טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

כשקרניסטים מודים שהטבעונים צודקים - מי אתם שתתווכחו?

צוות טבעוניוז 5.11.2018

כשקרניסטים מודים שהטבעונים צודקים - מי אתם שתתווכחו?
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

החובבים המושבעים ביותר של המוצרים מן החי מודים שהטבעונים צודקים. מי אתם שתתווכחו?

העובדות ידועות לכל: סבלם של בעלי החיים, התחלואה הנגרמת מצריכת תוצרי גופם והנזקים האקולוגיים שנגרמים על ידי התעשייה. ברור גם, שכשאתם מנסים לגונן על ההרגל שלכם לצרוך מוצרים מן החי, אין לכם באמת הצדקה לזה. אתם רק מנסים להתחמק מלעשות את השינוי. אתם יהירים מדי בשביל להודות שטעיתם. האין עדיף להודות בטעות ולתקן אותה, מאשר להתעקש להמשיך לעשות את הטעות גם כשהיא ברורה כשמש ביום בהיר? עצה שלי: מחלו על כבודכם ועברו לטבעונות.

גיא מרוז, שכבר שנים כושל בניסיון להפסיק לאכול חיות מתות, כתב טור דעה באתר ynet בו הוא מודה שהטבעונים מסביב הם אנשים טובים יותר, ושהם גם ינצחו. מרוז פונה לטבעונים כותב: "אני לגמרי לא ציני - אתם אנשים טובים, אנחנו אנשים טובחים. פשוטו כמשמעו."

והנה ציטוטים נוספים מהטור של מרוז:

"בקרוב לא תהיה לנו ברירה אלא לעזוב את דרך הבשר והפרגיות ולהבין שמשהו בלתי הגיוני מתרחש, ואני לא מדבר כרגע על רצח העם שאנחנו מבצעים בחיות האלה. זה לא הגיוני לאכול חיות כי לגדל קילו פרה מתחיל לעלות ממון רב. כמויות המים שאנחנו משקיעים (כשחצי מהעולם צמא) להשקות את האנטריקוט שלנו הן דמיוניות, ולא ניכנס עכשיו להשפעה על ההתחממות הגלובלית מהתעשייה המשוגעת הזו."

"שיטות האינקוויזיציה שאנחנו מפעילים על החיות המסכנות האלה בבתי המטבחיים, בלולים הדחוסים עד אימה, בסלקציה בתאי האפרוחים, במשלוחים החיים באוניות - כל זה כדי לאכול משהו טעים טעים, היא פשע גלובלי שחייבים להפסיק אותו."

"והנה נבואה: עוד כמה שנים, גם אם ימשיך הטרנד של תכניות האוכל בטלוויזיה, אי אפשר יהיה יותר להראות איך חותכים פרה בשידור וקוצצים דג בשעות שבהן משפחות צופות."

אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו מבין את נזקי תעשיית המזון מן החי. באירוע חנוכת מרכז פרס לחדשנות ושלום הוא אמר: "אנחנו יכולים להאכיל את העולם בצמחים חדשים. אנחנו יכולים להאכיל את העולם בחלבונים חדשים. אנחנו לא חייבים להרוס את הסביבה לצורך גידול פרות, שזו הדרך הכי פחות יעילה לייצור חלבון שאי פעם הומצאה."

נציגי בית המטבחיים 'דבאח' אמרו כבר ב-2016: חִשְבוּ עלינו כעל רוצחים שכירים. בתשובה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדם הם ענו: "בית מטבחיים אינו מקום נעים - ודאי לא לבעלי החיים... בעלי החיים מובלים ואף מסיימים [בו] את חייהם בניגוד גמור לרצונם". טענות ברוח דומה נשמעו גם מצד היצרניות של בשר עוף 'מילועוף' ו-'עוף הגליל'.

בימים אלו נמשך בעיתונות הבריטית הדיון הסוער סביב הידיעה כי עורך מגזין אוכל בריטי פרש מתפקידו לאחר הערה על טבעונים. בטור דעה שעלה השבוע לאתר הטלגרף נכתב: "הסיבה האמיתית שבגללה אנחנו שונאים צעירים וטבעונים? אנו חוששים שכנראה הם צודקים..."

טבעונות היא הנושא הכי ושנוי במחלוקת בבריטניה אחרי הברקזיט ודונלד טראמפ. כותב הטור בטלגרף, בריוני גורדון, מציין כי אם רק תציין את המילה 'טבעונות' בשיחה בחברה מנומסת, חצי מהאנשים יפרטו את יתרונות ההימנעות ממוצרים מן החי, והחצי השני יפתחו זעם רצחני ויחפשו את הדרך הטובה ביותר לצלות את הטבעונים על האש. במקרים רבים, זהו המצב גם בישראל.

עוד כותב גורדון, כי "טבעונות כאן בשביל להישאר. היא לא הולכת לשום מקום, לא משנה כמה קרניסטים כמוני היו רוצים להיפטר ממנה עם סטייק טרטר ובדיחות מטומטמות על האכלת טבעונים בכוח כאילו היו ברווזים מפוטמים בתעשיית הפואה-גרא. הסיבה לכך היא שהטבעונים צודקים."

גם אם נרחיק לכת עד ארגנטינה, נגלה שמלך הקרניבורים בארץ הבשר פרנסיס מלמן מתבטא נגד התעשייה שהוא חלק ממנה וחוזה כי בעוד 30 שנה לא נאכל יותר בעלי חיים.

אז מה התירוץ שלכם עכשיו?



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS