טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

שימוש בבעלי חיים למחקר במדינת ישראל - סטטיסטיקה

צוות טבעוניוז 8.5.2018

שימוש בבעלי חיים למחקר במדינת ישראל - סטטיסטיקה
אילוסטרציה. מקור התמונה: Pixabay

משרד הבריאות פרסם אתמול באתר האינטרנט שלו נתונים סטטיסטיים לגבי שימוש בבעלי חיים למחקר במדינת ישראל, מעודכנים לסוף שנת 2017.

בזמן שבעולם המערבי קיימת מגמה של החלפת השימוש בבעלי חיים למחקר בחלופות שאינן מנצלות בעלי חיים כגון שימוש בסימולציות, בישראל קיימת בשנתיים האחרונות עליה במספר בעלי החיים המנוצלים למחקר. על פי הנתונים המוצגים, בין השנים 2004-2015 מספר בעלי החיים שנוצלו סבב סביב ה-300,000, אך בשנת 2016 עלה מספרם ליותר מ-500,000, ובשנת 2017 ליותר מ-1,200,000 - יותר מכפול מהשנה שלפניה ופי 4 משנים קודמות.

מספר בעלי החיים שנוצלו בניסויים בישראל לפי שנים

רק 43.6% מבעלי חיים שנוצלו בשנת 2017 - פחות ממחציתם - נוצלו למטרת קידום הבריאות, הרפואה ומניעת סבל. השאר נוצלו למטרות קידום המחקר המדעי, בדיקה או ייצור של חומרים או חפצים, חינוך והוראה. משרד הבריאות סיווג את השימושים בבעלי החיים על פי כמה הם סבלו, ואף ציין את גורלם: רבים מהם הומתו, חלקם הוחזר לעדרים (בעיקר בקר, כבשים, תרנגולות וחזירים), ובודדים מהם הוצעו לאימוץ או הוחזרו לטבע. ארבעה מהם (מתוך יותר ממיליון) עברו שיקום: שני קופים ושתי ארנבות.

חלוקה למיני בעלי חיים: יותר מ-70% מבעלי החיים שנוצלו למחקר בישראל ב-2017 - כלומר מרביתם - היו דגים. כ-22% היו עכברים, כ-3% היו חולדות, ובנוסף אליהם מינים רבים נוספים של בעלי חיים, ביניהן חיות משק, חיות בר, וחיות שהורבעו במיוחד לצורכי מחקר.

הטבלאות שפורסמו על ידי משרד הבריאות:
מספר בעלי החיים שנוצלו למחקר בישראל בשנת 2017 לפי מין
מספר בעלי החיים שנוצלו למחקר בישראל בשנת 2017 לפי מין - וגורלם
התפלגות מטרות וחומרות הניסויים - 2017
מספר בעלי החיים שנוצלו למחקר בישראל לפי מין לאורך השנים

מקור הנתונים:
נתונים סטטיסטיים, משרד הבריאות

האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים כתבה בדף הפייסבוק שלה: "בשנה שעברה אמרנו שהמועצה לניסויים בבעלי חיים, אותו גוף שאמור לפקח על הניסויים המתקיימים בארץ, צריכה להתפרק כי היא חסרת כל תועלת אמיתית בשמירה על בעלי חיים. זה היה כשהנתונים לשנת 2016 פורסמו, וסיפרו על עלייה תלולה במספר בעלי החיים שבוצעו בהם ניסויים, לעומת שנת 2015… ובכן - אותה מועצה פרסמה את נתוני שנת 2017, ונתונים אלו יעשו לכם שחור בעיניים."

עמותת עטלף כתבה בדף הפייסבוק שלה: "בוקר של זעזוע וכאב! בוקר של ידיעה ש-390 עטלפים! 1,238,278 בעלי חיים! נוצלו, כאבו, נוסו ועברו חיים רצופי סבל. למרות העוול המוסרי, ממשיכים הניסויים בבעלי החיים בארץ ובעולם להתקיים."

לקריאה נוספת:
גילוי לב: היינו אמורים לשאול את עצמנו מה קורה שם - עדות של נסיינית בבעלי חיים (סרטון)
אדם בתוך שבב יהפוך ניסויים בבעלי חיים לנחלת העבר - אחד הפתרונות לייעול ניסויים על כימיקלים והוצאתם של בעלי החיים מניסויים אלו, פתרון שהופך למקובל יותר ויותר.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS