טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סיילש ראו: אנחנו יכולים להפוך את העולם לטבעוני עד 2026

גד חכימי 28.2.2019

סיילש ראו
ד"ר סיילש ראו

במסגרת הכנס הבינלאומי עולם טבעוני 2026, ראיין גד חכימי את ד''ר סיילש ראו, העוסק במשבר האקולוגי העולמי ואת אייזק תומס, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ ויגן ניישן.

הראיון עם ד''ר סיילש ראו:

ספר לנו על הכנס. למה אנחנו כאן?

אנחנו כאן על מנת לקדם את פרויקט 'עולם טבעוני 2026'. באופן בסיסי, הרעיון הוא שהמין שלנו נמצא בתהליך של שינוי לגרסה לא-אלימה של עצמנו, כאחראים על הפלנטה שלנו. זה כמו לצאת מהרחם. כיום אנחנו הטורף מספר אחת בעולם, ואין לנו ברירה אלא להשתנות בשבע השנים הקרובות. אם לא נעשה את זה, אנחנו בדרך להרוג הכל. מכיוון שכך, עלינו לדעת איך להשתנות.

אני רואה את ישראל כשחקנית מאוד חשובה בנושא כי יש בה את אוכלוסיית הטבעונים הגדולה בעולם. ישראל היא גם המקור וארץ הקודש של כל כך הרבה דתות. אני רואה את הראש של התינוק יוצא מהרחם לכאן. אני רוצה לטפח את זה ולגרום לזה לקרות.

אתה טוען שאם נעבור לטבעונות עד 2026 נוכל לרפא את העולם, ואם לא, העולם ייכחד.

זהו תהליך, ועלינו להתחיל את התהליך עכשיו. עלינו לעבור לטבעונות למען הבריאות שלנו. עלינו לעשות זאת למען כדור הארץ, ועלינו לעשות זאת למען בעלי החיים. איך שלא נסתכל על זה, מעבר לטבעונות ואי-אלימות היא התשובה. אם זה המקרה, למה אנחנו מחכים? ככל שנחכה יותר, יהיה זה קשה יותר לתקן את הבעיה.

בחרתי בשנת 2026 כתאריך יעד, מכיוון שאם נמשיך להתנהג כפי שאנחנו מתנהגים כיום, עד שנה זו ייגרם הרבה מאוד נזק. אני קורא לה 'שנת האפס', ולכן בחרתי בה כשנה בה על כולנו להיות טבעונים. נשאף לזה ונראה לאן נגיע. אני באמת חושב שאנחנו יכולים לעשות זאת.

לא מדובר רק בדיאטה. מדובר במודעות לגבי הזיהום של תעשיית בעלי החיים. מדובר לא רק בנו ובבעלי החיים, אלא בכל, כולל האקלים.

בגלל זה אני לא משתמש בביטוי 'תזונה מבוססת צמחים', כי הוא מתייחס רק לתזונה שלי ולבריאות שלי. אלא מה, שגם אם אני קונה, למשל, נעלי עור, מעיל עור או מוצרים אחרים מן החי, אז התעשייה שמשעבדת בעלי חיים ושהופכת את האלימות לנורמלית תימשך. אם התעשייה הזו תימשך - לא עשינו כלום, לפחות מבחינתם של בעלי החיים. לכן אני משתמש בביטוי 'טבעונות'.

הבנתי שיש מקום בעולם שהוא נקי, ושאתה מציע שכולנו נעבור לשם. קוסטה ריקה?

הלוואי והיה מקום כזה, אבל אנחנו רבים מדי. אין מקום לכולנו בקוסטה ריקה. הרעיון הוא שכולנו נעבור לטבעונות, ולא רק בודדים מאיתנו. עלינו להפוך את אי-האלימות לנורמלית, קרי את הטבעונות לנורמה. אם כל טבעוני ישכנע אדם אחד בשנה לעבור לטבעונות, כולנו נהיה טבעונים תוך שבע שנים.

---

הראיון עם אייזק תומס:

אייזק תומס
אייזק תומס

אתה יכול לספר לנו על המטבע החדש שיצרת, שתקף רק בקהילה הטבעונית?

מטרתה של 'ויגן ניישן' ('האומה הטבעונית') היא לאחד את הקהילה הטבעונית העולמית לכדי מערכת כלכלית משותפת. המטבע הטבעוני הוא חלק מהאומה. כוחה של אומה הוא ככוחה של כלכלתה, וכוחה של הכלכלה הוא ככוחו של המטבע. אנחנו מביאים את כל זה יחד על מנת להעביר את הטבעונות לשלב הבא. חלק מהרעיון של 'ויגן ניישן' הוא שנשתמש במטבע משלנו בכל רחבי העולם, תיווצר על ידי כך שקיפות מלאה ויהיה אפשר להבטיח שהתשלומים שאנחנו מבצעים ישקפו את הרעיונות שאנחנו מאמינים בהם. כך, אני מקווה, נוכל להתקדם לעולם ולכלכלה נטולי אכזריות.




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS