טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הביקורות נגד איי פארו: כרוניקה של צביעות

צוות טבעוניוז 23.8.2018

הביקורות נגד איי פארו: כרוניקה של צביעות
צילום: Wikimedia Commons

איי פארו בעין הסערה: Matador Network, אתר אינטרנט העוסק בתיירות, פרסם כתבה בה סיפר הכותב אודות ביקורו בארכיפלג ואודות דעתו על ציד הלווייתנים.

הכותב, העונה לשם ניקולס בורנס, ביקר באיי פארו לאחר לבטים רבים שנבעו מהביקורות הקשות המופנות נגד ציד הלווייתנים המקומי. הוא שמע גידופים רבים וקשים נגד תושבי האיים, ולבסוף הוא הגיע תוך שהוא מציב לעצמו מטרה לשמוע את צידם של התושבים בסיפור, ורק לאחר מכן לשפוט אותם. ראוי לציין כי לא מדובר כאן בטבעונים אלא באוכלוסיה כללית.

וכך הוא מספר:

איי פארו הם מקום מבודד מאוד עם אקלים שלא מאפשר חקלאות יבשתית מספקת, ולכן תושבי הארכיפלג מסתמכים כבר מאות שנים על דיג וציד. הפירות והירקות במדינה מיובאים ונמכרים במחירים גבוהים פי 10 ממחירם בכל מקום אחר באירופה - שכן האיים אינם חברים באיחוד האירופי.

על פי 'הרשימה האדומה' של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע, ציד הלווייתנים באיי פארו הוא פרקטיקה בת-קיימא. הלווייתנים אינם בסכנת הכחדה. הם חיים חיים חופשיים עד אשר הפארואנים הורגים אותם בצורה 'הומנית' לפי חוקים שנקבעו על ידי הרשויות. רק ציידים בעלי רישיון מורשים להגיע לחוף בזמן הציד.

הפארואנים טוענים שהם עושים כמיטב יכולתם על מנת לחיות בהרמוניה עם הטבע. כשמטיילים באיים רואים כבשים ואווזים רבים רועים ומסתובבים בחופשיות בשטח. הם חיים תחת כיפת השמיים, אוכלים עשבים וצמחים נטולי זיהום, וברשותם מרחב מחייה עצום. כך עד שהם נשחטים - בלי להיות מוחזקים בכלובים או בפס ייצור. גם עופות מים ניצודות באיים - וציד זה מפוקח.

גם בקרב תושבי איי פארו קיימת אי הסכמה: ישנם תושבים שמתנגדים לציד וטוענים שהוא איננו הכרחי להישרדות. אחרים מחשיבים אותו כחלק חשוב במורשת ובתרבות שלהם, והם מאמינים שעל המסורת להיות מוגנת. בנוסף, ישנם גם אנשים שאין להם דעה בנושא.

למרות זאת, רובם כועסים על הדמוניזציה שהם עוברים בתקשורת העולמית. הם סופגים עלבונות למרות שהפרקטיקות שלהם הומניות ובנות-קיימא, לטענתם, רק בגלל שהן גלויות לעין.

בורנס מסכם שלמרות מה שכתב, הוא מתנגד לציד הלווייתנים. הוא מבין שבשרם איננו ראוי למאכל אדם ושהציד איננו הכרחי להישרדות התושבים. הוא מצטט את אחד התושבים איתם דיבר, שקורא לדו-שיח בין הצדדים.

לכתבה המלאה:
I visited the Faroe Islands to learn about the Grindadrap. Here's what I found out.

ראוי לציין, כי כאשר בתרבויות אחרות בעלי החיים מובאים לעולם עם עיוותים גנטיים קשים, נכלאים, מורבים בצורה מלאכותית באונס, עוברים קיטום מקור, מופרדים מצאצאיהם ומהוריהם ועוברים פרקטיקות אכזריות נוספות במשך כל חייהם עד שנגאלים מייסוריהם ברגע השחיטה - ציד הלווייתנים באיי פארו באמת איננו יוצא דופן באכזריות שלו. ראוי שמי שמעביר את הביקורת יבדוק קודם את עצמו.

לקריאה נוספת:
איי פארו: החלה עונת ציד הלווייתנים
איי פארו: ילדים לומדים לרצוח דולפינים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS