טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

טל גלבוע ורועי שפרניק נתבעים על תחקיר בקרנה

צוות טבעוניוז 17.6.2020

טל גלבוע ורועי שפרניק נתבעים על תחקיר בקרנה
מתוך התחקיר. צילום: קירות שקופים

טל גלבוע ורועי שפרניק יתייצבו ביום שני, ה-29.6, בבית משפט השלום בעכו לדיון ראשון בתביעה שהוגשה נגדם על ידי בית המטבחיים 'בקרנה בשר הכפר' בחיפה.

מנהלי בית המטבחיים הגישו כתב תביעה נגד עמותת 'קירות שקופים' ונגד מייסדיה טל גלבוע ורועי שפרניק בעקבות התחקיר שפורסם באוקטובר 2017 בטלוויזיה, באינטרנט ובשלטי חוצות. כתב התביעה סובב סביב האזנות סתר וחופש הפרטיות.

במשך שמונה חודשים תיעד במצלמה נסתרת עובד בית המטבחיים ששיתף פעולה עם העמותה את הנעשה בו. התחקיר פורסם בתכנית הטלוויזיה 'הצנרת' ובערוצי 'קירות שקופים' ביוטיוב ובפייסבוק. מייסדי ותומכי העמותה הצליחו להשאיר את התחקיר בכותרות לאורך זמן בזכות עריכה ופרסום סרטונים בהם נראים ידוענים צופים בתחקיר.

התחקיר חושף באופן ברור את הפרקטיקות הכרוכות בתהליך השחיטה. השחיטה כוללת מכות, משיכות, אלימות, התעללות ואיומים. בסרטון נראים העובדים בבירור כשהם מובילים עגלים וטלאים באלימות אחד אחרי השני אל תא העקידה, משספים את גרונם, ותולים אותם על וו - כאשר במקרים רבים בעלי החיים עדיין בהכרה. לפעמים הסכין מועברת על צוואר בעלי החיים פעמיים.

רבנים שהתראיינו לתכנית הטלוויזיה בה שודר התחקיר, שוחטים בעלי ניסיון שצפו בו, הודו בפה מלא שהשחיטה המתבצעת בבית המטבחיים בקרנה בשר הכפר עוברת על חוקים רבים מחוקי השחיטה מהתורה, כמו האיסור על שחיטת בהמה בפני חברתה, בדיקת הסכין לפני כל שחיטה ועוד.

לתחקיר הוקם אתר אינטרנט משלו:
תחקיר בית המטבחיים חיפה

רועי שפרניק אמר: "אם יגידו לכם שמי שחשף את ההתעללות הנוראית של כרמל מעודה בילדים הקטנים המסכנים יקבל תביעה על חשיפת עוולות, איך הייתם מגיבים? אם היו אומרים לכם שמי שחושף עוולות בבתי אבות, בהוסטלים לאוטיסטים, התעללויות קשות, יקבל בסוף תביעה - כמובן שהייתם כועסים וזועמים. זוכרים את התחקיר שעשינו בבית המטבחים בחיפה, 'התחקיר שמרעיד את המדינה'? זה שעליו סלבים בכו והזדעזעו, ביניהם מישל טרוני, ליהי גרינר, הצל ועוד".

על התביעה עצמה אמר שפרניק: "זאת תביעת רדיפה. זו תביעה שמנסה להפחיד פעילים לא לתעד את תעשיית הבשר. זו תביעה אסטרטגית של תעשיית הבשר כדי להכניס אותנו למערבולות משפטיות ולהוצאות. אם הם חושבים שנגיע מבוהלים, מפוחדים וחפויי ראש, יש להם טעות קשה. זה לא מבהיל אותנו בכלל. בבקשה, כל מי שאוהב את העשייה שלנו, כל מי שרוצה להמשיך לראות חשיפת עוולות ושהדבר הנוראי הזה לא יקבל שום תקדים משפטי - צריך לגלגל אותם מכל מדרגות בית המשפט על תביעת ההשתקה הזאת. בואו לתמוך".

הדיון יתקיים בבוקר יום שני, ה-29.6.2020, בבית משפט השלום בעכו. משמרת מחאה תתקיים מול בית המשפט. פרטים נוספים ועדכונים מתפרסמים בדף האירוע בפייסבוק:

בית המטבחיים בחיפה תובעים את קירות שקופים

התחקיר המלא:


---

46528-12-18



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS