טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

עופות חולים נמכרים לצרכנים בעקבות הסרת הפיקוח על הענף

צוות טבעוניוז 23.8.2020

עופות חולים נמכרים לצרכנים בעקבות הסרת הפיקוח על הענף
תרנגול פטם. צילום: קירות שקופים

הממשל האמריקאי הסיר את הפיקוח על תעשיית הבשר וכעת נמכרים עופות חולים לצרכנים.

עם פרוץ מגפת COVID-19 בארצות הברית, הנשיא טראמפ הפעיל צו במסגרת חוק להגנה על הייצור - שמקנה לו זכות לכפות על תעשיות מקומיות להמשיך לעבוד, אם התוצרת שלהן נחשבת לקריטית לציבור. בעקבות כך הכריז משרד החקלאות האמריקאי כי הוא יאפשר למגדלי תרנגולי פטם למכור את כל התוצרת שלהם - לצריכה של בני אדם - כולל עופות חולים.

שירות הבטיחות והפיקוח על המזון של משרד החקלאות האמריקאי קיבל את דרישתה של מועצת העופות הלאומית לאפשר את שיווקן של תרנגולות פטם נגועות במחלת לוקיאן העופות. מחלה זו גורמת לחוסר תיאבון, חולשה, שלשול, התייבשות וירידה במשקל. ניתן לזהות תרנגולות נגועות בקלות מכיוון שהן נכנסות לדיכאון באופן נראה לעין ואז מתות. ניתן לבדוק על פי מישוש שהכבד שלהן מוגדל.

לפני חקיקת החוק המדובר, פקחים היו בודקים 300 עופות בכל להקה לסימני המחלה. היום הפיקוח איננו קיים, וכך גדל הסיכון שהצרכנים יאכלו תרנגולות חולות. עובדי התעשייה מסירים גידולים וסימני מחלות בולטים לעין - ומעבדים את כל שאר חלקי גופן של התרנגולות.

קיימת עדות לכך שלמחלה יש פוטנציאל לעבור מעופות לבני אדם. בכיר לשעבר בשירות הבטיחות והפיקוח אומר כי היווצרות מוטציה של המחלה היא רק עניין של זמן, וכי תעשיית בשר לא מפוקחת היא כר פורה למגפה חדשה.

מקורות ודיווחים:
The meat industry is being deregulated, and tumors are on the menu (The Takeout)
Diseased Chicken for Dinner? The USDA Is Considering It (Bloomberg)
Executive Order on Delegating Authority Under the DPA with Respect to Food Supply Chain Resources During the National Emergency Caused by the Outbreak of COVID-19 (The White House)

החוק להגנה על הייצור נחקק בשנת 1950 עם פרוץ מלחמת קוריאה כתיקון לחוקים מתקופת מלחמת העולם השניה. מטרת החוק לשלוט במשק בזמן מלחמה. לקריאה נוספת אודות החוק:
What Is the Defense Production Act?

לקריאה נוספת אודות מחלת לוקיאן העופות:
Lymphoid Leukosis in Poultry



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS