טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אור טל הטבעוני זוכה להישגים בענף השחייה - שנה שנייה ברציפות

רינה טל 29.7.2018

אור טל הטבעוני זוכה להישגים בענף השחייה - שנה שנייה ברציפות
צילום: רינה טל (פייסבוק)

ברכות חמות וכל הכבוד לבני אור טל - השחיין התחרותי הטבעוני בן ה-16 בנבחרת השחייה של מכבי ראשון לציון.

אור סיים את אליפות ישראל בשחייה קיץ 2018 עם הישגים נהדרים - עם מדליית כסף במשחה 200 חתירה ועם מדליית ארד במשחה 800 חתירה.

במהלך האליפות אור שחה במשך חמישה ימי אליפות אינטנסיביים שהתקיימו בבריכה האולימפית במכון וינגייט בימים 24-28 ליוני 2018 ב-10 משחים שונים - אישיים בתחרות גילאים, משחים בגמר האליפות לשחיינים אלופים של ישראל של כל הגילאים ומשחי שליחים של נבחרת המכבי ראשון לציון.

ביום הראשון של האליפות אור שחה 800 חתירה בערב בגמר ישיר - וזכה במקום השלישי במדליית ארד עם התוצאה המעולה של 08:45.35 ועם ניקוד בינלאומי של 637.

ביום השני של האליפות אור שחה בבוקר משחה אישי של 200 חתירה וזכה במדליית הכסף מקום שני - עם התוצאה הנפלאה של 01:56.90 וניקוד בינלאומי של 664 נקודות.

במשחה זה אור שבר שיא אגודה של מכבי ראשון לציון שלא נשבר מזה שמונה שנים והיה שייך לאחד המאמנים הצעירים של האגודה - אופיר וקסלר ושמו של אור ירשם על לוח הכבוד של השחיינים האלופים של האגודה - כבוד גדול והישג נהדר.

בבוקר היום השני לאליפות אור שחה גם משחה שליחים 4*50 חתירה בנים גילאי 15-16 - הוא שחה 50 חתירה עם התוצאה המעולה של 0:24.96 ומקום 5 בשליחים.

בערב יום שני לאליפות אור שחה בגמר אליפות ישראל לכל הגילאים 200 חתירה - ב-01:57.26 וניקוד בינלאומי 658 והוא מדורג במקום ה-14 של שחייני החתירה בישראל מכל הגילאים, כולל השחיינים האלופים של נבחרת ישראל הבוגרים.

ביום השלישי לאליפות אור שחה בבוקר משחה אישי של 100 חתירה - עם התוצאה המעולה של 00:54.30 וניקוד בינלאומי 645 - הוא זכה במקום 4 - עם הבדל של 3/100 שנייה (שלוש מאיות השניה!) מהמקום השלישי.

בנוסף שחה ביום השלישי משחה שליחים 4*50 בסגנון מעורב בנים שבו אור שחה 50 חתירה ועשה תוצאה מעולה של 00:24.87. מקום 4 בארץ בשליחים.

ביום הרביעי של התחרות אור שחה בערב בגמר ישיר 4*100 שליחים חתירה בוגרים, בו הוא השיג תוצאה מעולה של 100 חתירה ב-00:54.53 - והם זכו במקום 13 מכלל הקבוצות בארץ עם ניקוד 633.

ביום החמישי והאחרון של האליפות אור שחה בבוקר 400 חתירה אישי ועשה תוצאה נפלאה של 04:11.96 עם ניקוד בינלאומי של 666 ומקום רביעי בארץ.

בערב הוא שחה 400 חתירה בגמר כלל שחיינים אלופים של ישראל מכל הגילאים - שיפר את התוצאות בוקר ל- 04:11.75 וזכה בניקוד הבינלאומי הגבוה ביותר שלו - ל-668 נקודות ומקום 18 מבין כלל השחיינים האלופים בישראל.

ניקוד בינלאומי נקבע לפי התוצאה הגבוהה ביותר של שחיין הטוב ביותר בעולם ומודדים את התוצאה במשחה ביחס לתוצאה זו. החל מ-700 נקודות זה שחיין מצטיין ברמה בינלאומית ומוכר בישראל כשחיין מצטיין בצה"ל - המשמעות היא שהשחיין יכול להמשיך להתאמן והשירות שלו מותאם ללו"ז אימונים ואליפויות.

ביום האחרון אור שחה גם משחה שליחים בסגנון מעורב בנים ובנות 4*100 של נבחרת מכבי ראשון - אור שחה 100 חתירה ועשה תוצאה מצוינת של 00:54.72.

ההשתתפות באליפות ישראל מחייבת מאמץ גדול ומתמשך של הכנה, מאמץ פיסי ומנטלי והרבה מאוד אימונים אינטנסיביים. אור הציב לעצמו מטרות ועמד במאמץ הגדול הזה - לצד לימודים קשים ותובעניים בכיתת טכ"מ בגימנסיה הריאלית בראשון לציון בכיתה י' - במסגרת זו הוא לומד מחשבים מורחב 10 יחידות וגם אנגלית, מתמטיקה ופיסיקה - 5 יחידות, בכתה י' תלמידי טכ"מ נדרשו גם ללמוד כימיה וכן כל מקצועות החובה של הבגרות.

כולנו עברנו שנה עמוסה ואינטנסיבית מאוד, עם הרבה מאוד מאמץ והשקעה לצד כל העיסוקים והמחויבויות הנוספים שלנו. אור גם פסנתרן נהדר והוא ממשיך ללמוד פסנתר קלאסי ובשישי הקרוב יופיע בקונצרט.

אני רוצה להודות ראשית כל לאור - על שזיכה אותנו בחוויה המדהימה של השתתפות בעולם הספורט התחרותי ועל האתגרים, החוויות והגאווה בזכות היותו שחיין.

אור הוא גם שחיין דגל טבעוני - הוא עבר לתזונה טבעונית בגיל 9.5 בעקבות החשיפה לתעשייה האכזרית והמתעללת ולסבל הקשה ולשחיטה האכזרית של בעלי החיים שבהם כרוכים המוצרים מן החי. אור וכל משפחתנו קיבלנו החלטה להימנע מלקחת חלק בתעשייה האכזרית ולעבור לצריכה של מוצרים מהצומח בלבד - תזונה טבעונית מאוזנת ומתוכננת ואור הוכיח לכולם - למרות כל ההערות הסקפטיות מצד הסביבה - שאפשר גם להתפתח וגם להיות שיא הבריאות והכושר ולהגיע להישגים ספורטיביים מעולים גם בספורט התחרותי - על בסיס תזונה מאוזנת ומתוכננת מהצומח.

בתחרות אור לבש על הפודיום גם חולצה עם מסר של הטבעונות - Vegan Power.

ביום השני של האליפות מאמן ניבחרת נתניה תלה בקומת היציאה מעל במת הפודיום את דגל הגאווה - ושחייני נבחרת נתניה תלו מגבות ביציאה בשלל צבעי הקשת - להבעת הזדהות עם המאבק לשיוויון זכויות לכולם. גם אני הבעתי את הזדהותי וצבעתי ציפורניים בשלל צבעי הקשת.

ביום רביעי הקרוב עומד להתקיים גם טקס לספורטאים מצטיינים של העיר ראשון לציון בלשכתו של ראש העיר דוב צור - שבו הוא יעניק גביעים ויודה לספורטאים המצטיינים על ההישגים שהביאו כבוד רב לעיר.

לפוסט המלא ולתמונות נוספות

זכייתו של אור טל לפני שנה:
אלוף ישראל טבעוני על הפודיום גם בענף השחייה

על ספורטאים טבעונים מצליחים נוספים ניתן לקרוא במדור ספורט.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS