טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

צביה שיפר חרובי ב-ynet: תזונה טבעונית יכלה להציל את חיי אמי

צוות טבעוניוז‏ 15.10.2018

צביה שיפר חרובי ב-ynet: תזונה טבעונית יכלה להציל את חיי אמי
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

ד"ר צביה שיפר חרובי, רופאת ילדים, כותבת במדור בריאות של אתר החדשות ynet אודות המחקרים הרבים שהוכיחו, כי תזונה טבעונית מצילה אנשים ממחלות לב, סרטן וסוכרת.

המחקר הראשון שהיא גילתה פורסם ב-1990 בכתב העת הרפואי המוביל "The Lancet". מדובר במחקר פורץ דרך של הקרדיולוג האמריקני דין אורניש אשר בדק את השפעתה של תזונה צמחונית דלת שומן הקרובה מאוד לטבעונית על חולי לב. ההשפעה הייתה דרמטית: נרשמה ירידה של 91% באירועים של כאבים בחזה ובצנתור האבחנתי נמצאה פתיחה בהיצרויות בעורקי הלב ב-82% מהנחקרים, בעיקר בהיצרויות הקשות, בעוד שבקבוצת הביקורת נמצאה החמרה בסימפטומים ובהיצרויות.

עקב הצלחת המחקר הוחלט להמשיך אותו לעוד ארבע שנים ותוצאותיו פורסמו ב-JAMA בשנת 1998. מחקרים נוספים פורסמו בשנים 2005 ו-2006. אנשי מקצוע ניטרליים מהאגודה לתזונה ודיאטטיקה עברו בביקורתיות על החומר המחקרי בנושא תזונה מהצומח וגיבשו מסקנות ברורות: בנייר העמדה שלהם משנת 2016 המסכם את המחקרים נקבע, כי לטבעונים סיכון נמוך יותר לבעיות בריאותיות כמו מחלות לב איסכמיות, יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, סוגי סרטן מסוימים והשמנת יתר.

במחקרים השונים כאשר משווים בין טבעונים לצמחונים, השיפור הבריאותי של הטבעונים גדול בהרבה. גם בקופת החולים האמריקנית "קייזר פרמננטה" הידועה במדדי האיכות שלה בוצעה סקירת מחקרים בנושא תזונה מהצומח וב-2013 פורסם מאמר בנושא המיועד לרופאים הסוקר את הממצאים. בסיכום הממצאים נכתב שמכל סוגי התזונה שהוצעו בעשורים האחרונים להורדת המחלות הכרוניות, הטובה ביותר היא תזונה המבוססת על הצומח והימנעות מצריכת בשרים, מוצרי חלב, ביצים וכן ממאכלים מעובדים או מזוקקים.

לכתבה המלאה:
תזונה טבעונית: ההמלצה שיכלה להציל את חיי אמי

ד"ר שיפר חרובי תשתתף בסוף השבוע הזה בכנס בריאות מקצועי שיעסוק בקשר בין תזונה טבעונית וטבעונאית לבין מניעה וריפוי מחלות קשות.

לקריאה נוספת:
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
האקדמיה לתזונה נותנת אור ירוק לטבעונות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS