טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מחקר: תזונה טבעונית משפרת את פריון העבודה

צוות טבעוניוז 11.4.2018

מחקר: תזונה טבעונית משפרת את פריון העבודה
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

מחקר חדש מגלה, כי תזונה טבעונית מאוזנת טובה לבריאות, משפרת את פריון העבודה ומפחיתה היעדרויות מסיבות בריאותיות.

המחקר נערך על ידי ארגון 'ועדת הרופאים לרפואה אחראית' (PCRM) על עובדי חברת הביטוח של עובדי ממשלה בארצות הברית (GEICO), והתמקד במשתתפים עם סוכרת סוג 2 ומדד מסת גוף של 25 ומעלה. המחקר נחלק לשני חלקים:

בחלק הראשון, שנמשך 22 שבועות, העובדים קבלו במהלך העבודה מזון צמחי דל שומן כמו חומוס, ירקות, סלטים ירוקים ותבשילי צ'ילי טבעוניים, וקיבלו עזרה בהכנת ארוחות דומות בבית. בסוף התקופה גילו החוקרים, כי כל אחד מהעובדים הוריד 5 קילוגרמים ממשקלו בממוצע ונעדר מהעבודה מספר ימים פחות מהרגיל. שניים מהעובדים אף הורידו 18 קילו כל אחד.

החלק השני נמשך 18 שבועות ובדק 300 עובדים ממשרדים שונים מרחבי ארצות הברית. החלק השני היה דומה לראשון אך התמקד בתזונה עשירה בדגנים מלאים, קטניות, ירקות, סיבים ופירות. בסוף התקופה העובדים הורידו 4.5 קילו בממוצע, רמת הכולסטרול בדמם ירדה, הסוכר בדמם התייצב, והם דיווחו על ירידה בעצבנות, בדיכאון ובעייפות.

המחקר נוהל על ידי מייסד PCRM, ניל ברנרד, שאמר: "למקרה שאתם תוהים אם זה יעבוד גם בשבילכם, התשובה היא 'כן'. הגישה התזונתית שמפחיתה את הסיכון להשמנה, מחלות לב וסוכרת, ומשפרת את מצב הרוח הכללי, יכולה להניב רווחים גדולים גם למעסיק שלכם."

ברנרד סיפר, כי בעקבות מחקר קודם שנערך על עובדי GEICO שנמשך שנתיים, עובדים רבים שמרו על תזונה טבעונית לאורך זמן ממושך. בהקשר הזה הוא אמר: "ירידה במשקל נותנת תחושה של כוח והישגיות. אתם יכולים לשפר את החיים שלכם וגם את בריאות החברה."

בארצות הברית, הוצאות בריאות עקב תזונה לקויה עלולות להגיע ליותר מ-1,400 דולר בשנה לאדם. לכן, מעסיקים רבים נותנים לעובדיהם תמריצים לשמור על הבריאות, ובראש ובראשונה לשמור על תזונה בריאה. מתן ארוחות בריאות בחינם זוהי השקעה רווחית. מספר הולך וגדל של חברות, ביניהן מיקרוסופט וגוגל, שוכרות מומחים לתזונה שיבטיחו שהעובדים ישמרו על תזונה בריאה, בחינם או לא.

לכתבה המלאה:
Employers get serious about feeding workers healthier food

לקריאה נוספת:
מדענים: עולם טבעוני יהיה בריא יותר, קר יותר ועשיר יותר
מחקר: טבעונות יכולה לחסוך לבריטניה עד כ-7.5 מיליארד לירות



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS