טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

איציק שמולי: סוף לתופעת הסחר בגורים

צוות טבעוניוז 15.2.2018

איציק שמולי: סוף לתופעת הסחר בגורים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר האינטרנט של עיתון מעריב מדווח, כי הצעת חוק של חבר הכנסת איציק שמולי, שאמורה לזכות בתמיכת הממשלה, תנסה להפסיק את תופעת הסחר בגורים ללא פיקוח ורישיון.

על פי האתר, רבים מרוכשי הכלבים הגזעיים בישראל אינם מודעים לגודל הצרה שהשוק הפירטי מייצר. מזה עשרות שנים הפקירו הרשויות את הפיקוח על הרבעות פירטיות של כלבים וחתולים לשם מכירת הגורים. מצב זה הביא, במיוחד בשנים האחרונות, להתפתחות שוק שרובו פירטי ואינו בפיקוח הווטרינרים המקומיים של מכירת גורים מוזמנים מראש מגזעים מסוימים על פי בקשת המזמין. חלקו של השוק הפרוץ הזה מתרחש בבתים פרטיים של אנשים מן היישוב שהפכו את כלביהם הנדירים למכונת עשיית כסף, כשרק מיעוטם עושים זאת כעסק רשמי לכל דבר.

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות, סיפרה ל'מעריב': "מדי שנה מומתים בישראל 62,000 כלבים. רק לעמותה שלנו יש כ־300 כלבים לאימוץ במאגר כעת. כולם בריאים, מחוסנים, מעוקרים או מסורסים. אם יבוא אדם שרוצה 'כלב יפה' הוא ימצא שרוב הכלבים שלנו הם צעירים ומקסימים. הם רק לא 'דמוי-גזעיים'".

בשבועות הקרובים צפויה הממשלה לתמוך בהצעת חוק חדשה של יושב ראש השדולה לזכויות בעלי החיים בכנסת, חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), שאמורה לשים סוף לתופעה ולהפוך לראשונה לעבריין כל אדם שימכור גורי כלבים וחתולים על פי הזמנה וללא פיקוח ורישיון מוסדרים - זאת לאחר שגם משרד החקלאות הביע תמיכה עקרונית בחוק.

על פי הכתבה ב'מעריב', על אדם שיבקש לזווג או למכור כלבים וחתולים יהיה לקבל רישיון מפורש לכך מהווטרינר העירוני, שיותנה במספר תנאים: בעל החיים רשום כטהור גזע, אינו לוקה בעיוות גנטי אשר עשוי להיות מועבר לצאצאיו, והמבקש לא הפר את הוראות חוק צער בעלי חיים והוכח כי תנאי החזקת בעל החיים וצאצאיו הולמים. מי שיעבור על החוק ייאלץ לעקר את בעל החיים שזווג ללא רישיון, ויהיה חשוף לשנת מאסר או לקנס שיגיע עד לעשרות אלפי שקלים.

חבר הכנסת שמולי הסביר בשיחה עם 'מעריב-השבוע': "בחסות שתיקתה של המדינה הגיע השוק הזה של מכירת בעלי חיים לממדים מפלצתיים, והפגיעה בבעלי החיים היא בהתאם. המוכרים הפירטים הופכים נקבות של כלבים וחתולים למכונות המלטה עבור בצע כסף, תוך סיכון להן ולגורים. העוול הגדול הוא שעל כל בעל חיים שיקנו מהם, יומתו כמה אחרים בכלביות מאחר שאין להם שום דורש".

לכתבה המלאה:
החוק שישים סוף לשוק הפרוץ להרבעת כלבים

בשבוע שעבר התקיים יום זכויות בעלי החיים בכנסת, בו הנואם המרכזי היה שר החקלאות, אורי אריאל. מיד אחריו דיבר חבר הכנסת שמולי, שאמר עליו: "אי אפשר להטיל ספק ולפקפק בכוונות של האיש הזה (אורי אריאל) בכל מה שקשור לדאגה לבעלי החיים". בכך התעלם שמולי באופן בוטה מהטענות שאריאל איננו פועל להפסקת המשלוחים החיים, איננו פועל למיגור מגיפת הכלבת בישראל ומונע ממשרדו לאכוף את חוק 'צער בעלי חיים' על מנת לשרת את בעלי המשקים.

ארגון PETA פרסם לאחרונה סרטון ברשתות החברתיות, בו נראים גבר ואשה בדייט ראשון. כל אחד מהם סיפר לשני על העיסוק שלו: האשה היא מורה, והגבר הוא מרביע כלבים. תגובתה של האשה לדבריו של הגבר לא מפתיעה:




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS