טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

נמשכות הקריאות להמיר את מנהג תרנגול כפרות בצדקה

צוות טבעוניוז 3.10.2019

נמשכות הקריאות להמיר את מנהג תרנגול כפרות בצדקה
מתוך טקס תרנגול כפרות, ברוקלין 2018

הקריאות להמיר את מנהג תרנגול כפרות בצדקה נמשכות - ולא רק על ידי פעילים וארגונים למען בעלי חיים, אלא גם על ידי רבנים, רשויות מקומיות ואף משרד החקלאות.

המקומון mynet רעננה מדווח, כי העירייה והרב הראשי של העיר, הרב יצחק פרץ, קוראים לתושבים להמיר את מנהג הכפרות בצדקה. רוני וילדר, הווטרינר העירוני אמר: "מעבר לשמירה על בריאות הציבור, אם אפשר לעשות את אותו המנהג בצורה שתגרום פחות סבל לבעלי חיים, עדיף שהיא תתבצע בצורה כזאת".

הרב פרץ מצטרף לקריאת עיריית רעננה כבר מספר שנים ומוסר שמעבר לעובדה כי המנהג כרוך בצער בעלי חיים, הוא טומן גם סכנות בריאותיות בלתי מבוטלות. הרב מסביר כי על פי ההלכה מותר לעשות כפרות גם עם כסף. כך הוא נוהג בעצמו והוא קורא לתושבים לנהוג בצורה זו.

לכתבה המלאה:
עיריית רעננה והרב הראשי קוראים לתושבים להמיר את מנהג הכפרות בצדקה

באופן דומה, פנו הווטרינר העירוני של חולון ד"ר ויקטור חדד והרב הראשי לחולון, אברהם יוסף, לתושבי עירם לקראת יום כיפור בבקשה להמיר את שחיטת העופות בפידיון כפרות - כך על פי המקומון 'השקמה חולון'. לטענתם, בתהליך שחיטת העופות לכפרות, הנהוג במספר עדות לפני יום הכיפורים, ישנן תקלות הלכתיות וסכנות בריאותיות.

ד"ר חדד הוסיף כי במנהג הפדיון "יש תועלת גדולה הרבה יותר משחיטת העופות. מנהג הכפרות הנעשה בכסף מעולה ומשובח יותר משחיטת עוף לכפרות. אם יש עוד תושבים שמעלים את התרנגול כקורבן לכפרות, אנא, הפסיקו עם המנהג הזה. יש תחליף ראוי יותר".

לכתבה המלאה:
עיריית חולון בפנייה לתושבים: אל תשחטו עופות לשם כפרות ביום כיפור

בינתיים, בירושלים, חבר מועצת העיר יוסי חביליו דורש לבטל את הרישיון שניתן לקיום הטקס בחניון של שוק מחנה יהודה, בסמוך לבית אליאנס. במכתב שכתב לראש העירייה כתב חביליו כי "כיום רוב האנשים מתנגדים ואף מזדעזעים מטקס הכפרות בו שוחטים תרנגולות רבות. חלק ניכר מהמגזר החרדי עבר לפדיון כפרות, וגם משרד החקלאות ממליץ מאוד להמיר את הטקס בפדיון כפרות. חניון כי"ח הוא חניון בו עוברים מדי יום אלפי אנשים, קל וחומר בתקופת החגים. לערכתי, רובם המכריע לא מעוניינים לראות את הטקס הזה".

בשיחה עם המקומון 'כל העיר' מוסיף חביליו: "טקס הכפרות מזעזע את רוב הציבור. מדובר בצער בעלי חיים קיצוני. רוב הציבור החרדי עבר כבר לפדיון כפרות. אם מתעקשים לקיים את הטקס צריך לקיימו במקום מוצנע. חניון כי"ח בו עוברים אלפי אנשים מדי יום נראה לי המקום הכי פחות מתאים לקיום טקס כזה. אני מקווה שאצליח לבטל את ההיתר כבר השנה".

מעמותת אנימלס נמסר ל-'כל העיר': "רבים רואים את מנהג הכפרות ומזדעזעים מהאכזריות שבו - ובצדק. מדובר בגרימת סבל רב וקשה לעשרות אלפי תרנגולים מדי שנה. רבים מהתרנגולים המשמשים למנהג הכפרות מורעבים במשך שעות רבות ומוצבים בשמש ללא מחסה, לעיתים במשך יותר מיממה. הטקס עצמו כולל טלטול התרנגולים ושחיטתם".

לכתבה המלאה:
מנהג הכפרות בירושלים - קריאה לעצור את שחיטת התרנגולות: מזעזע את רוב הציבור

מספר ארגונים למען בעלי חיים מתכננים לקיים הפגנות מחאה כנגד קיום הטקס. הפעילים יקראו לעצירת מנהג הכפרות בתרנגולים וקיום המנהג בצדקה.

השנה הצטרף לקריאה גם הרב רוברטו ארביב מהקהילה המסורתית קונסרבטיבית בנווה צדק בתל אביב. הרב מופיע בסרטון שעלה לערוץ היוטיוב של אגודת צער בעלי חיים בישראל.

גם משרד החקלאות עורך השנה, כמו בשנים קודמות, קמפיין נגד תרנגול כפרות. באתר המשרד נכתב: "​​​משרד החקלאות מבקש מהציבור שלא לקיים את מנהג הכפרות באמצעות עופות אלא באמצעות פדיון כפרות בכסף. אם המנהג והמסורת לא מאפשרים לכם לבצע פדיון כפרות בכסף, משרד החקלאות מבקש לנהוג בעופות בהתאם לחוק צער בעל חיים, ולמנוע מהם סבל מיותר". על פי האתר, מותר לבצע כפרות רק באמצעות עופות פטם, ובתנאי שהתקיימו התנאים המפורטים בו.

עמוד הקמפיין באתר משרד החקלאות:
קמפיין כפרות בכסף

נוהל כפרות 2020 - כיפור תש"פ - באתר עמותת תנו לחיות לחיות:
נוהל כפרות

למידע נוסף:
תרנגול כפרות: תיעוד ומחאה




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS