טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אפילו כמות קטנה של חלב שנצרכת בכל יום קשורה לעליה בשכיחות סרטן השד

צוות טבעוניוז 27.2.2020

אפילו כמות קטנה של חלב שנצרכת בכל יום קשורה לעליה בשכיחות סרטן השד
חלב. מקור: Pixabay

אפילו כמות קטנה של חלב שנצרכת בכל יום קשורה לעליה בשכיחות סרטן השד - כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת לומה לינדה בקליפורניה.

החוקרים בדקו 53,000 נשים במשך יותר משמונה שנים וגילו, כי צריכת 80 מיליליטרים (שליש כוס) של חלב ביום קשורה לסיכון מוגבר של 30% לחלות בסרטן השד, וצריכת 240 מיליליטרים (כוס מלאה) העלתה את הסיכון ב-50%. עבור אלו ששתו אף יותר - שתיים עד שלוש כוסות ביום - האחוזים נסקו ל-70% ואף ל-80%. המדענים מאמינים כי הורמון הקיים בחלב פרה עשוי להיות הגורם לכך. גורם גדילה דמוי אינסולין IGF-1 נחשב כמגביר את הסיכון לחלות במספר סוגים של סרטן.

החוקרים לא מצאו הבדל בסיכון לחלות בסרטן בין הנשים ששתו חלב מלא ועתיר שומן ובין אלה ששתו חלב דל. לעומת זאת, המחקר לא מצא קשר בין מוצרים צמחיים דמויי חלב כמו משקאות שקדים, שיבולת שועל או סויה לבין סרטן.

העורך הראשי של המחקר, פרופסור גארי פרייזר, מומחה לקרדיולוגיה ותזונה בלומה לינדה, אמר: "אכילת מוצרי חלב, בעיקר חלב ניגר, היו קשורים לעלייה בסיכון לחלות, והנתונים הראו הפחתה ניכרת בסיכון הקשור לסרטן השד כשמחליפים חלב ניגר בחלב סויה. זה מעלה את האפשרות כי תחליפי חלב עשויים להיות בחירה אופטימלית".

סרטן השד הוא הסרטן הקטלני הנפוץ ביותר ישראל. למעלה מ-5,400 חולות סרטן שד חדשות מתגלות בישראל מדי שנה, כרבע מתוכן מתחת לגיל 50, ורובן לא משתייכות לקבוצת סיכון. מחקרים רבים שהתמקדו במניעת סרטן השד הצביעו על אותה מסקנה: שינויים באורח החיים מציעים את צורת המניעה הטובה והקלה ביותר.

דו"ח המחקר המלא:
Dairy, soy, and risk of breast cancer: those confounded milks

מחקר זה מצטרף למחקרים רבים נוספים שמקשרים בין צריכת מוצרים מן החי לבין תחלואה במחלות רבות, ובין צריכת מזונות מן הצומח כמו פירות, ירקות ומזונות עשירים בסיבים תזונתיים לבין מניעת מחלות וריפויין.

לרשימה שהצטברה באתר טבעוניוז:
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר

למידע נוסף:
חלב מגואל בדם
תעשיית החלב



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS