טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מחירי הבשר יעלו בצורה קיצונית בחגים - משיקולי צער בעלי חיים

צוות טבעוניוז 14.6.2018

מחירי הבשר יעלו בצורה קיצונית בחגים - משיקולי צער בעלי חיים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות ynet מדווח, כי מחירי הבשר יעלו בצורה קיצונית בחגים, זאת בהמשך לגל התייקרויות שכבר התחיל. זאת בשל שיקולי צער בעלי חיים ברגולציה של משרד החקלאות.

על פי הכתבה, הבשר הקפוא כבר התייקר ב-20%, ובחודש הבא יתייקרו בעשרות אחוזים מוצרי בקר נוספים. גם העוף, שמחירו נמוך כרגע, צפוי להתייקר כתוצאה מעלייה בביקוש לתחליפי בקר. עליית המחירים הצפויה כה גדולה שחברות בשוק אומרות שאף יאלצו להוריד מוצרים מהמדף כיוון שחומרי הגלם התייקרו ב-100%-80% ואי אפשר לייקר את המוצרים בשיעור דומה לצרכן. את המחירים לצרכן קובעות הרשתות, אך הן לא יוכלו לשמור על מחירים נמוכים לנוכח עליות המחירים של כל יצרני מוצרי הבשר.

הסיבה העיקרית לעליית המחירים היא מחסור שנוצר בשוק שמקורו בדרישה של משרד החקלאות לשינוי הליך השחיטה, שקשורה בצער בעלי חיים ועולה ליבואנים כסף. ישנן גם סיבות נוספות, כמו בצורת שהיתה באורוגוואי. יצרן ישראלי שקונה בשר מיבואנים אמר ל-ynet, כי "יש עליית מחירים בדרום אמריקה בגלל דרישת השירותים הווטרינרים... לפי הדרישה, כל המשחטות בעולם שמייצאות לישראל ישתמשו בתא עקידה... זו דרישה שונה ומיוחדת והמשחטות בחו"ל מתקשות ליישם אותה, כי מדובר בהשקעה של 300-200 אלף אירו.

מטרת השימוש בתא עקידה, על פי היצרן שדיבר עם ynet, היא שהיא נחשבת שיטה הומנית יותר לשחיטת בהמה, אך היא תעלה את המחירים לצרכנים. גם המשחטות שהתחילו ליישם את השיטה - התפוקה שלהם ירדה בחצי. ארז דהבני, מנכ"ל חברת בלדי, התייחס גם הוא לנושא ואמר ל-ynet: "קרוב ל-12 מפעלים לא עובדים... לכן המלאים בארץ הולכים ומתדלדלים וככל שהמלאי מתדלדל והביקוש גובר המחירים עולים... המחסור יילך ויחמיר ביולי, אוגוסט, ספטמבר, בעצם כל השנה הזאת כבר אבודה". עזרא לאטי, הבעלים של מעדני הטלה, הטיל את האחריות על משרד החקלאות ואמר ל-ynet: "עליית המחירים שלנו תיכנס לתוקף בחודש הבא, סביב 25% ומעלה."

כותרת משנה בכתבה מציינת: "אם הבקר יקר, תאכלו עוף. או טופו". קמעונאי גדול אמר ל-ynet: "מאז 2013 לא היה גל כזה של התייקרויות. הספקים הפסיקו לפחד מהצרכן הישראלי שנרדם בשמירה. הפתרון זה לא לקנות מה שמתייקר, לעבור לתחליפים". הכתבה מציינת כי גל ההתייקרויות חולש גם אל עבר מוצרי מזון צמחיים מסוימים כמו אורז ועגבניות, אך עם זאת צוות טבעוניוז ממליץ לבחון את המגוון העצום של מוצרי הצריכה בשוק ולהיווכח כי קיימים מוצרים מוסריים, בריאים ואקולוגיים שמתאימים לכל כיס.

לכתבה המלאה:
גל התייקרויות גם בבשר: ''המחירים יעלו בצורה קיצונית בחגים''

לקריאה נוספת:
מניעת צער בעלי חיים בשחיטה בבתי מטבחיים במדינות חוץ



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS