טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הגרדיאן: סדרת כתבות חדשה על תעשיית בעלי החיים

צוות טבעוניוז 28.2.2018

הגרדיאן: סדרת כתבות חדשה על תעשיית בעלי החיים
עגלים בני יומם - ניר עציון (אילוסטרציה)

לפני שבוע עלתה לאתר הגרדיאן כתבה שהכריזה על תחילתה של סדרת כתבות חדשה אודות תעשיית בעלי החיים.

הסדרה החדשה תחשוף את אורח חייהם של בעלי החיים בתעשיית המוצרים מן החי ואת העסקים שמאחורי תעשייה זו. כמו כן, היא תחשוף את השפעת התעשייה על רווחת בעלי החיים, על איכות הסביבה ועל בריאות האדם. הסדרה ממומנת על ידי "פרוייקט הפילנטרופיה הפתוח" ("Open Philanthropy Project") ולשכת העיתונות החוקרת ("Bureau of Investigative Journalism") - שני ארגונים ללא מטרת רווח שמתקיימים מתרומות.

הכתבה מציינת שבעשורים האחרונים ארעה מהפכה בתעשיית בעלי החיים. לפני כן מוצרים מן החי היו יקרים ונדירים, והיום, לעומת זאת, הם זולים וזמינים למיליארדי בני אדם באופן יומיומי. מה שמאפשר זאת הוא גידול אינטנסיבי של בעלי חיים וחיסכון כספי על ידי מניעה של תנאי מחייה טבעיים בסיסיים כמו אור שמש, מרחב מחייה ורעייה טבעית. במקום זאת בעלי החיים נתונים לאורח חיים מלאכותי לגמרי, שכולל בין היתר תאורה מלאכותית, מיזוג אוויר מלאכותי, הרבעה מלאכותית וכולי. ביצים מוטלות בכלובי סוללה, ובעלי החיים כולם מצטופפים בלולים, רפתות ודירים.

משקים קטנים עדיין קיימים אבל הם הולכים ומתמעטים עקב יוקר התחזוקה שלהם. בעלי המשקים הופכים לאנשי עסקים, הגדולים קונים את הקטנים, וכך המשקים הולכים ונהיים מתועשים יותר ויותר.

המחיר הכבד שגובה התעשייה הובילה לוויכוח בינלאומי קשה. הגרדיאן שואל: איך יראה השינוי? באיזו דרך עלינו לגדל בשר ודגים? איך גורמים לשינוי בתעשייה השקועה עד צוואר בתוך המערכות הכלכליות והפוליטיות שלנו?

בכתבה משולבים קישורים לכתבות אחרות שמפרטות אודות הצמיחה של התעשייה האינטנסיבית של בעלי החיים, התודעה של בעלי החיים וההשפעה האקולוגית של התעשייה. באחת הכתבות מבקש צוות האתר מעובדים בתעשייה לשתף אותו בסיפורים מניסיונם לצורך כתיבת הסדרה. על פי התגובות לכתבה, הסדרה תיגע גם בנושאים דתיים כמו כשרות וחלאל, וגם בתנאי העבודה של העובדים במשקים התעשייתיים.

לכתבה המלאה:
Animals farmed: welcome to our series

לקריאה נוספת:
לא תאמינו מה עוברים בעלי החיים במשקים (סרטון)
דיילי טלגרף: זה הזמן לעבור לטבעונות!
סי-אן-אן: 'עברו לטבעונות, הצילו את כדור הארץ'



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS