טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הצצה לתעשיית הפואה-גרא הצרפתית

דודי שטרן 24.12.2015

ארגון צרפתי למען בעלי חיים פרסם שני סרטונים שחושפים התעללות בחיות במפעל פואה-גרא (Foie Gra). הסרטונים הקשים לצפייה, שצולמו במספר מדגרות בצרפת, מראים אפרוחים נמחצים בחיים וברווז נאנק מכאבים על האדמה עם צוואר מסובב.

הארגון, L214, שפרסם את הסרטונים באתר שלו, מקווה שהסרטונים יהיו קריאת השכמה לכל אוהבי הפואה-גרא, מאכל צרפתי על בסיס כבד מגודל ושמן של אווזים וברווזים מפוטמים.

"אנחנו רוצים להראות לצרכנים שמשקרים להם, ושנותנים להם להאמין שהם קונים בעלי חיים מאושרים וחופשיים", אומרת פעילה של הארגון. "אנשים אינם כאלה רעים. הם לא רוצים לראות בעלי חיים עוברים התעללות. אנשים צריכים לדעת מה קורה בתעשיית העופות כדי שיוכלו לקשר בין ההתעללות בבעלי חיים לבין חתיכת הבשר שעל הצלחת שלהם."

צרפת מייצרת כ-75% מהפואה-גרא בעולם. לפי הסטטיסטיקה שפורסמה על ידי משרד החקלאות הצרפתי, ב-2014 לבדה פוטמו במדינה מספיק עופות כדי לספק 19,300 טונות של המעדן השומני לעולם. הצרפתים עצמם אוכלים יותר פואה-גרא מכולם - הם צרכו ממנו 18,600 טונות באותה שנה.

כשחברי הוועדה הבין-מקצועית לפואה-גרא נשאלו לגבי הסרטונים, הם הפצירו בציבור לא להסיק מסקנות מהר מדי. "אנחנו מדברים על ארגונים למען בעלי חיים - צמחוניים. הם עושים כל שביכולתם לגרום לזה להראות סנסציוני, להפחיד אנשים ולגרום להם להפסיק לצרוך בשר".

באחד הסרטונים, שצולם במדגרה, רואים אפרוחים שהרגע בקעו מהביצה ממויינים לפי מינם. הנקבות נזרקות למגרסה ונגרסות. לפי אחד העובדים, הכבד של הנקבות קטן מדי ולא רווחי.

ייצור פואה-גרא חוקי ומוסדר על ידי האיחוד האירופי. הסטנדרט של האיחוד הוא שהכבד צריך לשול לפחות 250 גרם, במקרה של ברווזים.

זה חוקי לגמרי להרוג אפרוחים לא רצויים. המלצה של האיחוד קובעת שצריך להרוג את האפרוחים בצורה כזאת שימותו מיד. למרות זאת, הסרטון מראה בבירור שחלק מהאפרוחים נשארים בחיים אחרי שעברו במגרסה.


על פי חברי הוועדה, הסרטון אינו מייצג את פרקטיקות ייצור הפואה-גרא. מה שרואים בו קרה גלל התפרצות שפעת העופות בקרב עופות בדרום מערב צרפת. "הפסקנו להרוג אפרוחים ממין נקבה לפני עשר שנים. אנחנו מייצאים 90% מהם. שפעת העופות סגרה לנו שווקים זרים. המגדלים צריכים להרוג את בעלי החיים שלהם. מנקודת מבט מקצועית, זה טראומטי".

הסרטון השני צולם בחחוה אחרת לגידול ברווזים, באזור הכי גדול שמייצר פואה-גרא.

ברווזים שהפסיקו להטיל ביצים מומתים בדרך כלל על ידי שבירת צווארם. גם זה הליך חוקי, "כל עוד לא נגרם סבל מיותר לבעלי החיים". למרות זאת, בסרטון השני רואים בבירור ברווז שנשאר בחיים ונאנק מכאבים בגלל צוואר פצוע.

ב-1998, מועצת האיחוד האירופי נתנה הוראה שאסור להאכיל בעלי חיים באופן שייגרום להם סבל או פציעה. המועצה הקימה ועדה שתבחן את ייצור הפואה-גרא. הוועדה העידה שייצור הפואה-גרא לא עומד בדרישות המועצה. הייצור מתקיים בכל זאת.


לכתבה המקורית: Animal Rights Group Hopes Graphic Footage Will End France's Foie Gras Love Affair



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS