טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דה מרקר: שוק תחליפי החלב הוא הצומח ביותר ואחד הרווחיים בתחום החלב

צוות טבעוניוז 16.5.2018

דה מרקר: שוק תחליפי החלב הוא הצומח ביותר ואחד הרווחיים בתחום החלב
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר האינטרנט של עיתון הכלכלה 'דה מרקר' מדווח על מהפכת הטבעונות, וסוקר את שאיפותיה של רשת 'שופרסל' בתחום שוק תחליפי החלב.

בכך מצטרף 'דה מרקר' לעיתון הכלכלה 'גלובס' ולספקי מדיה נוספים שסוקרים באופן קבוע את מהפכת הטבעונות ההולכת ומתקדמת.

על פי 'דה מרקר', שופרסל שואפת לתפוס נתח של 30% משוק תחליפי החלב בתוך שנה. האתר מציין גם את כניסתה של חברת שטראוס לתחום. על פי האתר, הרשת נערכת להשקה של מגוון רחב של תחליפי חלב בכל הקטגוריות - ובהן שמנת צמחית, מעדנים, יוגורטים, תחליפי גבינה לבנה, טופו ועוד. בשופרסל טוענים כי המוצרים יהיו זולים ב-20%-30% לעומת מוצרים של השחקנית המובילה בקטגוריית תחליפי החלב, קבוצת תנובה, השולטת ב–57% ממנה.

עוד נכתב באתר 'דה מרקר', כי קטגוריית תחליפי החלב, המגלגלת כ–240 מיליון שקל בשנה נכון ל-2017, וצפויה לסיים את 2018 עם מכירות של כ-265 מיליון שקלים, היא הקטגוריה הצומחת ביותר בשוק החלב. בחודשים ינואר עד אפריל 2018 היא צמחה בכ–24%, אחרי צמיחה של כ-13% וכ-15% בשנים 2016 ו-2017, בהתאמה. לעומת זאת, הצמיחה בשוק החלב הכללי נמוכה בהרבה, והסתכמה בכ–1.5% ב–2017, לפי נתוני סטורנקסט.

על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, שנת 2017 התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ומוצריו של 2.5% - וזאת עדיין עלייה נמוכה בהרבה יחסית לחלופות הצמחיות.

'דה מרקר' ממשיך וכותב: גם הרווחיות בתחום תחליפי החלב גבוהה מהרווחיות בתחום החלב, בוודאי מאשר במוצרי החלב המפוקחים, שמהווים את מרבית מכירות תנובה. הרווחיות בתחום החלב אף הולכת וקטנה בשנה האחרונה, בשל עליית מחיר המטרה (המחיר שהמחלבות משלמות לרפתות עבור החלב הגולמי) והחלטת המדינה שלא להעלות את מחיריהם של המוצרים המפוקחים, למרות העלייה במחיר המטרה, מה שמונע מהמחלבות לייקר גם את מוצרי החלב הלא מפוקחים.

על פי תנובה, 70% מצרכני החלופות לחלב הם רגישים ללקטוז, 20% טבעונים ו-10% שומרי כשרות. בתנובה אומרים כי הם לא מתפלאים ששחקנים רבים רוצים להיכנס לפעילות בתחום, אולם מזהירים כי ההשקעות בו גדולות מאוד ולא מחזירות את עצמן בטווח הקצר. לדברי לילך שולומון, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב של תנובה, שוק תחליפי החלב מהווה כיום כ-3% מכלל שוק החלב, וצפוי להכפיל את עצמו בתוך חמש שנים ולהוות 6%-5% משוק החלב.

לכתבה המלאה:
מהפכת הטבעונות: שופרסל ראש בראש מול תנובה - תציע מחירים זולים ב-30%



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS