טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אייר ניו זילנד מרגיזה את תעשיית הבשר

צוות טבעוניוז 8.7.2018

אייר ניו זילנד מרגיזה את תעשיית הבשר
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

גורמים בשלטונות ניו זילנד מגנים את התוספת האחרונה של חברת התעופה הלאומית לתפריט הארוחות שלה - המבורגר טבעוני של Impossible Burger - ומכנים אותה 'איום קיומי' על תעשיית הבשר המקומית.

חבר פרלמנט של ניו זילנד אמר, שצעד זה הוא 'סטירת לחי' ו-'איום קיומי' על תעשיית בשר הבקר במדינה, ששוויה נאמד בכ-6 מיליארד דולר והיא ענף הייצוא השני בהיקפו במדינה. ראש הממשלה בפועל תמך בחבר הפרלמנט ואמר: "אייר ניו זילנד הוקמה על ידי משלמי המסים, הופרטה, חולצה מצרות בערבות משלמי המסים והיא קיימת היום בזכות משלמי המסים. חלק ממשלמי המסים האלה באים מתעשיית בעלי החיים שמעוניינים שמוצריהם ייצאו לחו"ל. על חברת התעופה שלנו להיות המשווקת מספר אחת שלהם."

מטעם אייר ניו זילנד נמסר בתגובה, כי היא עומדת מאחורי החלטתה להכניס את ההמבורגר הטבעוני לתפריט. לדבריה, "הסיקור התקשורתי הבינלאומי ב-24 השעות האחרונות הציג את חברת התעופה כחדשנית, והדבר הגדיל משמעותית את הביקוש לתור בניו זילנד."

תושבים רבים בניו זילנד הביעו את תמיכתם במנה החדשה בתפריט. אחד מהם היה רופא מנתח שטען כי המנה הטבעונית היא צעד בכיוון הנכון במאבק במגיפת ההשמנה במדינה.

יצרנית מזון ניו זילנדית הידועה במוצריה הטבעוניים דמויי מוצרי עוף הכריזה ברשתות החברתיות כי היא מפתחת המבורגר טבעוני משלה, וקראה לעוקביה להמליץ לאייר ניו זילנד להוסיף את המוצר החדש לתפריט ובכך לתמוך בתעשייה חדשנית מקומית.

מקורות:
Air New Zealand criticised for serving 'fake' burgers – video
Impossible Burger: Air New Zealand criticised for offering burgers with a meat substitute patty
Air New Zealand's meatless 'Impossible Burger' upsets beef industry
Air New Zealand's Meatless Burger Pisses Off Beef Industry

יש לציין כי ההמבורגר הטבעוני הוא רק אחת האפשרויות לבחירה בתפריט הארוחות של אייר ניו זילנד, ורק בקו מלוס אנג'לס לאוקלנד. האפשרויות האחרות הן לא בהכרח טבעוניות וגם לא בהכרח צמחוניות, כך שלמעשה - חברת התעופה עדיין תומכת בתעשיית הבשר של ניו זילנד. עם זאת, הטבעונות תופסת תאוצה גם במדינה זו, וכמו במדינות נוספות, תעשיית הבשר המקומית מרגישה מאויימת על ידי המגמה, למרות שהטבעונים הם עדיין מיעוט.

לקריאה נוספת:
ניו זילנד: ענף התיירות רווחי יותר מתעשיית החלב
פטסי רדי - המושלת הכללית הטבעונית הראשונה של ניו זילנד
אונסקו העניק פרס לגן ילדים שעבר לטבעונות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS