טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בשל מזג האוויר: אל תקימו מדורות

צוות טבעוניוז 2.5.2018

בשל מזג האוויר: אל תקימו מדורות
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

שינוי בתכניות לקראת ל''ג בעומר: בעקבות השרב השורר בארץ בימים האחרונים ותחזית מזג האוויר לזמן הקרוב, ממליצות רשויות המדינה שלא לקיים מדורות בכל רחבי הארץ.

אשר כהן, הממונה על פיתוח תשתיות ופרויקטים במשרד החינוך, שלח היום מכתב למנהלי בתי הספר, ובו כתב: "בהמשך לתחזית מזג האוויר המדווחת על ידי החזאים והמלצת שירותי הכבאות למשנה זהירות, (אני) מבקש להודיעכם כי אין אישור לקיים מדורות קהילתיות בכל המסגרות העירוניות כולל המדורות הכיתתיות בחסות בתי הספר. (אני) ממליץ לערוך הפנינג קהילתי / כיתתי ללא מדורה. אבקש גם להמליץ לציבור באמצעותכם שלא לקיים מדורות עקב השרב הכבד הצפוי הערב."

ברשתות החברתיות הופץ היום צילום מסך מתכנית הבוקר של אורלי וגיא בו הוצג הציטוט הבא: "אני, השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, מוציא הוראת שעה לאיסור קיום מדורות בכל רחבי המדינה בשל תנאי מזג האוויר הקשים הצפויים לשרור באזור והסכנה לשריפות וזיהום האוויר הצפוי בעקבותן". באתר האינטרנט הדתי 'כיפה' נכתב בכתבה תחת הכותרת הראשית, כי ההודעה מזויפת. בתגובה לכתבה נמסר מהמשרד: "המשרד להגנת הסביבה מבהיר כי לאור תנאי מזג האוויר השוררים כיום וההיבטים הבריאותיים של זיהום האוויר ממדורות ל"ג בעומר, מומלץ לציבור לקיים פעילות סביבתית אלטרנטיבית אחרת."

על פי אתרי האינטרנט של מקומוני mynet, גם בכיבוי אש ממליצים לציבור להימנע ממדורות עקב מזג האוויר.

על פי שנים עברו, מדורות ל"ג בעומר יוצרות זיהום אוויר כבד בכל רחבי הארץ, מה גם שהדלקת אש במזג אוויר שרבי היא מתכון מסוכן לשריפות. ואם לא די בכך - בשנים האחרונות דווח כי במדורות החג ישנם נערים הנוהגים לזרוק חתולים ובעלי חיים נוספים אל תוך האש. פעילים למען בעלי חיים עורכים סיור כל שנה על מנת להגן על בעלי החיים ולמנוע מקרים כאלו.

עדכון - 3.5.2018

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם בחשבון הטוויטר שלו המלצה לא להקים מדורות. ראש הממשלה אף הגדיל לעשות והמליץ לערוך מנגל צמחוני. הפוסט מציג סרטון בו נראה נתניהו מבקש זאת בכבודו ובעצמו. הפוסט זכה לעשרות אלפי צפיות, ומאות לייקים, שיתופים ותגובות.

הפוסט בטוויטר:
אל תדליקו מדורות. יהיו הזדמנויות אחרות. אבל אם אתם חייבים אז מקסימום תעשו מנגל בבית, אפשר גם צמחוני.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS