טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אתר החדשות כיפה: השחיטה כיום מנוגדת לרוח התורה

דודי שטרן 29.10.2017

אתר החדשות כיפה: השחיטה כיום מנוגדת לרוח התורה
(צילום מסך מתוך התחקיר שמרעיד את המדינה)

טור דעה מאת הרב משה נחמני התפרסם בשבוע שעבר באתר 'כיפה', בו הוא מסביר מדוע הפרסומים האחרונים בתקשורת אודות שערוריית הכשרות בבתי המטבחיים בישראל אינם מפתיעים אותו.

הטור נפתח כך: "מאז ומעולם היה עולם הכשרות חשוד על עיוות ההלכה כדי להגדיל רווחים או למנוע הפסד כספי גדול. חז"ל בכל הדורות התריעו מאותם שוחטים, ממש כמו אלו שנחשפים היום בתקשורת… העניין הוא פשוט: ברגע שיש חיבור בין כסף לבין כשרות, זה חשוד. זה צריך להדליק נורות אדומות. הרי מטבע הדברים בכל מערך שחיטה מתגלים טריפות, אשר משמעותם היא בהכרח הפסד כספי. מכיוון שכך, לא משתלם לשוחטים ולמשגיחים לפסול כל כך הרבה עופות שנתגלו כטריפות, או כספק טריפות".

הרב נחמני מצטט חכמי ישראל רבים מכל הדורות, ביניהם רש"י ורמב"ן, שהתריעו מפני ניגוד אינטרסים ושחיתות בחיבור שבין כשרות לבין רווח כספי. הוא לא חסך בציטוטים חריפים, כגון ציטוט מדברי רש"י, שאמר: "הכשר שבטבחים, שותפו של עמלק" (טבח = שוחט). חכמים נוספים עשו גם הם השוואה בין שוחטים לעמלק.

הרב נחמני ציטט את רבי משה רוזנשטיין זצ"ל, מראשי תנועת המוסר, ותלמידו של ה'חפץ חיים': "השחיטה מחרידה את לבנו מאוד, כי אכן עניינה להמית את בעל החיים לא במהירות ובפתאומיות, כי אם בהכנה גדולה: להשחיז את הסכין, לבודקו, לעקוד את הבהמה, לפשוט את צווארה וכו'. בכל ההכנות האלו לא נגרם לבעל החיים צער, אלא לנו, לעצמנו ולנפשנו. בעת כל ההכנות האלו, שכיום אוכל הבשר בכלל לא מודע להן, נשים לבנו היטב למעשנו, נצטער על מעשינו שאנו הורגים בעלי חיים. זהו סוד השחיטה על פי התורה: לעשות אותה באופן שיהיה לנו הכי קשה, הכי לא נוח לראות אותה, ומתוך כך נמעט באכילת בשר".

לכתבה: ''הכשר שבטבחים, שותפו של עמלק'': השחיטה כיום מנוגדת לרוח התורה

זוהי איננה הפעם הראשונה בה הרב משה נחמני מתבטא בנושא. בעבר הוא כתב עליו באתר 'סרוגים' ובאתרי חדשות נוספים. הפעם הוא התייחס לחשיפות האחרונות בנושא בתקשורת:

בקרנה בשר הכפר - כרוניקה של גיהנום עלי אדמות
מאחורי הקלעים של תעודות הכשרות
ויינט: בשר זה לא כשר, אומרים עשרות רבנים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS