טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ניוזוויק: טבעונות מקטינה את הסיכון למחלות לב בכמעט חצי

דודי שטרן 20.11.2017

ניוזוויק: טבעונות מקטינה את הסיכון למחלות לב בכמעט חצי

השבועון האמריקאי הפופולרי ניוזוויק פרסם תוצאות מחקר חדש של ארגון רפואת הלב האמריקאי, שמגלות שתזונה טבעונית היא הדרך הטובה ביותר להקטין את הסיכון למחלות לב.

הכתבה מציינת, שתוצאות אלו תופסות גם לגבי אנשים שאין להם היסטוריה של בעיות לב וכלי דם, ושמצבים כמו התקפי לב או אי ספיקת לב הם תוצאה של תהליך הדרגתי שמתפתח לאורך זמן.

הערכת הארגון היא, שישנם בארצות הברית כ-6.5 מיליון חולי לב מעל גיל 20, שמהווים כ-2% מכלל האוכלוסיה.

החוקרים השוו בין חמישה הרגלי תזונה אמריקאים נפוצים, וגילו שאנשים שתזונתם טבעונית, הסיכון שלהם ללקות במחלות לב וכלי דם הייתה קטנה ב-42% לעומת אנשים בקבוצות האחרות. בין הקבוצות האחרות לא נרשמו הבדלים ניכרים. ד"ר קילה לארה, ממחברי דו"ח המחקר, אמרה: "תזונה המבוססת על ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים היא אורח חיים ידידותי ללב והיא מונעת מחלות לב גם לאנשים בריאים."

המחקר אסף נתונים אודות 15,569 בני אדם ללא רקע של מחלות לב וכלי דם, ובחן את רישומי הבריאות שלהם בין השנים 2007-2013. את הנתונים אודות תזונת הנחקרים השיגו החוקרים דרך שאלונים. הנחקרים ביקרו בבתי חולים עקב מחלות לב וכלי דם 300 פעמים בסך הכל בתקופה הנתונה. הקרדיולוג ד"ר גרי פרייזר הסביר: "הקשר הוא כמו סולם. לטבעונים, שאינם צורכים מוצרים מן החי בכלל, היה הסיכון הכי נמוך, והסיכון עלה בקרב הצמחונים, המפחיתנים ואוכלי הבשר."

לכתבה צורף סרטון קצר, שמסביר שאוכלוסיית העולם גדלה, ושגידול בעלי חיים למזון הוא בזבוז מיותר של שטחים ומשאבי טבע מוגבלים. על מנת שיהיה אפשר להאכיל את כולם גם בעתיד, עלינו לעבור לטבעונות.

לכתבה:
Vegetarian Diets Can Reduce Heart Disease Risk by Almost 50 Percent Compared to Eating Meat

(שימו לב שלמרות הכותרת של הכתבה המקורית, בכתבה עצמה ישנו שימוש במונחים plant-based diets ו- strict vegetarians, שמשמעותם בפועל היא טבעונות וטבעונים. המלים vegan ו-veganism באים בדרך כלל בהקשר המוסרי.)

ידיעה זו מצטרפת לידיעות על מחקרים רבים נוספים שנעשו במשך עשרות השנים האחרונות, שמוכיחים כי תזונה טבעונית היא הבריאה ביותר והטובה ביותר לריפוי ולמניעה של מחלות לב וכלי דם, וכן מחלות רבות נוספות כמו סרטן וסוכרת.

לקריאה נוספת:
הנזקים הקשים של אכילת בשר, מוצרי חלב וביצים
האקדמיה לתזונה נותנת אור ירוק לטבעונות
מחקר: יתרונות בריאותיים משמעותיים ל-10 מנות פירות וירקות ביום
אכילת ביצה אחת שקולה לעישון חמש סיגריות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS