טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

איש הקבע החשוד בגרימת מותה של גורת חתולים הושעה מתפקידו

צוות טבעוניוז 22.12.2019

איש הקבע החשוד בגרימת מותה של גורת חתולים הושעה מתפקידו
גורת החתולים שמתה בבסיס

איש הקבע בחיל האוויר, החשוד בגרימת מותה של גורת חתולים, הושעה מתפקידו - והפרקליטות הצבאית נוטה להגיש נגדו כתב אישום.

על פי החשד, איש הקבע הרג את החתולה על ידי התזת נוזל להסרת שומנים. למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הגיעו עדויות מחיילים, לפיהן לפחות שבעה חתולים נוספים מצאו את מותם בחודשים האחרונים בדרך דומה. במצ"ח בודקים גם חשד, לפיו פקודיו של איש הקבע סייעו לו להמית את החתולים על ידי שפיכת החומר הכימי על גופם.

יושבת ראש ומייסדת עמותת 'תנו לחיות לחיות', אתי אלטמן, שלחה מכתב לרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, וכתבה לו: "הזדעזעתי לקרוא על הרצח המחריד של חתולה בעינויים על ידי איש הקבע מהמטבח, שפיתה אותה עם גבינות ושרף אותה עם מסיר שומנים. הזהו הצבא המוסרי בעולם? איש קבע שמתעלל בחתולים חסרי הגנה שמחפשים מזון?"

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) כתבה אף היא לרמטכ"ל: "המקרה מגולל התעללות ברוטאלית שהובילה למוות מיותר של בעל חיים חסר ישע. חוק צער בעלי חיים קובע כי העובר על סעיף 2(א) בחוק דינו מאסר של 4 שנים. סוגיית הטיפול בכלבים ובחתולים בבסיסים טרם הוסדרה חרף פניות שנשלחו אליכם בנושא, להן אתם מגיבים כי אתם 'בהליך של גיבוש מדיניות'. ההיסטוריה מוכיחה כי במקום שבו אין נהלים מסודרים מתאפשרים מקרים מזעזעים כמו זה שנחשף בבסיס חיל האוויר".

מחיל האוויר נמסר בתגובה: "מלבד החקירה, הנושא עלה בפורום המפקדים הבכיר בראשות מפקד חיל האוויר. נקבע כי לצד הטיפול המשמעתי במעורבים יינקטו פעולות הסברה וחינוך בבסיס חיל האוויר".

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא מצוי בחקירת מצ"ח ומטבע הדברים בשלב הזה לא ניתן להתייחס לטענות לגופן. יודגש כי צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה בבעל חיים, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שיבצע מעשים אלו בקרב משרתיו".

לכתבה המלאה:
עדויות מההתעללות בבסיס: ''חתולים נוספים הומתו בצורה דומה''

לקריאה נוספת:
לראשונה בישראל: כתבי אישום הוגשו נגד בעלי כלבים שנטשו אותם
עלייה של 128% במספר התיקים שנפתחו נגד ציידים בישראל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS