טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הזוג הטבעוני - ראיון בלעדי

צוות טבעוניוז 27.3.2019

הזוג הטבעוני - ראיון בלעדי

נטשה ולוקה הם 'הזוג הטבעוני' ('That Vegan Couple') - זוג אקטיביסטים למען בעלי חיים מאוסטרליה. הם פועלים במגוון רחב של ערוצים גם ברשת וגם בשטח, אם זה בהסברה, בטיפים, בביקורת אוכל, במתכונים ועוד. בני הזוג יופיעו באירוע כנס שחרור מוחלט 2019, שיתקיים בסוף השבוע הבא. לזוג מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, יש להם אתר אינטרנט משלהם, ערוץ יוטיוב, בלוג, פודקאסט, ספרים ועוד. בנוסף, הם משתתפים גם בהפגנות, במיצגים ובאירועים שונים ועושים הסברה אחד על אחד.

מתי עברתם לטבעונות?

עברנו לטבעונות ב-26 באוגוסט, 2011.

מה גרם לכם לעבור לטבעונות? כמה זמן לקח לכם לעשות את ההחלטה? כמה זמן לקח לכם עד שהפכתם לטבעונים לגמרי?

עברנו לטבעונות לאחר שצפינו בהרצאתו של גארי יורופסקי, 'ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם'. ברגע שסיימנו לצפות בסרטון, הבנו שעלינו לעבור לטבעונות באופן מיידי. לפני כן היינו צמחונים במשך שנתיים וחצי. אז עוד לא נכחנו ברשתות החברתיות ולא נחשפנו למה שקורה בתעשיות החלב והביצים. הרצאתו של גארי לימדה אותנו מה זו טבעונות ולמה היא כל כך חשובה. עברנו לטבעונות מיד לאחר מכן.

איך הטבעונות שינתה את חייכם?

הטבעונות גרמה לנו לראות את כל העולם אחרת. היא גרמה לנו להבין עד כמה אנחנו קשורים קשר הדוק לכל החיים על כדור הארץ ואיזו השפעה גדולה יש לנו על יצורים חיים אחרים. לא הסתפקנו בלשנות את מה שאנחנו אוכלים, לובשים, רוכשים ועושים - החלטנו בנוסף גם ללמד אחרים על טבעונות. מאז, כבר כמעט שמונה שנים, אנחנו מקדישים את חיינו להשמעת קולם של בעלי החיים וכדור הארץ.

איך משפיעה הטבעונות על הבריאות שלכם?

תזונה טבעונית המבוססת בעיקרה על מזונות מלאים ודלי שומן הוכחה מדעית כמונעת, מטפלת ובחלק מהמקרים גם מרפאת את גורמי התמותה הנפוצים ביותר. אנחנו ממקדים את התזונה שלנו במזונות צמחיים מלאים, ובמשך השנים תוצאות היו מעולות: התגברנו או שיפרנו מספר בעיות בריאותיות שהיו לנו, ביניהן קנדידה (קמחון, סוג של פטריה), אסטמה ואלרגיות.

איך החלטתם להיות אקטיביסטים?

המוטו שלנו הוא: "מעבר לטבעונות זה לא המקסימום שניתן לעשות - זה המינימום שניתן לעשות". הכוונה היא שלא להרוג בעלי חיים בשביל אוכל, ביגוד או כל מטרה אחרת זה המינימום שעלינו לעשות. השלב הבא הוא להיות אקטיביסטים ולהביע התנגדות לניצול ולאלימות נגד בעלי חיים. אם אנחנו היינו הקורבנות, היינו מצפים מאנשים לנסות לעצור את האלימות, ולא רק להימנע מלקחת בה חלק. נהיינו אקטיביסטים כי הבנו שההסברה והפעילות הכרחיים למען הקורבנות.

איך החיים בזוג עוזרים לכם עם הטבעונות ועם האקטיביזם?

אנחנו משתפים אחד את השני בתסכולים שלנו... (צוחקים...). זה עוזר שיש שותף שאפשר לחלוק איתו את הנטל. זה הרבה יותר קל מלשאת את הכל לבד. כאשר אנחנו חשופים לעיני הציבור זה יכול להיות מאתגר לפעמים, וכשיש מישהו שאפשר לשתף את זה איתו זה עוזר. כשיש מישהו שמבין בדיוק איך אתה מרגיש ומה אתה חווה, זו נחמה ענקית. מעבר לכך, בפעילות שלנו ברשת, העובדה שאנחנו שניים מאוד עוזרת לנו בהתקשרויות עם מסות של אנשים. יש לנו קהל רחב ומגוון שמגיע ממגזרים רבים מאוד.

איזה סוג של אקטיביזם, לדעתכם, הוא בעל ההשפעה הגדולה ביותר על אנשים?

כל סוג של אקטיביזם מועיל ונדרש. אין סוג אחד של אקטיביזם שמבטיח שהוא עובד הכי טוב, כי דברים שונים רלוונטיים לאנשים שונים. עלינו להשתמש בכל הסגנונות והגישות. ואם אנחנו כבר מדברים על שינוי חברתי, ההיסטוריה מוכיחה כי פעולה ישירה לא-אלימה בהחלט יש לה השפעה גדולה. חשוב לשים סוף לאלימות ולנורמה החברתית של אכילה, לבישה וניצול בעלי חיים. אם לא נילחם בזה, אנשים ימשיכו לחשוב שכל זה נורמלי, טבעי והכרחי. מה שהוגדר על ידי החברה כנורמלי הוא לא בהכרח נורמלי. קידום הנושא אל הקונצנזוס תוך שימוש בפעולה ישירה לא-אלימה יוצר מודעות ודיון, וזה יוביל לכך שהחברה תחשוב מחדש מהי עמדתה בנושא זכויות בעלי חיים.

האם מגוון הפעילויות בו אתם לוקחים חלק עוזר לכם להגיע ליותר אנשים?

כן, בהחלט. ככל שאנחנו עושים יותר ומקדמים יותר ברשתות החברתיות, יש סיכוי טוב יותר שיותר אנשים יקשיבו.

מהן התגובות הכי מעניינות שקיבלתם מאנשים?

נחשפנו כבר לתמהיל מאוד גדול של תגובות של אנשים מכל רחבי העולם. כשאנשים נחשפים לתיעודים מבתי מטבחיים, רבים מהם בפעם הראשונה, חלק מהם בוכים, חלק מהם בהלם, הרבה מהם מתרגזים, וחלק מהם יתבדחו ויפגינו חוסר אכפתיות. אנחנו חושבים שחלק מהאנשים נכנסים למגננה ומתיימרים להיות חסרי אכפתיות כי הם לא רוצים להראות 'חלשים' בכך שאכפת להם מבעלי חיים, והם אינם מעוניינים להודות בכך שהם משלמים עבור דבר רע ושעליהם להשתנות. ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, ולכן לרבים תהיה תגובה מתגוננת.

האם היו לכם ציפיות מהביקור שלכם בישראל?

תמיד שמענו על כמה ישראל ידידותית לטבעונים, ולכך ציפינו. ממש כיף לראות כמה מסעדות טבעוניות קיימות וכמה מוצרים טבעוניים קיימים במרכולים.

איך ישראל עד עכשיו?

ישראל מעולה! תל אביב היא עיר מהממת עם אווירה טבעונית טובה. עוד לא ראינו הרבה, אבל ממה שראינו נהנינו.

מלבד הכנס, מה אתם מתכננים לעשות ואיפה אתם מתכננים לבקר בישראל?

כבוד הוא לנו שהוזמנו לדבר בכנס! מעבר לכך, נשתתף במחאת קוביה (מיצג מסכים) ומצפים לנהל שיחות הסברה מועילות. נגיע גם לאירוע מצעד האקלים 2019 ונצטרף לטל ולרועי (טל גלבוע ורועי שפרניק) לתיעוד רפת. אנחנו מקווים שנספיק לבקר גם בחוות החופש ובירושלים.

איך אתם רואים את עתיד הטבעונות?

עתיד הטבעונות מובל על ידי הדור הצעיר, שהוא המהיר ביותר בספיגת מידע ועריכת שינויים לוגיים באורחות חייו. ההתקדמות בפיתוח חלופות טבעוניות למוצרים כמו בשר מוביל את השוק למקורות מזון בני קיימא. אנחנו מאמינים כי הגורמים הכלכליים והסביבתיים הם העיקריים שיובילו לעתיד טבעוני. כמובן שאנחנו מקווים שאנשים יבינו גם את הפן המוסרי, אך האדם הוא מין אנוכי ולכן אנשים יושפעו בעיקר מגורמים שמשליכים ישירות עליהם יותר מאשר מהדאגה לקורבנות הלא-אנושיים. בכל מקרה, זה לא משנה מאיזו סיבה אנשים מפסיקים לאכול בעלי חיים, העיקר שיעשו זאת! אחת ההתנגדויות הנפוצות של אנשים היא, שהם אוהבים את הטעם של מוצרים מן החי. על מנת שיהיה עתיד טבעוני, אנחנו צריכים שתהיינה יותר ויותר חברות שייצרו חלופות טבעוניות איכותיות שייספקו את הצרכנים ולא ישאירו מקום לתירוצים. יותר מהכל, מה שהתנועה למען בעלי החיים צריכה זה יותר אקטיביסטים. אנחנו צריכים שכל טבעוני ירים את קולו ויפעל למען בעלי החיים בדרך כלשהי. ברגע שזה יקרה, נראה את סיום ניצול בעלי החיים הרבה יותר בקרוב.

---

הזוג הטבעוני ברשת:

אתר הבית:  That Vegan Couple
יוטיוב:That Vegan Couple
אינסטגרם:That Vegan Couple
פייסבוק:That Vegan Couple
טוויטר:That Vegan Couple

הזוג הטבעוני

הזוג הטבעוני

הזוג הטבעוני



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS