טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חשש להתפרצות מגיפות מניתוחים של משרד החקלאות באוהל פתוח

צוות טבעוניוז 7.5.2018

חשש להתפרצות מגיפות מניתוחים של משרד החקלאות באוהל פתוח
אילוסטרציה. מקור התמונה: Pixabay

אתר האינטרנט של העיתון 'גלובס' מדווח, כי בחצי השנה האחרונה מבצע משרד החקלאות בראשון לציון ניתוחים שלאחר המוות בבעלי חיים שמתו ממחלות מדבקות מסוכנות לאדם - באוהל פתוח.

הסיבה לביצוע הניתוחים באוהל הפתוח הוא שיפוץ חדר הנתיחות הקבוע שמתעכב ועשוי להימשך שנים. מדעני המשרד מתריעים כי קיים חשש מפני התפשטות מוות ומגפות, ביניהן אנטרקס, שחפת, כלבת, עכברת, קולי, ברוצלוזיס (קדחת מלטה), קדחת Q וזנים שונים של סלמונלה. החשש הגדול הוא, שחרקים המרחפים ללא הפסק באוהל - זבובים, יתושים דבורים ואחרים - יעצימו בקיץ את הבעיה ויפיצו את המחלות אל מחוץ לאוהל, שממוקם במתחם משרד החקלאות בראשון לציון.

על פי 'גלובס', לפני כחצי שנה החל שיפוץ של חדר הנתיחות במבנה המכון הפתולוגי הישן בבית החולים הווטרינרי, בו מתבצעים ניתוחים לאחר המוות בבעלי חיים, לאיתור וזיהוי מחלות וטרינריות. זמן השיפוץ הוערך אז בשישה עד שמונה חודשים. השיפוץ נעשה בעקבות לחצים מכמה כיוונים: דרישה של המחלקה לווטרינריה של הפקולטה לחקלאות; לחץ של מוסדות האיחוד האירופי שהתריעו על התנאים הירודים במכון הישן; ההתפרצויות האחרונות של מחלות וטרינריות מסוכנות, בעיקר של הכלבת, אבל גם ברוצלוזיס, קטרת הבקר וסלמונלה.

מדענים טוענים כי הנהלת משרד החקלאות קיבלה התרעות על כך שהעבודה באוהל הנתיחות מתבצעת בתנאים שאינם ראויים לעבודה רגישה ומסוכנת. לדבריהם, "אין לסמוך על הטיפול בשפכים של אוהל הנתיחות, הכולל שטיפת הרצפה בצינור המזרים תערובת של מים וחומר חיטוי". השטיפה, לטענת המדענים, אינה מתבצעת בתדירות הראויה. למעשה, כל השפכים של המכון הווטרינרי מוזרמים ישירות למערכת הביוב של ראשון לציון.

בעקבות חשיפת הפרשה, דורשים חברת הכנסת יעל גרמן וראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ממשרדי החקלאות, הבריאות והגנת הסביבה לבדוק את האתר. גרמן, שרת הבריאות לשעבר, פנתה בשאילתא דחופה לשר הבריאות ופנתה גם לשר החקלאות, אורי אריאל, בבקשה לקיים דיון דחוף בעקבות חשיפת 'גלובס' על המחדלים הבטיחותיים והסניטריים במתחם משרד החקלאות בראשון לציון. לדברי גרמן, "הכתבה המזעזעת ב-'גלובס' חושפת הזנחה פושעת שיש להפסיקה באופן מיידי".

לכתבות המלאות:
חשש מהפצת מחלות: גופות בע''ח מנותחות באוהל בראשל''צ
פנייה בהולה לממשלה: לחקור את אתר הניתוח לבע''ח בראשל''צ



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS