טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דבר ראשון: 7,900 קילומטרים רבועים של יערות נכרתו בברזיל בשנה האחרונה

צוות טבעוניוז 25.11.2018

דבר ראשון: 7,900 קילומטרים רבועים של יערות נכרתו בברזיל בשנה האחרונה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות 'דבר ראשון' מדווח כי על פי נתוני משרד הסביבה הברזילאי, מדובר בשטח הגדול ביותר של יערות שנהרס במהלך שנה אחת מאז 2008.

על פי נתוני משרד הסביבה הברזילאי שהתפרסמו בסוף השבוע, בין החודשים אוגוסט 2017 ליולי 2018 נכרתו בברזיל 7,900 קמ"ר של יערות. מדובר בעלייה של 13.7% ביחס ל-12 החודשים שקדמו לכך. המעקב שמתבצע בעקבות ניטור לווייני, חשף כי 7,900 קמ"ר של יערות שנהרסו השנה, שטח המקביל ל-987 אלף מגרשי כדורגל, הינו השטח הגדול ביותר שנהרס במהלך שנה אחת מאז 2008.

"יגיע רגע שבו הנזק המצטבר של בירוא היערות יגרום לכך שהיער יפסיק להיות יער יותר" הזהיר מרסיו אסטריני מגרינפיס ברזיל. "הערכות מדברות על כך שנקודת המפנה תתרחש לאחר בירוא של בין 20% ל-30% מהיער, ואנחנו היו מתקרבים כבר ל-20%".

משרד הסביבה הוסיף בהודעתו כי ההאצה בבירוא התרחשה למרות העלייה בתקציב והתרחבות פעילות סוכנות הסביבה. פעילים סביבתיים רבים בברזיל וברחבי העולם מודאגים כי כניסתו בינואר של נשיא ברזיל החדש ז'איר בולסונארו, הידוע בהכחשתו את משבר האקלים תסכן את עתיד האמזונס. במהלך הקמפיין לבחירות הכריז בולסונארו על מספר צעדים שהוא מעוניין לבצע כגון הכפפת משרד הסביבה למשרד החקלאות. צעדים אלו מעמידים את האמזונס בסיכון להגברת הבירוא שעלול לחזור להיקפים גדולים. בשנת 2004 לדוגמה, נכרתו ביער הגשם למעלה מ-27,000 קמ"ר – כמו הגודל של כל האי האיטי.

בכתבה ב-'דבר ראשון' נכתב: "בניגוד לתפישה הרווחת לפיה היערות נכרתים לצורך שימוש בעצים כמשאב, להסקה, ריהוט, תעשיית הנייר וכולי, בפועל מרבית הבירוא מתרחש לצורך שימוש בקרקע עליה נמצא יער הגשם לצורך רעיית בקר וצאן, וכן לצורך גידולים חקלאיים כגון סויה שהולכים גם הם למספוא להאכלת בעלי חיים. ברזיל היא יצרנית הסויה השנייה בגדולה. מחקר מקיף שפורסם ביוני האחרון מצא שבעוד שתעשיית המזון מן החי אחראית ל-18% בלבד מצריכת הקלוריות העולמית, למעלה מ-83% מהקרקע המשמשת לגידולי מזון בעולם מוקדשים למזון מן החי."

לכתבה המלאה:
קרוב למיליון מגרשי כדורגל: זהו שטח יערות הגשם שנהרס רק השנה

לקריאה נוספת:
תעשיית הבשר היא הגורם העיקרי לשיאים חדשים של כריתת יערות
יערות הגשם של אגן האמזונס עומדים בפני נקודת מפנה בלתי הפיכה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS