טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דלידג: החזרה יזומה של פילה דג הרינג עקב הימצאות חיידק ליסטריה

צוות טבעוניוז 27.6.2018

דלידג: החזרה יזומה של פילה דג הרינג עקב הימצאות חיידק ליסטריה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

חברת נטו מלינדה סחר בע"מ פרסמה הודעה על החזרה יזומה (ריקול) של פילה דג הרינג מלוח בשמן ובצל של המותג דלידג - עקב הימצאות חיידק ליסטריה מונוציטוגנס.

וזו לשון ההודעה:

"חברת נטו מלינדה סחר בע"מ מודיעה בזו על החזרה יזומה של פילה דג הרינג מלוח בשמן ובצל מותג דלידג. לאחר בדיקה של שירות המזון לשכת הבריאות אשקלון אשר בה נמצא חיידק ליסטריה מונוציטוגנס במוצר פילה דג הרינג מלוח בשמן ובצל מותג "דלידג" המיוצר על ידי קוד יצרן DT המשווק על ידי נטו מלינדה סחר בע"מ. תכולה: 350 גרם. משקל מסונן: 240 גרם. ברקוד מס - 7290002577508. אשר יוצר בתאריך 14.05.2018 בלבד. תאריך אחרון לשימוש: 13.07.2018.

חיידק ליסטריה מונוציטוגנס הוא חיידק שעלול לגרום למחלה באוכלוסיה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלש, קשישים, ולגרום להפלות בנשים הרות. בתיאום עם משרד הבריאות ולמען הזהירות אנו עוצרים את שיווק המוצר כמפורט לעיל ומבקשים החזרתו. הציבור מתבקש שלא לצרוך מוצר זה. ניתן להחזיר את המוצר ולקבל את התמורה בגינו בתיאום עם שירות הלקוחות שלנו בטלפון 1-800-50-40-50. לפרטים נוספים ניתן לפנות לחברה בטלפון 1-800-50-40-50."

זו איננה הפעם הראשונה בה חיידקי ליסטריה מונוציטוגנס התגלו בדגים. אתר החדשות ynet דיווח באוגוסט 2017 כי חיידקי ליסטריה מונוציטוגנס התגלו בסלמון מעושן של 'ויליגר' ובפורל פרוס קפוא של חברת 'לטפוד'. לפני שבועיים בלבד התפרסם תחקיר השווארמה בתכנית 'עושות חשבון' בערוץ 10, בו התפרסם חשש לחיידק ליסטריה וסלמונה בדוכני שווארמה רבים ברחבי הארץ.

באתר "הרפואה - עיתון ההסתדרות הרפואית בישראל" נכתב כי ככלל, כל מזון שמקורו מהחי או מהצומח עלול להיות נגוע בליסטריה, אך קיים קשר ברור בין נוכחות החיידק בתוצרי חלב ונוכחות בתחמיצים המשמשים להזנת בקר. ליסטריה יכולה לשרוד במוצרי חלב גם אחרי פסטור. במדינות שונות ברחבי העולם נמצא החיידק ב-10%-2% מתוצרי בשר מוכן לאכילה ובתוצרי עוף למיניהם. במחקר בו נבדקו 8,000 דגימות מזון מוכן לאכילה נמצא כי 5% מהן היו נגועות בחיידק והנגיעות הגבוהה ביותר היתה בעוף ובדגים. בסקר שנערך בישראל בשנים 1992-1991 בתוצרי עוף והודו מעובדים מוכנים למאכל נמצאו חיידקי ליסטריה ב-10% מהדגימות.

החזרה יזומה של פילה דג הרינג מלוח בשמן ובצל
מתוך לוח המודעות של גיליון ישראל היום

מקורות נוספים:
חשש לליסטריה: ריקול לפילה דג הרינג מלוח של המותג דלידג
ליסטריה מונוציטוגנס - החיידק, דרכי העברתו והקשר למזון



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS