טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ביל גייטס: על מדינות עשירות להפסיק לצרוך בשר על מנת לשמור על כדור הארץ

צוות טבעוניוז 18.2.2021

ביל גייטס: על מדינות עשירות להפסיק לצרוך בשר על מנת לשמור על כדור הארץ
ביל גייטס

המיליארדר והפילנתרופ ביל גייטס קורא לכל המדינות העשירות לשים סוף לתעשיית בעלי החיים ההרסנית לסביבה ולעבור למזון צמחי ולבשר מתורבת.

גייטס הוציא לאור השבוע ספר חדש בשם How to Avoid a Climate Disaster - שמפרט את הפתרונות המורכבים למשבר האקלים. לקראת הוצאת הספר, התראיין גייטס לאתר MIT Technology Review וסיפר על הפעולות שצריכות להיעשות על מנת לשמור על כדור הארץ, ביניהן תכנון מחדש של מערכות המזון העולמיות.

כשגייטס נשאל אם כל מדינות העולם יכולות וצריכות לעבור לחלופות לבשר, הוא ענה: "אני לא חושב ש-80 המדינות העניות בעולם יאכלו חלופות צמחיות או מתורבתות לבשר. אני כן חושב שעל כל המדינות העשירות לעשות את זה. אפשר להתרגל להבדל בטעם, והם טוענים שהם ישפרו את הטעם עם הזמן".

גייטס טוען כי הוא בספק אם בשר מתורבת יהפוך למסחרי, ולעומת זאת לחברות מזון טבעוניות כמו ביונד מיט ואימפוסיבל פודס ישנה 'מפת דרכים' גם מבחינת האיכות וגם מבחינת המחיר - שהופכת אותן למתחרות חזקות מול מוצרים מן החי. נתח השוק של חברות אלה מול המוצרים מן החי רק ילך ויגדל.

גייטס קידם את הספר בבלוג שלו, Gates Notes. בסרטון שצירף לפרסום הוא דיבר על מהפכת המחשבים שהוא היה בין מובילה, ולאחר מכן אמר: "עכשיו העולם צריך פריצת דרך נוספת. למעשה, הוא צריך פריצות דרך רבות. אנחנו צריכים לעבור מ-51 מיליארד טונות [של גזי חממה] לאפס תוך שאנחנו ממשיכים לספק לעולם את הצרכים הבסיסיים שלו. זה אומר שעלינו לשנות את הדרך בה אנחנו עושים כמעט הכל. ההתחייבות שלנו לפתח את החידושים משמעה ההבדל בין עתיד בו כולם יכולים לחיות חיים בריאים וטובים לבין עתיד בוא עלינו להתמודד באופן קבוע עם משברים אנושיים וכלכליים בסדר גודל היסטורי... עלינו להשמיע את קולנו על מנת להוביל ולהאיץ את התהליך. הימנעות מאסון אקלימי תהיה אחד האתגרים הגדולים איתו האנושות צריכה להתמודד - יותר מהנחיתה על הירח. אפילו יותר מלשים מחשב על כל שולחן עבודה".

גייטס ותעשיית בעלי החיים

אין זו הפעם הראשונה בה ביל גייטס מדבר על נזקיה האדירים של תעשיית בעלי החיים. הוא דן בנושא בבלוג שלו, והוא אף השקיע במספר חברות של מוצרים טבעוניים ושל בשר מתורבת ביניהן ביונד מיט וממפיס מיטס.

לקריאה נוספת:
ביל גייטס: רפובליקת הבקר היא השלישית בגודלה בעולם בפליטת גזי חממה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS