טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גרינפיס: להקטין את צריכת הבשר והחלב ולהציל את העולם

צוות טבעוניוז 6.3.2018

גרינפיס: להקטין את צריכת הבשר והחלב ולהציל את העולם
מקור התמונה: Pixabay

גרינפיס, הארגון הבינלאומי למען איכות הסביבה, פרסם באתרו, שאם אנחנו רוצים להימנע מרמה מסוכנת של שינויי אקלים, עלינו להקטין את צריכת הבשר והחלב בחצי עד שנת 2050.

גרינפיס, שפועל בכ-40 מדינות, קורא לממשלות העולם לשים סוף למדיניות שתומכת בייצור התעשייתי של בשר וחלב. במקום זאת, הארגון מבקש מהממשלות להפנות את תשומת הלב למתן עזרה לחקלאים למעבר לשיטות גידול מזון אקולוגיות יותר, להפחית את כמות בעלי החיים בתעשייה ולהגדיל את הזמינות של מוצרים טבעוניים.

באני מדיארמיד, בכירה בארגון גרינפיס, אמרה: "משהו רקוב במערכת המזון שלנו. ממשלות ממשיכות לתמוך בתעשיית הבשר והחלב תוך סיכון בריאותנו, בריאות ילדינו ובריאות כדור הארץ. במקום זאת, עליהם לתמוך במספר ההולך וגדל של חקלאים שעושים את השינוי לטובת יצור אקולוגי של מזון בריא ולעזור לאנשים להשיג מזון בריא מהצומח."

פיט סמית', בכיר לשעבר בפאנל בין-ממשלתי לשינויי האקלים, אמר: "הצורך להקטין את הביקוש למוצרים מן החי הוא היבט מדעי מוסכם. רק ירידה משמעותית בצריכת הבשר והחלב תאפשר לנו להתאים את מערכת המזון לעתיד - לרווחתם של בני האדם וכדור הארץ כאחד. הייצור של אותם מוצרים שאנו צורכים כיום, גם אם בדרכים יעילות יותר, לא יקטין את השפעת התעשייה על איכות הסביבה באופן שישמור על כדור הארץ לטובת ילדינו וילדי ילדינו."

ארגון גרינפיס קם בשנת 1971, מאז הצליח להשפיע רבות על העולם. כיום יש לארגון 2.8 מיליון תומכים ברחבי תבל. בשנת 1978 עזבו כמה מחברי גרינפיס את הארגון והקימו ארגון חדש בשם סי שפרד, כאשר חילוקי הדעות בין הארגונים סבב סביב תעשיית בעלי החיים. סי שפרד קידם את הטבעונות מאז יום היווסדו, כאשר גרינפיס התעקש עד לאחרונה לא להתייחס לנושא.

לפרסום המלא באתר הארגון:
Greenpeace calls for decrease in meat and dairy production and consumption for a healthier planet

ראוי לציין, כי למרות שהארגון מסתפק בלקרוא להפחתה בצריכת מוצרים מן החי, מעבר לטבעונות מלאה הוא דבר אפשרי בהחלט וקל יותר ממה שאנשים מסוימים נוטים לחשוב. בסופו של דבר, ההכרזה של גרינפיס מהווה הכרה בממצאים המדעיים וצעד בכיוון הנכון.

הנכם מוזמנים לקבל עזרה במעברכם לטבעונות על ידי קהילה הולכת וגדלה של טבעונים, ביניהם תזונאים ובשלנים - והכל בחינם. לפרטים: איך לעבור לטבעונות ולהישאר בחיים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS