טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מחנה עופר: ציידים נקראו להרוג חזירי בר

צוות טבעוניוז 14.2.2019

מחנה עופר: ציידים נקראו להרוג חזירי בר
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

קצינים וחיילים קיבלו השבוע הודעה, כי ציידים נקראו להרוג חזירי בר בתחומי מחנה עופר בו הם משרתים, צפונית לירושלים - כך על פי אתר החדשות ynet.

ציד החזירים בוצע על ידי אנשי יחידת שמורות הטבע וקצין תיאום במנהל האזרחי, האחראים על אכיפת הציד בשטחי יהודה ושומרון. מלבד הבהלה שעורר הצעד בבסיס, התעוררה גם ביקורת ופליאה מצד חלק מהחיילים, שביקרו את הדרך שבה בחרו במערכת הביטחון להתמודד עם התופעה.

קצין שמשרת בבסיס אמר: "יש דרכים הרבה יותר הומאניות לסלק או להרחיק בעלי חיים שנחשבים למטרידים. במחנות אימונים ברמת הגולן ובמחנות אימונים בדרום היו פרים וגמלים שחדרו לבסיסים, הסתובבו בין מגורי החיילים והיו יכולים להפיץ מחלות או לתקוף בני אדם. גם בהם ירו למוות?"

טל גלבוע עודכנה על הפרשה ישירות מאחד החיילים. כל ניסיונותיה למנוע את הירי בחזירים עלו בתוהו. לדבריה: "אני מצרה על התנהלות צה"ל... חזירי בר לא פוגעים בבני אדם, ויש אופציה להרחיקם בצורה הומנית ללא שפיכות דמים. אנו דורשים מצה"ל להיערך מחדש ולהפסיק לעשות את הדבר הקל שהוא השמדה המונית."

יובל חיורוני, מנהל המטה לקידום טבעונים בצה"ל, אמר כי "תמוה שבצה"ל אישרו את הציד המדובר בשטח הבסיס הצבאי. מעבר לעובדה שבשנים האחרונות לא תועדו מקרי תקיפת חזירי בר באזור, או סכנה שהיוו לבני האדם, אישור הירי היווה סכנה עבור החיילים והנוכחים בבסיס. צר לנו שפעם אחר פעם מי שמשלמים את המחיר על היעדר שיקול הדעת הם בעלי החיים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "צה"ל פועל בשיתוף קצין מטה שמורות הטבע של המנהל האזרחי והגורמים המוסמכים מטעמו על מנת לטפל בבעיית הימצאותם של חזירי בר בבסיס צבאי. חזירי הבר עלולים להיות תוקפניים ולסכן בני אדם וכלי רכב בכבישים. בשל משקלם של בעלי חיים אלו, היכול להגיע ל-150 עד 200 קילוגרמים, לא ניתן ללכוד אותם והדילול נעשה בירי מבוקר. נדגיש כי פעילות זו התקיימה בהתאם לנהלים על ידי הגורמים המוסמכים ועל פי צעדי הבטיחות הנדרשים".

ההודעה שנשלחה לחיילי המחנה
ההודעה שנשלחה לחיילי המחנה

לכתבה המלאה:
ציידים נקראו להרוג חזירי בר בבסיס צבאי: "סכנה לחיילים"



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS