טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דה מרקר: טעויותיו של שמואל בוקסר

צוות טבעוניוז 26.9.2018

דה מרקר: טעויותיו של שמואל בוקסר

העיתון 'דה מרקר' העלה לאתר האינטרנט שלו כתבת טור בעקבות הרעש סביב הידיעה על עברו כצייד של שמואל בוקסר, המועמד לראשות עיריית נס ציונה.

הרשתות החברתיות הוצפו ביממה האחרונה בפוסטים ובדיונים אודות בוקסר בעקבות פרסום הכתבה אודותיו אתמול ב-'ידיעות אחרונות'. הביקורות על עברו כצייד, כלומר כאחד שהרג בעלי חיים בשביל ההנאה, היו קשות. ב-'דה מרקר' נכתב: "החשדות פורסמו אתמול ב-'ידיעות אחרונות', אבל עם כל הכבוד ל-'ידיעות', הזירה המרכזית היום היא ברשתות החברתיות, שם זכה הסיפור לתפוצה הרבה יותר משמעותית, לאלפי שיתופים ולפרשנות מאוד שלילית. בשורה התחתונה, מדובר במצב מאוד לא נעים עבור מועמד בזמן בחירות."

'דה מרקר' מצטט את הפוסט של בוקסר מתוך דף הפייסבוק שלו בו הוא הגיב לפרסום ולרעש, ולאחר מכן מפרט את הטעויות הטקטיות שהמועמד עשה בפוסט. כותב הטור, אסף שמואלי, כתב: "ייתכן שבעולם הישן, זה של המדיה המסורתית, התגובה היתה מספיקה. אבל עושה רושם שבוקסר וצוותו לא הבינו שגם אם בנס ציונה המילה בוידעם עדיין רלוונטית, העולם השתנה וכיום מותגים ומועמדים אינם נבחנים על פי מה שכלי התקשורת אומרים עליהם אלא על פי הנורמות של ציבור הגולשים."

שמואלי ממשיך: "סיסמת הבחירות שהוא אימץ היתה 'הטוב ינצח'... לכן, הדבר הראשון שהוא היה צריך לעשות הוא למפות מהי הגישה של תושבי העיר (נס ציונה) כלפי המעשים שנחשפו. הדבר השני היה להפנים שתמונתו, המשדרת סיפוק עצמי גבוה מהרג חיות, אינה משדרת את הטוב - לא בעיניים של בני נוער, שמצביעים לראשונה ולא בעיניים שרואות באופציית התיירות הזו דבר פסול."

שמואלי מציין: "לא התמונה היא הבעיה אלא ההתנהגות - ויותר מכך המערכת הנורמטיבית של המועמד לראשות העיר, שאינו מבין עד כמה החברה שבה הוא חי רואה בציד חיות בר לשם הנאה כמעשה פסול."

שמואלי מתייחס גם להטלת האשמה של בוקסר על המתחרים שלו ומגדיר אותה כבריחה מאחריות. בנוסף טוען שמואלי כי בוקסר האדיר את המתחרה: "...שאם הוא זה שאכן עומד מאחורי החשיפה, כנראה שהוא מחזיק בנורמות ראויות ומתאימות יותר לתושבי העיר".

עוד כותב שמואלי, כי בוקסר איננו מפנים את הביקורת הציבורית ואת התפיסה הנורמטיבית הרואה במעשים אלו כמעשים פסולים. בהמשך לזה הוא כותב: "גם הניסיון להפריד בין התנהגותו של אדם פרטי להתנהגותו של אדם ציבורי הוא גול עצמי, ומעידה על מוסר כפול ונורמות בעייתיות והמשך הטלת הרפש על יריבים פוליטיים מלמד גם הוא על חוסר יכולת לקבל ביקורת ציבורית ואחריות למעשיו."

אסף שמואלי מסכם את דבריו בדברים הבאים: "בעיני מצביעים פוטנציאליים, בעיקר בני נוער, שלהם זוהי מערכת הבחירות הראשונה, פרסום המידע השלילי והתגובה שמתנערת מחומרת המעשים כבר אינה מציבה אותו בעמדת הטוב. עבורם הוא עכשיו ממוקם בפוזיציה אחרת - 'האיש הרע' - והתגובה שלו יוצרת מוטיבציה ומחויבות שלילית כנגד בחירתו."

לכתבה המלאה:
מסע הצייד נגמר בשיימינג - ואז הגיעה התגובה שגרמה לכל העסק לצאת משליטה

ביום שישי הקרוב תתקיים הפגנת מחאה נגד שמואל בוקסר. בדף האירוע בפייסבוק נכתב: "מועמד מעין זה אינו ראוי למשרה של נבחר ציבור - לא בעיר נס ציונה ולא בשום מקום ציבורי אחר."



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS