טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מימונה טבעונית - שפע שלא היכרתם

צוות טבעוניוז 9.4.2018

בהמשך לכתבה מהשבוע שעבר, בה נתנו לכם הצצה אל שולחן ליל הסדר של טבעונים, אנו מציגים בפניכם היום שולחנות מימונה טבעונית.

מפתיע או לא, ישנם טבעונים שחוגגים מימונה, והמימונה שלהם חגיגית, שמחה ושופעת - ולא הייתה מביישת אף מרוקאי גאה. אז לכבוד כל מי שטרם הזדמן לו להיות נוכח באירוע מימונה טבעונית, צוות טבעוניוז פותח בפניכם את הדלת אל העולם הקסום הזה:

שתי התמונות הבאות הן משולחנם של יעקב וסילביה אלמליח מהיישוב כפר יונה. ההורים לא טבעונים אך לבקשת בתם העוגיות היו טבעוניות. במקום הדבש וחמאה בהם מקובל להשתמש במופלטה ניתן לשים חמאה ודבש טבעוניים שניתן לרכוש בחנויות רבות. העוגיות מורכבות משקדים ושאר אגוזים, פיצוחים, קוקוס, היה שימוש בסילאן להפחתת השימוש בסוכר לבן. האורחים ברובם לא טבעונים אבל נהנו מאד:

משולחנם של יעקב וסילביה אלמליח מהיישוב כפר יונה

משולחנם של יעקב וסילביה אלמליח מהיישוב כפר יונה

העוגיות המופלאות הבאות הן פרי עבודתה של בת עמי בוזגלו מבאר שבע, אשר עורכת מימונה טבעונית זו השנה החמישית. רוב האורחים אוכלי-כל, שבהתחלה היו מופתעים מאיכות העוגיות הטבעוניות:

עוגיות של בת עמי בוזגלו מבאר שבע

המימונה הטבעונית המפנקת של הגר ויניקוב בן חמו כללה כנאפה על פי מתכונה של אורי שביט, חתוכיות פילו חמאת בוטנים ומאכלים לא-מתוקים: "פטה שעועית" סינייה, כרובית ממולאת, "קבב" קינמון, כיסונים, סלטים וסלט מיונז עם טופו קדיתא. הגר מודה לכל מי שנתן לה השראה ברשת מבלי שיידע:

מימונה טבעונית מפנקת של הגר ויניקוב בן חמו

קובי בן מאיר אירח בביתו במנהטן מימונה טבעונית. הוא וחברה הכינו את כל המטעמים:

מימונה טבעונית של קובי בן מאיר, מנהטן

מימונה טבעונית של קובי בן מאיר, מנהטן

מימונה טבעונית בביתה של אסנת גז מרמת גן:

מימונה טבעונית בביתה של אסנת גז מרמת גן

טלי גאון ואיילת איילון ערכו מימונה טבעונית במסעדת 'קאמלה' ביישוב קציר. את מורשת המימונה קיבלה גאון מהוריה, עליזה ויעקב בכרך. גאון עברה לטבעונות לפני כמעט שנה, ויחד עם איילון, הבעלים של 'קאמלה', החליטה לערוך מימונה טבעונית במסעדה. באירוע השתתפו כמאתיים איש, שבבסיסם קהילה של טבעונים מהיישוב שנפגשים אחת לחודש בימי שישי.

טלי גאון היא חובבת מנדלות, דבר שניתן לראות על הכיבוד שהכינה. היא דאגה לקערה עם סמלי החג, למוסיקה ולאווירה שמחה. החמאה הוחלפה בשמן, והיא מקפידה לא להשתמש בצבעי מאכל מלאכותיים. בעבר היא הייתה מכינה מאכלי דגים, שלא הופיעו באירוע הטבעוני, וגם לא מאכלים שמזכירים דגים:

משמאל למעלה: טלי גאון, איילת איילון. מימין למעלה עליזה ויעקב בכרך
משמאל למעלה: טלי גאון, איילת איילון. מימין למעלה עליזה ויעקב בכרך.

קערת החג בצורת מנדלת שפע ופריון
קערת החג בצורת מנדלת שפע ופריון. במרכזה אננס וסביבו קמח ומטבעות כסף 7 תרמילי פול ירוקים, 7 חמישיות של שיבולים, עלי גפן, תותים וחרציות אביביות. רואים בתמונה גם את הלאבנה מחלב שקדים שמורחים על המופלטות עם ריבות או עם פסטו כוסברה ולימונים כבושים שהכינה טלי גאון, ורואים גם את קערת היוגורט מחלב שקדים שמוזגים על הקוסקוס ועליו שמים ריבות. למאכל המסורתי הזה קוראים "טעם בשמן ולבן". את היוגורט והלאבנה המעולים הכינה חלי חסין מפרדס חנה. האורחים ליקקו את האצבעות והכל חוסל.

המופלטות והפטיפורים
המופלטות והפטיפורים העשויים מקוקוס שקדים ואגוזים טחונים עם תוספות שונות לצבע וטעם. נענע לירוק, פירות יער חמוציות ותותים לאדום וקרם קאשיו ללבן. את התערובת ממלאים בתוך תמרים ומשמשים וגם מגלגלים לכדורים במנג'טים.

טלי גאון, איילת איילון
טלי גאון, איילת איילון

טלי גאון עם חברת הכנסת יעל כהן-פארן
טלי גאון עם חברת הכנסת יעל כהן-פארן, שהשתתפה באירוע.




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS