טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

איי פארו: החלה עונת ציד הלווייתנים

צוות טבעוניוז 19.8.2018

איי פארו: החלה עונת ציד הלווייתנים
צילום: אלייסטר וורד

איי פארו מדממים: אתר החדשות וואלה מדווח, כי תושבים בארכיפלג החלו בעונת ציד הלווייתנים לקראת חודשי החורף הקשים.

מי מפרץ סנדבגו נצבעו אדום עם קטילתם של עשרות יונקים ימיים. התמונות הקשות שפורסמו בכתבה תועדו בחודש שעבר על ידי סטודנט בן 22 מאוניברסיטת קיימברידג', ופורסמו ברשת BBC. הבשר והשומן של לווייתני הנתב משמש את 50,000 התושבים במהלך החורף, וזהו מנהג מקומי במאות השנים האחרונות. לטענת הממשלה המקומית, הציד הוא מפוקח ורק כ-800 לוויתנים ניצודים מדי שנה, מתוך אוכלוסייה של כ-100,000 פרטים החיים לחופי האיים.

לטענת המקומיים והממשלה, הציד נעשה תוך גרימת סבל מינימלי ככל שאפשר, אך המתעד תיאר מחזות וקולות קשים. לדבריו, הוא נדהם מהמספר הרב של הלווייתנים במפרץ. לטענתו: "הם הובילו אותם למפרץ עם המשוטים שלהם, וכשהם היו קרובים מספיק, כל העיירה רצה והחלה לחתוך אותם. אפילו הילדים היו מעורבים בזה, כשכרכו חבלים וקפצו על הפגרים. ישבנו שם המומים ודי מזועזעים, אבל אתה לא ממש יכול להתרחק מזה".

התמונות הקשות חידשו את הזעם של ארגונים למען הסביבה ולמען בעלי חיים נגד המנהג. הארגון הבריטי " Blue Planet Society" תיאר את איי פארו כ"מדינה ארכאית" שצריכה "להצטרף למאה ה-21". "אין לאנשים האלו כבוד ואין אמפתיה. זה בידור עבורם", נכתב בחשבון הטוויטר של הארגון.

לכתבה המלאה באתר וואלה:
הים נצבע אדום: ציד הלווייתנים האכזרי של איי פארו

גם לדף הפייסבוק של ערוץ הטלוויזיה 'רשת' עלו תיאורים קשים של תיירים מהאירוע. על פי הפוסט, ברגע שמגיעה להקת לוויתנים, רצים אליהם כולם עם קרסים ענקיים, תוקעים להם במערכת הנשימה וגוררים אותם לחוף, שם דוקרים אותם באמוק כולם, כולל ילדים, החוק אומר להרוג כמה שיותר מהר, "כדי שהחיה לא תסבול".

תושבי העיר בתשובה: "זה לא שונה מכל אחד שאוכל בשר, זה האוכל שלנו". עוד מצויין בפוסט, כי "לבעלי החיים זה כמובן לא משנה אם נהנים לטבוח בהם או סתם אדישים בטביחתם... כדאי מאוד שנשים סוף לגיהנום בעלי החיים לפני שגיהנום בעלי החיים ישים סוף למין האנושי."

לפוסט המלא בדף הפייסבוק של רשת:
עונת ציד הליוויתנים באיי פארו בעיצומה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS