשת המרכולים שופרסל, בה דרש ממנה להפסיק לייבא בשר מגורמים שקשורים לבירוא יערות.

בדף הפייסבוק של גרינפיס ישראל נכתב: "תעשיית כריתת היערות לא שורפת רק את האמזונס, ולא רק את הצ'אקו, אלא גם את יערות הגשם באינדונזיה וברוסיה. השיטה היא כזאת: שורפים את היער, משטחים את הקרקע, מגדלים בקר על הקרקע ויבולים להאכלת הבקר ומוכרים את הבקר לרשתות כמו שופרסל שדואגת שזה ימשיך להשתלם לשרוף יערות."

כשעה וחצי לאחר העלאת הפוסט, הוא עבר עריכה, ובגרסתו המעודכנת נכתב: "העולם שלנו בוער. האם זה הגיוני שגם המקום הקר ביותר בעולם וגם המקום הרטוב ביותר בעולם בוערים ממש עכשיו? השפעות האדם על היערות לא שורפת רק את האמזונס, ולא רק את הצ'אקו, אלא גם את יערות הגשם באינדונזיה ובאפריקה ואת היערות בסיביר. אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר אקלים ומשבר אקולוגי. כל עץ חשוב. למעננו, ולמען העתיד של ילדינו."

לצד מידע לגבי היערות ומצבם נכתב בעצומה:

בשקט בשקט ומתחת לרדאר יער הצ'אקו שבארגנטינה החשוב לאנושות ולחיים על כדור הארץ - נכרת, נשרף, נחרב ומוחלף על ידי מגדלי בקר בשטחי גידול לעשרות מיליוני פרות והכל בעבור רווח כספי. שופרסל שותפה בהרס הצ'אקו, היער השני בגודלו בדרום אמריקה ומערכת אקולוגית חיונית לכדור הארץ, וכך פוגעת במגוון חיות בר נדירות ובאפשרות לפתרון משבר האקלים. שופרסל מזינה את משבר האקלים. חלק ניכר מבשר הבקר שנמכר ברשת המזון הגדולה בישראל מיובא מתאגיד ענק בשם CRESUD, שגורם להרס היערות ונמצא בבעלותו של אחד ממחזיקי השליטה ברשת.

אנו דורשים משופרסל:
  1. הפסקה מיידית של שרשרת האספקה האחראית להרס היערות.
  2. קידום מדיניות מקיימת לאור משבר האקלים שמתחולל בעולם.
  3. בניית אסטרטגיה עסקית המעודדת צריכת מוצרים מן הצומח במקום מוצרים מן החי.
לחתימה על העצומה:
העצומה נגד שופרסל

מטעם שופרסל נמסר בתגובה:

הספק קרנה פנפיאנס הינו אחד מהספקים המובילים בתחום הבשר המאושר ליצוא ובפיקוח צמוד של האגף הוטרינרי הארגנטינאי (Senasa). שופרסל קונה בשר עלפי התקנים ולפי דרישות המחמירות ביותר של משרד החקלאות ומשרד הבריאות כדי להבטיח את האיכות הטובה והטרייה ביותר של מוצריה לציבור הלקוחות. לעניין המדיניות הסביבתית של הספקים וספציפית לגבי ספק זה אין לנו מידע מפורט ומכל מקום, אנו פונים לספק לקבלת הסבר בנושא ולאחר שנלמד את הנושא נתייחס בהתאם.

לקריאה נוספת:
עיתוני העולם מודים: רוב השריפות באמזונס מתעשיית הבשר, איומי סנקציות על ברזיל
גרינפיס: להקטין את צריכת הבשר והחלב ולהציל את העולם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS