טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

קריאה: ותרו על ביצים - ועל מוצרים מן החי בכלל

צוות טבעוניוז 8.4.2020

קריאה: ותרו על ביצים - ועל מוצרים מן החי בכלל
צילום: קירות שקופים

טור דעה של נטע אחיטוב בעיתון 'הארץ' קורא לציבור לוותר על רכישה וצריכה של ביצים עקב היותן מזוהמות וכרוכות באכזריות כלפי בעלי החיים.

הטור נכתב על רקע 'הבהלה לביצים' שנוצרה בזמן האחרון עקב המחסור בחנויות. אנשים עטו על כל חנות בה קיים סיכוי סביר להימצאות ביצים וגם על משקי המטילות ברחבי הארץ - על מנת לקנות כמה שאפשר. באחד המקרים, שוטרים הוזעקו לצמד חנויות מזון בראשון לציון על מנת להתערב בתגרה שפרצה במקום.

אחיטוב מדגישה כי ביצים אינן מוצר צריכה הכרחי, כפי שנהוג לחשוב, וכותבת על כך שיש מקורות חלבון אחרים ובריאים יותר - ללא כולסטרול, חיידקי צואה, פורמלין ומזיקים נוספים - וכי מחקרים מדעיים רבים מעידים כי ביצים נקשרות לתחלואה במחלת לב, סרטן וסוכרת.

אחיטוב כותבת גם על ייסוריהן של התרנגולות עקב כליאתן, הרעבתן וההטלה התדירה של הביצים. היא כותבת: "הטלת ביצים רבות כל כך… שוברת את צינור ההטלה שלהן, וכל ביצה כזאת מוטלת בתוך שלולית של דם ושל ייסורים פיזיים ונפשיים, שאפילו השטן לא אכזרי דיו כדי לברוא".

לכתבה המלאה:
זה מזוהם וזה אכזרי: הגיע הזמן שתוותרו על הביצים

לרשימת מחקרים בנושא הבריאותי:
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר

על תעשיית הביצים והעופות:
ההונאה

הפסיקו לאכול בשר ועברו לטבעונות

קריאה זו מצטרפת לקריאות רבות שנשמעו בארץ ובעולם מאז תחילת משבר הקורונה להפסיק לצרוך מוצרים מן החי תוך דגש על הקשר בין המגפה לתעשיית בעלי החיים. על פי הדיווחים, מקור מגפת הקורונה הוא חיות בר שנמכרו בשווקים בסין, והקורונה לא לבד: על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, 75% מהמחלות החדשות בקרב בני אדם מגיעים מבעלי חיים.

באתר EuroNews נכתב: "הדרך הטובה ביותר למנוע מגפות עתידיות כמו הקורונה? הפסיקו לאכול בשר ועברו לטבעונות". גם העיתון הבריטי הנפוץ The Guardian עושה את ההקשר בכתבה שכותרתה "האם תעשיית בעלי החיים היא האשמה בקורונה?".

לכתבות המלאות:
The best way to prevent future pandemics like coronavirus? Stop eating meat and go vegan (EuroNews)
Is factory farming to blame for coronavirus? (The Guardian)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS