טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ידיעות אחרונות: הגיע הזמן לעצור את המשלוחים החיים

צוות טבעוניוז‏ 6.11.2018

ידיעות אחרונות: הגיע הזמן לעצור את המשלוחים החיים
חוות הפיטום בטירת צבי (קירות שקופים)

מוסף '24 שעות' של העיתון הפופולרי 'ידיעות אחרונות' הקדיש היום ארבעה עמודים מלאים לכתבה שכותרתה 'הגיע הזמן לעצור את המשלוחים החיים'.

על פי הכתבה, "אי אפשר לא להזדעזע מהתמונות האלה: אלפי פרים וכבשים שכלואים שבועות בלב ים, צפופים ומתבוססים בהפרשות שלהם. חלקם מתים מחום, חלקם נשטפים כפגרים לחופי ישראל. אך למרות ההבטחות של שרי הממשלה, הצעת החוק שקוראת לאסור על המשלוחים החיים תקועה זמן רב."

מחברי הכתבה, ליאור אוחנה ואלעד זרט, מציינים כי לא צריך להיות צמחוני או טבעוני כדי להזדהות עם סבלן של החיות העוברות את המסעות האלו. "רק לפני חצי שנה התעוררה סערה ציבורית בעקבות סרטון שתיעד את התנאים הנוראיים של החיות באחת האוניות בדרך לישראל. פוליטיקאים יצאו בהצהרות, קראו להפסיק את המשלוחים החיים או לפחות לקבוע מכסות מוגבלות של יבוא עד להפסקה מוחלטת. וטרינרים קראו לפקח על המצב הבריאותי של החיות באוניות."

לצפייה בסרטוני התיעודים:
אניית הבושה של אוסטרליה
תיעוד חדש ומזעזע של כבשים על אניית מוות

הכתבה מזכירה לנו, כי הצעת החוק לסיום המשלוחים החיים - חתומים עליה חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, וכי היא זכתה לתמיכת נרחבת מהציבור. מחר תנסה חברת הכנסת יעל כהן-פראן להעלות שוב את הצעת החוק, בתקווה שמשהו יזוז.

ירון לפידות, מייסד ארגון 'ישראל נגד משלוחים חיים', שהוקם במטרה לעצור את המשלוחים החיים - מתעד כבר מספר שנים את מצב החיות המגיעות לישראל. לדבריו, "המשלוחים החיים הם תעודת עניות לנו כחברה. בעלי החיים באוניות מגיעים עם מומים, הרבה מהם מתים מחום או מתבשלים למוות. אני ראיתי במו עיני, כל פעם שקיבלנו אונייה כזאת. הצפיפות נאמדת בעשרות סנטימטרים בודדים לחיה. האלימות כלפי החיות קשה ומטרידה".

לפידות מוסיף: "אין דרך להוביל בעלי חיים בתנאים תעשייתיים במסעות ארוכים כל כך בלי לגרום להם סבל. אנחנו לא מעוניינים בשינויים קוסמטיים זניחים - אנחנו רוצים לראות סוף אמיתי להתעללות הזאת. המחאה בעולם רק הולכת וגוברת. רק לאחרונה חתמו מיליון איש על עצומה שקוראת לממשלת בריטניה לאסור על המשלוחים החיים. במשך שנים ארוכות הרשויות באוסטרליה ובאיחוד האירופי ניסו 'לפקח' על המשלוחים, קבעו כל מיני נהלים ותקנות. אבל בפועל - אלה מילים ריקות. הרגולציה לא עובדת. אין שום דרך לפקח על הנעשה בלב ים. גם שר החקלאות, אורי אריאל, הודה שאין לו יכולת לפקח על מה שקורה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל".

לכתבה המלאה:
הגיע הזמן לעצור את המשלוחים החיים

בדף הפייסבוק של עמותת 'קירות שקופים' נכתב בסוף השבוע האחרון:

לפני מספר שנים בודדות פורסם מטעם היועץ המשפטי לממשלה מסמך ניגוד עניינים בו נמצא שר החקלאות אורי אריאל ובו נטען, כי מעבר לכך שיש לו שתי אחיות שמתפרנסות מתעשיית הביצים והחלב והוא לא יוכל לעסוק בעניינים אלו - הוא גם בן קיבוץ טירת צבי ולאחר פטירת הוריו הוא זכאי לזכויות כספיות מן הקיבוץ. לכן נקבע שכל עוד אריאל מקבל כספים מהקיבוץ, עליו להימנע מלעסוק בעניינים הנוגעים במישרין או בעקיפין לטירת צבי.

אתמול הגענו לתעד בטירת צבי את חוות הפיטום, לשם מגיעים עגלים אוסטרלים מאוניות המשלוחים החיים - פרקטיקה חולנית זו נמצאת בעיצומו של מאבק ארוך בכנסת שמטרתו להעלות סוף סוף את החוק לאיסור המשלוחים החיים להצבעה. נושא זה מקבל תמיכה מכל הקשת הפוליטית כולל ראש הממשלה. מנגד עומד השר אורי אריאל ונאבק בכל כוחו להמשיך לקיים את הזוועות ולטרפד את הצעת החוק.

חוות הפיטום השייכת לקיבוץ טירת צבי וכוללת עגלים שהגיעו במשלוחים מאוסטרליה ושנמכרים למיליונר מתעשיית הבשר בעזה, מה שמכניס כסף לתושבי הקיבוץ ומעלה חשד רב לניגוד עניינים. במידה ואכן לשר אריאל יש עדיין זכויות בקיבוץ בתור יורש ואף מקבל כספי רווחים מחוות הפיטום בקיבוץ לאחר מכירתם לעזה, אנו מתכוונים לפנות כבר בתחילת השבוע הקרוב ליועץ המשפטי לממשלה לבדוק חשד לניגוד עניינים בו נמצא אורי אריאל ולאסור עליו לעסוק בכל הקשור לחוק המשלוחים החיים.

עדיין לא ברור כיצד השר שאמור לדאוג לרצון הציבור, לרווחתם של בעלי החיים ואפילו למגדלי העגלים בישראל עומד ונלחם בכל כוחו למען תעשיית הבשר הישראלית המנוהלת ברובה על ידי הסינים מתנובה, משפחת דבאח מדיר אל אסד וחוסני עפאנה מעזה. אנו מקבלים אינספור תגובות זועמות גם בקרב תומכי ומצביעי הבית היהודי מהתנהלות לא תקינה זו שמעלה המון סימני שאלה.

נמשיך לבדוק ולעדכן והנכם כמובן מוזמנים להפיץ את התיעוד מאתמול בטירת צבי.

הפוסט המקורי יחד עם התיעוד:


מחאה נגד המשלוחים החיים תתקיים ביום שישי הקרוב, ה-9 בנובמבר, בשעה 11:00 בקניון עזריאלי בתל אביב.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS