טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בכיר בבית החולים וולפסון שימש יועץ לחברת טכנולוגיה רפואית

צוות טבעוניוז 16.9.2018

בכיר בבית החולים וולפסון שימש יועץ לחברת טכנולוגיה רפואית
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

העיתון 'ישראל היום' מדווח, כי פרופסור יוסף רוזנמן, מנהל מערך הלב בבית החולים וולפסון, שימש יועץ לחברת טכנולוגיה רפואית, מבלי לדווח למדען הראשי במשרד הבריאות.

המצב לא דווח למדען הראשי למרות שבית החולים התבקש לעשות זאת ואף שהדרישה היתה ידועה לו. הדיווח החסר והחלקי של וולפסון ושל פרופסור רוזנמן היו באוגוסט 2016. בעקבות זאת, ב-2017 התחילה חקירה פנימית בנושא שממצאיה הוגשו להנהלת משרד הבריאות וכעת מתבצעת בדיקה שלהם בפרקליטות המדינה. רוזנמן קיבל מהחברה אופציות של כמיליון שקלים ושכר חודשי קבוע של כאלף דולר במשך כעשור עבור ייעוץ רפואי, וערך שני ניסויים ומחקרים בחולי לב במכשיר החדשני של אותה חברה בבית החולים.

ממצאי החקירה החדשים מצטרפים לחשיפה ב-'ישראל היום' בשבוע שעבר, של דו"ח חקירה נוסף במשרד הבריאות שלפיו רופאים בכירים בבתי חולים רבים בארץ מעדיפים לקדם ציוד רפואי ותרופות של החברות המסחריות שמממנות להם נסיעות לכנסים רפואיים בחו"ל בעשרות אלפי שקלים. במקרים רבים, מתברר, ציוד החברה שהרופאים מקדמים הוא לא הזול ביותר בהשוואה ליצרנים המתחרים ואף חמור מכך: לא תמיד הוא הציוד הטוב ביותר או המתאים ביותר לחולים.

על פי 'ישראל היום', דו"ח החקירה מתריע על כך שרופאים הופכים להיות, לכאורה, אינטרסנטים - כשהם מתוגמלים כספית על ידי הגורם המסחרי העומד מאחורי המחקר שהרופאים עצמם מובילים. בנוסף, התגמולים שמקבלים רופאים מהחברה המסחרית, כמו למשל העסקה בשכר גבוה או מתן אופציות, עלולים להשפיע על שיקול דעתם המקצועי בביצוע המחקרים.

פרופסור רוזנמן מסר בתגובה: "דוח מבקר הפנים בענייני מסולף והעובדות בו חלקיות ואינן משקפות את המציאות. לאחר שמוניתי למנהל מכון הלב בוולפסון קיבלתי רשות מהמדינה לייעץ בהיקף של חצי יום בשבוע לחברה וכך עשיתי במשך שנים במקביל לעבודתי לילות כימים כמנהל מכון הלב בבית החולים. כל פעילותי בהקשר זה נעשתה בשקיפות מלאה, תוך קבלת האישורים מכל הגורמים הרלוונטיים ובידיעתם המלאה. אכן, התבצעו בבית החולים ניסויים קליניים בקשר למוצר של החברה האמורה, ומעורבותי בניסויים אלו היתה מתוקף תפקידי כמנהל מכון הלב, כשם שהייתי מעורב מתוקף תפקידי בעשרות ניסויים קליניים בהיקף נרחב בהרבה. הפעילות נעשתה תוך קבלת כל האישורים הרלוונטיים וכל הגורמים המעורבים ידעו היטב כי אני גם מייעץ לחברה בהקשר הזה. עבודת ייעוץ חלקית מאוד בשכר חודשי נמוך (בהתחשב במעמדי כמנהל מכון הלב) תוך קבלת אופציות בחברה הינה נורמה מקובלת מאוד במקרים מעין אלה. אין כל פסול בכך שבסופו של דבר ניתן היה לממש את האופציות הללו. נוכח העובדה שפעלתי בשקיפות מלאה תוך קבלת כל האישורים הרלוונטיים, אופן הצגת העובדות בדוח המבקר הינו שגוי ולא הגון וכל מטרתו להטיל דופי בשמי ובעבודתי רבת השנים בבית החולים ובשירות הציבורי".

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד פועל בנושא זה, שנמצא בטיפול משפטי".

מהנהלת וולפסון נמסר כי הדו"ח הוגש להנהלת בית החולים הקודמת.

לכתבה המלאה:
דוח: רופא קיבל מיליון שקל בלי לדווח

הפרשה מתפרסמת על רקע מקרה דומה שנחשף לאחרונה, בו חוקר סרטן שד בארצות הברית קיבל מיליוני דולרים מחברות תרופות.

למידע נוסף:
הון שלטון מזון



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS