טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

10 הערים הכי ידידותיות לטבעונים בעולם

דודי שטרן, בלה וזלמן 19.7.2017

10 הערים הכי ידידותיות לטבעונים בעולם

אוהבים לטייל ולאכול אוכל טבעוני? האתר Happy Cow ריכז את רשימת 10 הערים הכי ידידותיות לטבעונים בעולם. הרשימה נקבעה לפי שלושה גורמים: המספר הכולל של מסעדות ועסקים טבעוניים בעיר, מספרם יחסית לגודל אוכלוסיית העיר, והתרשמות כללית מיחסה של העיר לטבעונות.

ברלין, גרמניה

ברלין הייתה ידועה פעם כעיר של בירות ופרחחים, אך לאחרונה היא פיתחה מוניטין של בירת הטבעונות הבינלאומית. יש בה יותר מ-55 מסעדות טבעוניות ויותר מ-320 מסעדות ידידותיות לטבעונים. המילה "טבעוני" מופיעה בפרסומות בכל רחבי העיר. תושבי ברלין מכירים בטבעונות כדרך חיים מקובלת, ולאן שלא תפנו - תמיד תוכלו למצוא אוכל טבעוני, פיצות, דונר-קבאב טבעוני, המבורגרים טבעוניים, מסעדות יוקרה, מסעדות רואו, נעליים טבעוניות, בגדים טבעוניים, סופרים טבעוניים (ויגנץ), בתי קפה טבעוניים, קעקועים טבעוניים ועוד.

לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית

לוס אנג'לס היא ביתם של ידוענים טבעונים רבים כמו חואקין פיניקס, אלישיה סילברסטון וקייסי אפלק. בעיר יש יותר מ-72 מסעדות טבעוניות ויותר מ-243 מסעדות ידידותיות לטבעונים. למרות שהעיר משתרעת על פני שטח גדול, אין שום בעיה למצוא את כל האפשרויות הטבעוניות שרק אפשר. יש בעיר מסעדות עם מגוון רחב של מטבחים בינלאומיים, 18 מסעדות תאילנדיות טבעוניות, שתי מסעדות אתיופיות טבעוניות, מסעדת גבינות טבעוניות, מסעדת גורמה יפנית טבעונית עם שני סניפים, מסעדה ויאטנמית טבעונית, והמסעדה הקובנית הטבעונית היחידה בעולם. כמובן שיש בעיר גם מגוון גדול של פיצות טבעוניות. לוס אנג'לס היא ביתה של המסעדה הטבעונית של המוסיקאי מובי, Little Pine, שמגישה מנות איטלקיות וים תיכוניות, ושל המסעדה הים-תיכונית הטבעונית של השף טל רונן, Crossroads. אפשר למצוא בעיר גם מאפיות טבעוניות ונעליים טבעוניות.

ורשה, פולין

בעיר ורשה תמצאו יותר מ-38 מסעדות טבעוניות במרחק הליכה אחת מהשנייה. הבורגר הטבעוני בעיר נחשב לבורגר הטוב ביותר בעיר, שמשאיר את הבורגרים הבשריים הרחק מאחור. ישנן בעיר גם שתי מסעדות סושי טבעוניות, מסעדה איטלקית יוקרתית טבעונית, מסעדות ביסטרו ומסעדות נוספות שמגישות וריאציות טבעוניות למנות פולניות מסורתיות. ניתן למצוא בעיר גם מסעדות מזרח תיכוניות ואפילו פלאפל, וגם גלידות טבעוניות, עוגות ומאפים. יש בוורשה שני מרכולים טבעוניים, ויותר מ-118 מסעדות ידידותיות לטבעונים.

טאיפיי, טאיוואן

טאיפיי ידועה בכך שיש בה מסעדות טבעוניות וצמחוניות לא יקרות כמעט בכל רחוב. יש בה מסעדות סיניות טבעוניות שמתמחות במנות דמויות בשר, מסעדות בופה טבעוניות ומסעדות יוקרה. יש בה גם מסעדות טבעוניות מערביות עם פיצה, המבורגרים, עוגות, מסעדות רואו, גלידות ומאפיות. בסך הכל רשומים באתר Happy Cow שלושים מסעדות טבעוניות ו-207 מסעדות ידידותיות לטבעונים.

ניו יורק סיטי, ניו יורק, ארצות הברית

גם אם נשים בצד את ברוקלין, קוינס ואת שאר הרובעים, במנהטן לבדה יש 86 מסעדות טבעוניות עם מגוון גדול של אפשרויות, ביניהן מסעדות אמריקאיות ובינלאומיות, מסעדות יוקרה ומסעדות פועלים. יש בעיר מסעדות קוראניות טבעוניות, בתי קפה טבעוניים, מסעדת קרפים צרפתיים טבעונית, מאפיות, גלידות טבעוניות, נעליים טבעוניות, מעילים טבעוניים ועוד.

סינגפור

סינגפור היא אחת מהערים הכי ידידותיות לטבעונים שהאתר Happy Cow מכיר. יש בה 40 מסעדות טבעוניות ו-550 מסעדות ידידותיות לטבעונים. בשדה התעופה צ'אנגי בעיר יש יותר מסעדות טבעוניות מכמה ערים ברחבי העולם. Fortune Center הוא בניין בן 4 קומות, בו כמעט כל המסעדות ובתי הקפה הם צמחוניים, וחלקם טבעוניים. רוב המסעדות הטבעוניות בעיר הן אסייתיות, וחלקן מערביות. אפשר למצוא בעיר המבורגרים טבעוניים, פיצות טבעוניות, גלידות טבעוניות, אוכל איטלקי טבעוני ועוד.

לונדון, אנגליה

בבירה הבריטית ישנן 79 מסעדות טבעוניות, בנוסף לשפע דוכנים, בתי קפה ומאפיות. המבורגרים, פיצות, איטלקי, "עוף" טבעוני, יפני, קריבי, אפריקאי, אתיופי, אסייתי, מתוקים, מרכול טבעוני, מעדניות טבעוניות, ואפילו מספרה טבעונית.

תל אביב, ישראל

לרובכם, את תל אביב כבר אין צורך להציג, אך על פי נתונים שמתפרסמים באתר Happy Cow, בין 5-8 אחוזים מאוכלוסיית ישראל הם טבעונים, רובם תל-אביבים. באתר רשומים 25 מסעדות 100% טבעוניות, "שמגישות שילוב של מטבחים ישראלים, מזרח תיכוניים וים תיכוניים עם השפעות מערביות". האתר מציין לשבח את ארוחות הבוקר של אנסטסיה, בית הקפה הטבעוני הראשון בתל אביב, זכאים - הבוטיק הטבעוני שמגיש מנות פרסיות ומזרח תיכוניות וגם את ננוצ'קה - המסעדה הגרוזינית הטבעונית היחידה בעולם שכוללת גם בר שנשאר פתוח עד השעות הקטנות של הלילה. האתר מציין גם את טנאת, מסעדה אתיופית טבעונית, שאיננה דבר נפוץ בעולם ומסעדות נוספות כמו החתול הירוק (פיצריה טבעונית), גרין רול (סושי טבעוני), השווארמה הטבעונית (מזון מהיר), סידס (מאפיה טבעונית), גלידריית גאלה ומקומות נוספים. בנוסף, רשומים באתר 170 מסעדות ידידותיות לטבעונים.

הערת העורכים: אי אפשר לכתוב על המסעדות הטבעוניות בתל אביב מבלי לציין גם את 416 (Four One Six) - פאב-מסעדה עם מנות ייחודיות, קוקטיילים ואווירה מיוחדת במינה. אמנם הלקוחות מגיעים למסעדה לרוב בשעות הערב, אך היא פתוחה גם בשעות הצהריים, והיא מקבלת תשלום עם תן-ביס. נציין גם את הגל הירוק, הסופר הטבעוני הראשון בתל אביב, ואת מחסני הטבעונות.

פורטלנד, אוריגון, ארצות הברית

בפורטלנד, טבעונות היא חלק בלתי נפרד מהמארג החברתי בעיר. מגוון גבינות טבעוניות, מסעדות פיוז'ן אמריקאיות ואירופיות, בתי קפה, פיצריות, עגלות אוכל טבעוני, משאית אוכל מקסיקני, Bed & Breakfast טבעוניים, אופנה טבעונית, שוקולד טבעוני ואפילו קניון טבעוני. יש בעיר גם מסעדה ישראלית בשם "אביב". בסך הכל 34 מסעדות טבעוניות ו-166 ידידותיות לטבעונים.

סן פרנסיסקו וסביבתה, קליפורניה, ארצות הברית

סן פרנסיסקו היא הרבה יותר מארכיטקטורה, מדרונות תלולים וקרונות חשמליים. סצנת האוכל בעיר היא אחת הסיבות בגללן אנשים מתאהבים בעיר הזאת. ישנן 38 מסעדות טבעוניות במטרופולין של סן פרנסיסקו, 199 מסעדות ידידותיות לטבעונים, ובכלל גישה חיובית כלפי אורח החיים הטבעוני. יש מסעדות אסייתיות טבעוניות (יפנית, ויאטנמית), דרום אמריקאיות (בוליביאנית, פרואנית), מסעדה מקסיקנית, אמריקאיות, בתי קפה, מאפיות ומעדניות.

---

לכתבה המקורית, עם קישורים לכל העסקים המדוברים:
Top Vegan Cities In The World 2017 - HappyCow



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS