טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

שר החקלאות אלון שוסטר מגיב למתקפה החריפה נגדו בנושא בעלי החיים

צוות טבעוניוז 23.8.2020

שר החקלאות אלון שוסטר מגיב למתקפה החריפה נגדו בנושא בעלי החיים
אלון שוסטר. צילום: Toto123, Cc-by-sa-3.0

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, מצא את עצמו בשבוע האחרון תחת מתקפה חריפה מצד ארגונים ופעילים למען בעלי חיים.

בשבוע שעבר נודע, כי משרד החקלאות אישר את הקמתו של לול ענק של כלובים לתרנגולי פטם. עד היום הוחזקו תרנגולי הפטם בישראל בלולים ללא כלובים, בשונה מתרנגולות מטילות בענף הביצים - שרובן מוחזקות בכלובים ללא יכולת לזוז. עמותת אנימלס עתרה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד המהלך. באתר העמותה נכתב, כי "הם רוצים להחמיר את התנאים הקשים ממילא של התרנגולים" וכי שיטת הכליאה החדשה מנוגדת לחוק באיחוד האירופי וגם לחוק צער בעלי חיים הישראלי. אנימלס פרסמו עצומה בנושא, בה נאספו יותר מ-12,600 חתימות.

לחתימה על העצומה:
עוצרים את המחטף

כתבה ב-ynet:
עתירה נגד אכלוס תרנגולים בכלובים בתעשיית הבשר


במקביל, עמותת 'קירות שקופים' פתחה בקמפיין שליחת מיילים לשר החקלאות, לדובר משרד החקלאות וליושב ראש מפלגת 'חוסן לישראל', בני גנץ, בה חבר אלון שוסטר - בו הם מתבקשים לשנות את המצב. בנוסח המוצע למייל נכתב: "בני, שוסטר פוגע בכל רפורמה למען בעלי חיים כפי שכתוב אצלכם במצע. הוא בעד משלוחים חיים, נגד לולי מעוף, בעד ירי בכלבים, נגד העברת סמכויות צער בעלי חיים ועוד לא מאפשר עבודה משותפת עם השרה גמליאל וטל גלבוע. טפל בבעיה לפני שנצא במחאות ענק נגדכם". עד כה נשלחו מעל 1,700 מיילים.

לשליחת מייל:
גנץ ושוסטר מקדמים התעללות בבעלי חיים


לאחר מכן עלתה כתבה בעיתון גלובס, בה נאמר כי שר החקלאות אלון שוסטר הכריז על כוונתו לפעול לביטול כלובי הסוללה בענף הלול, ולמעבר ללולי מעוף או חופש הנחשבים להומניים יותר, בהם יכולות המטילות לפרוש את כנפיהן. על פי הכתבה, משרדי האוצר והחקלאות מטילים אחריות זה על זה - והתכניות נדחות שוב ושוב. משרד החקלאות אומד את ההשקעות הנדרשות ב-500 מיליון שקלים, סכום שלטענתו יאפשר לחקלאים לשדרג את הלולים שלהם בעלות סבירה תוך השתתפות של המדינה, שכן לדבריו, לחקלאי הממוצע אין את המיליונים הנדרשים כדי להשקיע לבדו בבניית לול חדש.

נכון לשעה זו, גם הסכום הראשוני שכמעט הוקצה בעבר - 340 מיליון שקל, איננו בנמצא ומלכתחילה לא יועד במלואו אך ורק לשדרוג הלולים. הכתבה בעיתון גלובס מציינת, כי משרד החקלאות בלם בעצמו את המהלך בעבר תוך שהוא דורש ממשרד האוצר לקבל תקציבים גדולים יותר.

לכתבה המלאה:
שר החקלאות: "פועל להעביר את כל ענף הלול ללולי מעוף וחופש"



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS