טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יום זכויות בעלי החיים בכנסת: מחאה נגד ההתעלמות המוחלטת מסבלם של בעלי החיים

צוות טבעוניוז בשיתוף החזית לשחרור בעלי חיים ו-DxE ישראל 7.2.2018

יום זכויות בעלי החיים בכנסת: מחאה נגד ההתעלמות המוחלטת מסבלם של בעלי החיים
טל גלבוע במשכן הכנסת. קרדיט צילום: החזית לשחרור בעלי חיים

אתמול, יום ג', ציינה כנסת ישראל את יום זכויות בעלי החיים. במסגרת זו, נערכו בכנסת דיונים שונים בנושא אולם מכל הדיונים בלטו בהיעדרם נושא חיות המשק וחיות המוחזקות במעבדות, לצד גם המשלוחים החיים.

מדי שנה, מיליוני בעלי חיים מוצאים את סבלם, את ייסוריהם ואת מותם במעבדות ברחבי הארץ, ברפתות, בלולים ובפרקטיקת המשלוחים החיים, המביאה ארצה אניות משא ועליהם עשרות אלפי טלאים ועגלים, שסובלים באופן מחריד במהלך המסע לארץ, שכל מטרתו להגיע לשחיטה. למרות המצב הקשה של בעלי החיים, בחרה הכנסת בדיוניה אתמול להתעלם מהם כליל.

אורח הכבוד שהוזמן לנאום הראשי היה לא אחר מאשר שר החקלאות, אורי אריאל. אריאל, שכל מטרת תפקידו היא לקדם את ענף הדיכוי, השעבוד וההשמדה של בעלי החיים ולעודד מסחר של גופותיהם והפרשותיהם, מחזיק בכיסו גם את חוק צער בעלי חיים. ניגוד עניינים זה הקיים במשך שנים גורם לכך שכל חוק שאמור להגן על בעלי החיים האומללים ממודר וכל חוק שמקדם את התעשייה האכזרית עד אינסוף מקודם בקלות. בקהל נכחו פעילי מספר ארגונים למען בעלי חיים, ביניהם החזית לשחרור בעלי חיים, DxE ישראל ועמותת תנו לחיות לחיות.

תוך כדי נאומו של אורי אריאל נעמדו אחת אחת חלק מפעילות החזית ואמרו לו את האמת הזו שהוא לא מעוניין לשמוע. ראשונה נעמדה טל גלבוע ודיברה, וכאשר סדרנית פינתה אותה מהאולם, החלה לדבר פעילה אחרת כנגד השר. גם היא פונתה מהאולם, וכך היה עם מספר פעילות נוספות. לאחר מכן עלה לבמה חבר הכנסת איציק שמולי, חבר השדולה למען בעלי החיים, וגונן על שר החקלאות תוך העברת ביקורת חריפה על הפעילים. הדבר עורר תמיהה וביקורת על כך שגם הוא מגבה את ניצולם הפוגעני של בעלי החיים. ניתן לצפות בפעולה בסרטון המצורף, שפורסם בדף הפייסבוק של החזית:


הפוסט המלא של החזית בפייסבוק:
יום זכויות בעלי חיים בכנסת

פוסט של טל גלבוע על הפעולה:
חזרנו עכשיו מיום זכויות בעלי חיים בכנסת

במקביל, פרצו אתמול פעילי ארגון DxE ישראל, המהווים זרוע של הארגון הבינלאומי המוכר, לדיוני הוועדה בכנסת כשהם לבושים בחולצות ועליהן הכיתוב: "זה לא אוכל - זו אלימות", "זה לא מדע - זו התעללות" (בהקשר של ניסויים בבעלי חיים). במהלך המחאה אמר אחד הפעילים: "אנחנו כאן בשם כל בעלי החיים במשקים במעבדות. ביום בו קולם יכל היה להישמע, בחרתם שוב להשתיק אותם". שר החקלאות אריאל התעלם מהפעילים והסתפק בלהמהם לעברם: "בסדר, שמענו". נציגי המחאה עזבו את חדר דיוני הוועדה בליווי משמר הכנסת.


פעילי DxE ישראל בכניסה לדיוני הוועדה

פעילי DxE ישראל בכניסה למשכן
פעילי DxE ישראל בכניסה למשכן



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS