טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עוף הגליל - צואה, זוהמה וחוסר פיקוח

צוות טבעוניוז 2.2.2021

עוף הגליל - צואה, זוהמה וחוסר פיקוח
צילום מסך מתוך התחקיר

אתמול בערב התפרסם בערוץ 20 תחקיר אודות הנעשה במפעל חברת עוף הגליל, שחשף תנאים תברואתיים ירודים וחוסר פיקוח.

'עוף הגליל' היא ממשווקי העופות הגדולים בישראל, והמפעל שלה - הממוקם בקריית שמונה - מעסיק כ-600 עובדים. הכתבה ששודרה אתמול בערוץ 20 נערכה על ידי הלל ביטון רוזן, והיא התפרסמה 5 שנים לאחר פרסום חקירה סמויה של עמותת 'אנימלס' באותו מפעל.

התחקיר התפרסם לאחר שאחד הפקחים שעובד במפעל צילם ותיעד את הנעשה בו. הפקח, מתלמד של השירות הווטרינרי, פוטר מעבודתו לאחר החשיפה. הפקח העיד: "כל חלקי הפנים שהיו על הקו, כל המעיים היו חתוכות, וכל הצואה ומה שבתוכם היו מטפטפים על הטפחה מבחוץ ומבפנים ומלאים... העופות מהרצפה מרימים אותם ושמים אותם על הליין עם עופות נקיים. עובדים עובדים בלי כפפות".

הפקח העיד כי ההתנהלות במפעל היא בפירוש בניגוד לנהלים. בין היתר, העופות נשטפים בצינור מים - מה שמשפיע על הופעת חיידקים.

הפקח טען שהפקחים הוותיקים יותר אמרו לו, כי "אם אתה רוצה לעבוד ולהתפרנס, פה לא מתנהל כל דבר 100 אחוז". חלק מהפקחים תועדו כשהם יושבים ולא עובדים.

לאחר שקיבל מכתב פיטורין, פנה הפקח אל הווטרינרית המחוזית על מנת לברר את העניין, אך היא לא עזרה לו. לטענתו, הוא עבד כפי שלמד לעבוד.

הווטרינר הבכיר ד"ר יובל סמואל אמר בתגובה לחומרי התחקיר: "אנחנו מודעים לעניין הזה של המשקים המתועשים, שכרגע הרצון הוא למקסם רווחים. בסופו של דבר מי שנפגע זה האוכלוסייה של הצרכנים, שאוכל מזון מזוהם... כולם יודעים שיש בעיה מאוד קשה של סלמונלה בכל המשקים. הגיע הזמן שמשרד החקלאות ומשרד הבריאות ידאגו לבריאות שלנו".

בכתבה הושמעו תגובתם המפורטת של משרד הבריאות ושל 'עוף הגליל'. החברה שוקלת להגיש תביעה נגד לשון הרע.

רועי שפרניק, יושב ראש וממייסדי עמותת 'קירות שקופים', התראיין לערוץ 20 ואמר: "יש בעיה לאומית עם כל תעשיית העוף וגם הביצים. ידוע שיש סלמונלה במשקי החי המתועשים. שיטת הגידול היום, בה מגדלים עשרות אלפים בכל לול שאחרי זה מגיעים למשחטות... ובסופו של דבר אנשים אוכלים בעלי חיים מזוהמים. בתחקיר הקודם של אנימלס הווטרינרית של 'עוף הגליל' אמרה ש-70% מהעופות מזוהמים בחיידקים צואתיים".

שפרניק הוסיף כי גם הווטרינר של רשת 'שופרסל' אמר לפני מספר שנים שרוב העופות מזוהמים בחיידקי צואה והדגיש שהדבר פוגע בבריאות הציבור.


לצפייה בסרטון ביוטיוב:
חשיפה חדשה ממשחטת עוף הגליל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS