טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

פיצה שמש משיקה פיצה טבעונית

צוות טבעוניוז 25.12.2019

פיצה שמש משיקה פיצה טבעונית

'פיצה שמש', רשת הפיצריות הגדולה בישראל המונה כ-62 סניפים ברחבי הארץ, משיקה פיצה טבעונית במחירים שוברי שוק.

הרשת תנגיש החל ממחר, ה-1 בינואר 2020, את הפיצה הטבעונית במחיר 30 ש"ח למגש, מול כ-60-70 ש"ח לפיצה טבעונית אצל המתחרים. כחלק מהמהלך, חתמה הרשת על שיתוף פעולה עם ארגון 'ויגן פרנדלי' הכולל סימון הסניפים עם הלוגו על מנת להנגיש את המוצר, הופעה באפליקצית הטבעונות הגדולה בישראל, הופעה באתר 'ויגן פרדנלי' ושיתופי פעולה שיווקיים.

רשת 'פיצה שמש' חתמה על חוזה עם יצרנית הגבינות הטבעוניות 'משו משו' לאספקה שנתית של כטון גבינה טבעונית. מדובר על גבינה טבעונית על בסיס קוקוס, ללא חומרים משמרים, ללא כולסטרול, ללא שומן טראנס, ללא לקטוז, ללא גלוטן. גם הפיצה הטבעונית של 'פיצה שמש' תהייה ללא חומרים משמרים.

"בדקנו כמה ספקים וכמה סוגי תחליפי גבינה עד שהגענו למוצר שאהבנו" מספר מורן שלו, מנכ"ל הרשת. "במשך מספר חודשים בדקנו וריאציות שונות, עד שהגענו לפיצה שגם נראית טוב וגם צולחת בהצלחה רבה את כל מבחני הטעימה. בנוסף, דרשנו שתחליף הגבינה יגיע לרשת כשהוא ארוז ומדוד - חבילת גבינה לכל פיצה".

עלות מגש פיצה טבעונית יעלה כאמור 30 ש"ח בלבד. עלות תוספת גבינה טבעונית היא 7 ש"ח ועלות תוספות אחרות - 5 ש"ח בלבד. ניתן להשיג את הפיצה הטבעונית גם בגרסה ללא גלוטן.

לדברי מנכ"ל הרשת מורן שלו, "השקת הפיצה הטבעונית של רשת 'פיצה שמש' מגיעה בעקבות ביקוש הולך וגובר מהשטח לפתרונות עבור הציבור הטבעוני המעוניין במוצר איכותי ומשתלם במיוחד. המוצר החדש משתלב עם המוטו המרכזי של הרשת: ניתן ואפשרי להנות ממגש פיצה משפחתי איכותי, ללא חומרים משמרים, ובלי לקרוע את הכיס, ללא כולסטרול, ללא שומן טראנס, ללא לקטוז, ללא גלוטן. גם הפיצה הטבעונית של 'פיצה שמש' תהיה ללא חומרים משמרים."

שוק הפיצריות כיום צורך כ-3 טון גבינה טבעונית של 'משו משו' דרך רשתות דומינוס, אמריקן פיצה וטוני ווספה. ההערכה היא שתוך שנה תחזיק 'פיצה שמש' בנתח שוק של 30% מהפיצות הטבעוניות בישראל.

מעצמה טבעונית

אורח החיים הטבעוני הולך ותופס תאוצה בישראל, ועם הגודל מגיע גם הכוח הצרכני. על פי הערכות כ-7%-5% מכלל שוק צרכני המזון הינם טבעונים (300-500 אלף טבעונים) כאשר הזינוק במספרם החל לפני כחמש שנים ומאז הוא גדל בהתמדה. מנתוני עמותת 'ויגן פרנדלי' עולה, כי בתל אביב שיעור הטבעונים כפול ועומד על כ-10%. לשם השוואה, בשנת 2014 עמד שיעור הטבעוניים באוכלוסייה על אחוז אחד בלבד.

מאז, מסעדות טבעוניות רבות נפתחו וליותר מסעדות יש תפריט טבעוני או לפחות מנות טבעוניות בתפריט. המבורגר טבעוני הוא אחת המנות השכיחות בארץ. יצרניות המזון הגדולות לא נותרו אדישות לקהילה ההולכת וגדלה והחלו בשנים האחרונות 'לטבען' ולהתאים את מוצריהם כך שיתאימו לצורכי מזון ללא רכיבים מן החי. על פי נתוני סטורנקסט, ב-2018 עמדו המכירות של החלופות הטבעוניות לחלב וגבינה על 273 מיליון ש"ח, זינוק של כ־40 אחוז מ־2015.

לקריאה נוספת:
פיצה טבעונית זכתה במקום הראשון בתחרות באתר סלונה
המטרה הושגה: פיצה האט בבריטניה תכניס את הפיצה הטבעונית לתפריט הקבוע שלה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS