טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מועצת החלב: שאלות של מקצועיות ומודעות

צוות טבעוניוז 3.3.2021

מועצת החלב: שאלות של מקצועיות ומודעות
פרה עם פטריות בעור ברפת בקיבוץ הזורע. צילום: קירות שקופים

באתר מועצת החלב פורסמו תוצאות סקר, בו נבחנה רמת המודעות של רפתנים לצרכים של בקר. דו''ח תוצאות הסקר - איך נאמר זאת בעדינות - מעיד על מקצועיות לקויה.

מטרת הסקר, על פי הדו"ח, הייתה "הבנת תמונת המצב לגבי מודעות הרפתנים לנושאי רווחת בקר והבנת הפערים במודעות, לצורך קידום הידע בענף". הדו"ח נערך לאחר שעורכי הסקר בנו שאלון, עיבדו אותו, תרגמו אותו לערבית, אנגלית ותאילנדית, מסרו אותו לרפתנים ברחבי הארץ, אספו את התוצאות וניתחו אותן.

בדו"ח נכתב כי "500 רפתנים מכל הארץ ענו על השאלון, מתוכם 374 גברים ו-55 נשים". צוות טבעוניוז תוהה לאיזה מגדר משתייכים 71 הרפתנים הנותרים. האם הם סירבו לחשוף את מגדרם? האם הם חסרי מגדר? בדרך כלל מקובל לציין זאת על מנת להבין את המספרים.

עוד נכתב בדו"ח: "48% מהנשאלים עברו הדרכה בנושאי רווחת בקר ועוד 23% עברו הדרכה מועטה, לעומת 27% שלא עברו הדרכה בנושא כלל". הכל ביחד - 98%. האם 2% מהנשאלים לא ענו על השאלה? האם ישנה טעות בחישוב או בעיגול מספרים? לא ברור.

בהמשך הדו"ח הוצגו תוצאות נוספות מהסקר, אליהן צורפו תרשימים, שנראה שעובדו בתוכנת אקסל של מיקרוסופט. התוצאות המספריות הוצגו גם בתוך התרשימים, אבל בחלק מהמקרים הוצג הטקסט "[VALUE]" במקום המספר - מה שמעיד על עבודה לא נכונה ביצירת התרשים. התרשימים המדוברים הוכנסו לדו"ח כמו שהם, למרות התקלה הברורה.

מבין תוצאות הסקר עלו הנתונים הבאים:

בתשובה לשאלה "האם לדעתך חשוב לתת לעגל משככי כאבים בעת הסרת ניצני קרניים?" 71.75% מהרפתנים ענו "כן", 16.70% ענו "לא" ו-11.55% ענו שהם לא יודעים.

בתשובה לשאלה "האם סימון בכוויה היא פעולה המלווה בכאב?" 62.99% ענו "כן", 18.30% ענו "לא בהכרח", 10.40% ענו "לא" ו-8.32% לא ידעו.

מבין המסקנות מהסקר, על פי הדו"ח, נכתב: "יש להבין כי הפרה מסתירה כאב ככל הניתן, לכן מה שבא לידי ביטוי הוא קצה הקרחון! כשברור שמתבצעת פעולה כואבת, מירב הרפתנים בעד מתן תרופות לשיכוך הכאבים. חשוב להבין כי תנובת חלב מורכבת ממספר גורמים - גנטיקה, הזנה וכולי - ולכן לא ניתן להסיק כי פרה כאובה בהכרח תרד בתנובת החלב. תנובה גבוהה אינה ערובה לרווחה טובה וההפך, יש להסתמך על פרמטרים נוספים".

על הדו"ח חתומים האישים הבאים והארגונים להם הם שייכים:

השירותים הווטרינריים:
שרה ווייל-פינשטיין, דגנית בן-דב, אילת שמואלי, מיטל וייס-בקאל

מנהל המחקר החקלאי
חן הניג

שה"ם
הילל מלכה, אייל פרנק, יואב שעני וגל פלג

התאחדות מגדלי הבקר בישראל
יניב לבון

מועצת החלב
שמוליק פרידמן

הדו"ח המלא:
בחינת המודעות והידע בקרב הרפתנים בנושא הצרכים המנטליים של בקר לחלב

מתוך הדו"ח:

הנאה וחשיבות הנושא

מבנה חברתי

המסגרת החברתית לגידול יונקים




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS