טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גלובס: מנות טבעוניות כבר מזמן אינן טרנד חולף

צוות טבעוניוז 29.8.2019

גלובס: מנות טבעוניות כבר מזמן אינן טרנד חולף
צילום: ביונד מיט

העיתון הכלכלי 'גלובס' כותב היום בהרחבה על חדירתם של מנות טבעוניות לרשתות מסעדות בארץ ובעולם.

הכתבה עלתה בעקבות כניסתן של מנות טבעוניות מבית ביונד מיט לרשת KFC, רשת המזון המהיר האחרונה שהתחילה להגיש מנות טבעוניות, ומציינת כי KFC מצטרפת למקדונלדס, ברגר קינג, בורגראנץ', וונדיס, סוסו אנד סאנס, BBB ו-'מוזס'.

לארץ נכנסו ההמבורגרים של ביונד מיט לפני כ-7 חודשים, וכיום הם נמכרים בפריסה ארצית. עד כה נמכרו כ-60 טון בורגרים. חברת KAYA, יבואנית ביונד מיט, מסרה כי הציפייה היא להכפיל את המכירות תוך שנה, בהתאם לקצב הביקושים ההולך ועולה.

ברשת מקדונלד'ס לא חושפים נתונים על הגדלת המכירות בישראל, אבל דווחו כי "לאור הצלחת ה-'ביג ויגאן', הרשת מרחיבה את השקת ההמבורגר הטבעוני אל מחוץ לגבולות גוש דן."

ברשת BBB, מכירות ההמבורגרים הטבעוניים תפסו נפח של 3% מכלל מכירות ההמבורגרים בקבוצה בשנת 2018, והפלח הזה צמח ל-7.5% ב-2019. יתרה מכך, אומרת ל-'גלובס' אהובה תורג'מן, מבעלי ומנכ"לית קבוצת BBB: "אם בעבר עיקר המכירות של ההמבורגר הטבעוני היו נחלת סניפי המרכז תוך דגש על תל אביב, פתאום אנחנו רואים מכירות בכרמיאל ובנהריה."

סמנכ"ל השיווק של בורגראנץ', משה אפרים, מסביר כי הרעיון לשלב המבורגר טבעוני בתפריט הגיע לאור דרישה מהשטח. בפרק זמן הקצר יחסית שההמבורגר הטבעוני משולב בתפריט, אפרים מספר על צמיחה במכירות: הקיץ הזה חלה עלייה גדולה במיוחד במכירות, שהרשת מייחסת למכירות של ההמבורגר הטבעוני.

אורי שביט, עיתונאית אוכל וכותבת הבלוג טבעוניות נהנות יותר, אומרת: "לא מדובר בסימון 'וי' או בעלה תאנה שיווקי, אלא בחשיבה אסטרטגית לטווח הארוך. רשתות הענק האלה, שלאיש אין ספק באשר ליכולותיהן בתחומי חקר השוק והשיווק, סימנו את קהל היעד הצומח ביותר כיום - זה שמחפש אלטרנטיבה בריאה, אקולוגית ומוסרית יותר למזון מהיר, זול ונגיש."

שביט מציינת, כי "המסעדות הטבעוניות חשובות, אך ברור שרוב האוכלוסייה נחשפת לאופציות טבעוניות במסעדות שאינן טבעוניות לחלוטין. ההנגשה הזו מאפשרת לכל אדם להסתקרן, להתנסות ולטעום מנות טבעוניות גם כאשר הוא מגיע למסעדה 'רגילה'. ההתנסות הזו, שהיא חיובית ברוב המקרים, היא מנוע הצמיחה וההצלחה של המנות הללו בקרב קהלים רחבים."

לכתבה המלאה:
כל השחקנים הגדולים מבינים שקהילת הטבעונים היא מנוע צמיחה שאי-אפשר להתעלם ממנו יותר

בינתיים, בחדשות ערוץ 12 שודרה הכתבה הבאה, אודות המבורגר טבעוני על בסיס קינואה פרי פיתוח של מכללת תל חי וההמבורגר הטבעוני החדש של חברת זוגלובק:


לקריאה נוספת:
ביצת עין טבעונית ומוצרים טבעוניים חדשים נוספים בישראל
מוצרים טבעוניים פורצים לשוק כמו פטריות אחרי הגשם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS