טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סרטן המעי הגס: המחלה שנדדה לצעירים

צוות טבעוניוז 19.3.2018

סרטן המעי הגס: המחלה שנדדה לצעירים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

אתר החדשות ynet מדווח, כי בשנים האחרונות, סרטן המעי הגס היא מחלה שתוקפת בני אדם בגילאים צעירים יותר ויותר.

האתר מציין, כי מכיוון ששכיחות המחלה היא נמוכה בקרב צעירים, הם אינם נשלחים לביצוע בדיקות לגילוי המחלה, גם כשהם פונים לרופאים עם תסמינים שלה. על פי נתוני משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2015 אובחנו 3,016 מתושבי ישראל כחולים בסרטן המעי הגס והחלחולת, כאשר שיעורי התחלואה והתמותה ממנה עולים מאוד החל מגיל 60, ומגיעים לשיא אצל בני 75 ומעלה.

על פי ynet, במדינות מערביות מובילות התפרסמו בשנים האחרונות מחקרים שמצביעים על עלייה דרמטית בשכיחות סרטן המעי הגס בין הצעירים. בארצות הברית מדדו עלייה של 1.6% בכל שנה בעשר השנים האחרונות לעומת ירידה בשכיחות המחלה אצל בני 50 ומעלה. דווקא בקרב אלו שנולדו אחרי שנת 1990 מסתמנת עלייה לא מוסברת בשכיחות המחלה. באוסטרליה וגם בניו זילנד דיווחו על 7.5% צעירים מכלל החולים.

עוד מוסיף האתר, כי לא רק הגיל מהווה גורם סיכון לחלות בסרטן המעי הגס. גם השמנת יתר וחוסר פעילות גופנית הם גורמי סיכון. מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר לסרטן לאורך כל מערכת העיכול. גם צריכת כמויות גדולות של בשר אדום גורמת לשחרור חומרים מסרטנים למערכת העיכול. אכילת בשר מעובד ומשומר כמו נקניקים ונקניקיות גם כן מגדילה את הסיכון.

אתר ynet מפרט על מספר מקרים בהם צעירים בישראל ניגשו לרופא עם תסמינים למחלת סרטן המעי הגס אך לא נשלחו לבדיקות המתאימות בזמן, וטופלו במחלה רק כשהיה מאוחר מדי. האתר ממליץ לאנשים בכל הגילאים לעבור בדיקת קולונוסקופיה על מנת לאבחן את הסיכון למחלה, במיוחד כאשר מופיעים תסמינים כגון שינויים בהרגלי ההפרשות, הימצאות של דם טרי בצואה ושילוב של תסמינים נוספים כגון חולשה מתמשכת, ירידה מהירה במשקל וכאבי בטן ממושכים.

לכתבה המלאה:
הסרטן שנדד לצעירים והדרך היעילה לאבחן אותו

בהקשר של אבחון מוקדם של סרטן המעי הגס ודרכי מניעה, ממליצה האגודה למלחמה בסרטן להרבות באכילת ירקות ופירות טריים, דגנים מלאים וקטניות ולהפחית צריכת בשר אדום.

צוות טבעוניוז ממליץ, בנוסף להמלצות של ynet והאגודה למלחמה בסרטן, לאמץ אורח חיים בריא על מנת להקטין את הסיכון ללקות במחלה, ובכלל זה להימנע מעישון, לעשות פעילות גופנית ולהימנע מכל סוגי הבשר והמוצרים מן החי. ניתן להתייעץ עם גורמים מקצועיים המפורטים בכתבה איך לעבור לטבעונות ולהישאר בחיים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS