טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סבוריט (SavorEat), חברת הפוד-טק הטבעונית הישראלית, הנפיקה את מניותיה בבורסה

צוות טבעוניוז 5.12.2020

סבוריט (SavorEat), חברת הפוד-טק הטבעונית הישראלית, הנפיקה את מניותיה בבורסה

סבוריט (SavorEat), חברת הפוד-טק הטבעונית הישראלית, הנפיקה את מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

החברה מפתחת שילוב של חומרי גלם וטכנולוגיית הדפסת תלת-מימד לייצור המוני של מוצרים טבעוניים דמויי בשר. ההנפקה נעשתה על פי שווי חברה של 170 מיליון שקלים, והיא ההנפקה הראשונה של חברת פוד-טק בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה נוסדה בשנת 2018 על ידי רחלי ויצמן, עודד שוסיוב ועידו ברסלבסקי. החברה גייסה 42.6 מיליון שקלים על ידי מכירת המניות. מוקדם יותר השנה גייסה החברה 5.5 מיליון דולר בשני סבבי גיוס הון.

המוצר של סבוריט משלב טכנולוגיית הדפסת תלת מימד - שפותחה בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית בירושלים על ידי שוסיוב וברסלבסקי - וסיב ננו-צלולוז צמחי מיוחד שמאגד את המרכיבים הטבעוניים יחדיו ויוצר מרקם דמוי בשר. המרכיבים (שומן, צלולוז, מים, חומרי טעם וצבעי מאכל) מוכנסים למדפסת במחסניות. הצרכן משתמש באפליקציה על מנת להזמין את המנה מהמדפסת, כשהוא מציין את כמות החלבון וכמות השומן הרצויות לו. המדפסת מקבלת את ההזמנה, ובלחיצת כפתור המרכיבים מתערבבים והתוצר מוגש תוך שש דקות. את התוצר אפשר לבשל, לצלות או לאפות בדומה לבשר. החברה הגישה בקשה לפטנט על התהליך בארצות הברית, אירופה ואוסטרליה.

סבוריט מתכננת למכור את המדפסת ואת חומרי הגלם למסעדות, ולאפשר להן לייצר המבורגרים ומנות נוספות במקום. המימון החדש שהתקבל בעקבות ההנפקה ישמש לקידום פיתוח המוצר, המבחנים הראשוניים והשיווק. בנוסף, החברה מחפשת ליצור שיתופי פעולה בינלאומיים עם התמקדות בשוק של ארצות הברית.

רחלי ויצמן אמרה: "אנחנו מאמינים כי רק חלופה בריאה ואיכותית לבשר תצליח להוביל את השינוי המתבקש להפחתת צריכת הבשר. אנו מודים לכל מי שהשקיע בנו שנותנים אמון בחזון, בטכנולוגיה ובצוות המקצועי שלנו. אנחנו עדיין נמצאים בתחילת דרכנו ואנחנו בטוחים כי ההון שגייסנו יתרום באופן ניכר להתפתחות החברה ויאפשר חידושים רבים בעתיד".

[ת"א: סברט; TASE: SVRT]



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS