טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תעשיית חלב הכבשים: חקירה סמויה חדשה של קירות שקופים

צוות טבעוניוז 27.10.2019

תעשיית חלב הכבשים: חקירה סמויה חדשה של קירות שקופים
מתוך הקדימון לתחקיר. צילום: קירות שקופים

חקירה סמויה חדשה מנוהלת בימים אלו במשקי תעשיית חלב הכבשים בישראל על ידי פעילי עמותת 'קירות שקופים', והיא תפורסם במהלך שנת 2020.

לדברי העמותה, יש בידיה כבר היום חומרי גלם רבים החושפים זוועות שישמשו בעתיד בין היתר לתביעה בבית משפט. העמותה מגייסת בימים אלו כספים על מנת לרכוש ציוד טכנולוגי נוסף על הקיים בידיה שיעזור לה להתמודד עם שיטות ההסתרה של התעשייה ולתעד מקומות לא פשוטים לחשיפה. התיעוד ממשיך להתנהל, והעמותה שואפת שהוא יהיה בסיס לכתבת תחקיר טלוויזיונית ולסרט באורך מלא.

העמותה העלתה השבוע לערוץ היוטיוב שלה סרטון באורך של כשתי דקות עם מקצת מהתיעוד. בתיאור הסרטון נכתב: "למרות שבמשך שנים רבות ממתגים לנו את התעשייה הזו כמשקי בוטיק קטנים והומניים, מדובר בשקר וכזב! זו תעשייה בדיוק כמו כל תעשיית החלב. זכרים נחטפים מהאם לאחר ההמלטה ונשלחים לשחיטה לאחר מספר חודשים בודדים, נקבות משועבדות ועוברות עינויים עד שנשלחות לבית המטבחיים ולמי שהיה מזל הספיק למות עוד לפני סכין השחיטה. כמו שניתן לראות, אינספור פגרים הושלכו באחד מיישובי הצפון, ומעבר לצער בעלי החיים האיום מדובר בזיהום סביבתי קשה והפצת מחלות. הוגשה תלונה למפקד המשטרה הירוקה וליחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות בכדי למצוא את העבריינים. הפיצו לחברים ובני משפחה בכדי להגביר את המודעות."


נכון לזמן כתיבת שורות אלו גויסו יותר מ-7,000 שקלים לצורך רכישת הציוד הטכנולוגי. העמותה שואפת לגייס לצורך העניין 13,700 ש"ח.

דף הקמפיין באתר 'דרוב':
חקירה סמויה 2020

פעילי עמותת 'קירות שקופים' פועלים מזה מספר שנים לתעד ולהפיץ את זוועות תעשיית בעלי החיים בישראל. ניתן לעקוב אחרי פעילותם בערוץ היוטיוב ובדף הפייסבוק שלהם.

הרצאות וסרטים נבחרים של 'קירות שקופים':
קירות שקופים - ההרצאה
הון שלטון מזון - הרצאה
שתולים בגיהנום - הרצאה
חלב מגואל בדם - סרט
ההונאה - סרט
בקרנה בשר הכפר - כרוניקה של גיהנום עלי אדמות - תחקיר בית המטבחיים בחיפה
קבוצת יבנה - גודל הזוועה נחשף - תחקיר סמוי במדגרת קבוצת יבנה

חקירה זו מצטרפת לחקירה נוספת מתעשיית חלב הצאן שבוצעה על ידי פעילי עמותת 'אנימלס' (אז 'אנונימוס לזכויות בעלי חיים') ושודרה בערוץ 'כאן 11' לפני כשנתיים:
השקר הלבן: תעשיית חלב הצאן נחשפת



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS