טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הארץ: משרד החקלאות מעניק כסף למגדלי בקר וצאן על מנת שיצודו זאבים

צוות טבעוניוז 13.3.2018

הארץ: משרד החקלאות מעניק כסף למגדלי בקר וצאן על מנת שיצודו זאבים
(אילוסטרציה. מקור: Pixabay)

אתר האינטרנט של עיתון 'הארץ' מדווח, כי משרד החקלאות ופיתוח הכפר מציע למגדלי בקר וצאן 2,000 שקלים עבור ציד זאב בוגר ו-500 שקלים עבור גור.

העילה למענקים הוא מניעת טריפות. מדיניות זו היא בתיאום והסכמת רשות הטבע והגנים. מומחים לבעלי חיים מזהירים כי מדובר בצעד שעלול לסכן את אוכלוסיית הזאבים במדינה. 'הארץ' מציין, כי על פי משרד החקלאות, רעייה של בקר וצאן היא אמצעי לשימור שטחים פתוחים ולכן יש הצדקה לתת לה תמיכה כספית. התמיכה נועדה גם לסייע בתשתית הנחוצה לקיום עדרי הצאן והבקר וגם למניעת נזקים כמו טריפות.

מטעם רשות הטבע והגנים נמסר ל-'הארץ' כי ההיתר לירי בזאבים על ידי חקלאים איננו חדש, מספר הזאבים שנורים מדי שנה הולך ופוחת וכי ירי מבוקר בזאבים עדיף על הרעלה. ד"ר עמית דולב, אקולוג מחוז צפון של רשות הטבע והגנים, מדגיש, כי "אף חקלאי לא עושה את זה בשביל להרוויח כסף" - הצהרה תמוהה לאור העובדה שהבקר והצאן הם מקור ההכנסה של החקלאים, וכמו כן - המענקים מהווים הכנסה נוספת.

פרופסור אלי גפן, אקולוג מאוניברסיטת תל אביב, שחקר במהלך השנים זאבים ובעלי חיים נוספים ממשפחת הכלביים, טען: "הרעיון של מתן פרס כספי עבור ירי בזאבים הוא מסוכן. זה יכול להביא גם לירי שהוא לא הכרחי כדי למנוע טריפות. כל הטיפול בנושא צריך להיות במסגרת מדיניות מוסדרת של רשות הטבע והגנים ולא באמצעות משרד החקלאות".

ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר בתגובה: "מדובר בנוהל המופעל שנים ארוכות ותפקידו להגן על בעלי החיים במרעה מפני טריפות זאבים. כיוון שהירי המתבצע בפועל הינו מזערי, ונעשה רק בהיתר מרשות הטבע והגנים, לא נשקפת סכנה לאוכלוסיית הזאבים. בנוסף, התמיכה ניתנת רק בכפוף לאישור ציד מורשה בשטח מורשה על ידי רשות הטבע והגנים".

ראוי לציין, כי מעבר לטבעונות מייתר את הצורך ברעיית בעלי חיים ולכן מייתר גם את הצורך להרג זאבים למטרת מניעת טריפות. על השטחים הפתוחים ניתן לשמור גם באמצעים אחרים. אין שום סיבה שהממשלה תתמוך בתעשייה שפוגעת בבעלי חיים, בבריאות האדם ובאיכות הסביבה.

לכתבה המלאה:
המדינה מציעה מענק כספי למגדלי בקר וצאן שיירו בזאבים כדי למנוע טריפות

המסמך של משרד החקלאות:
תמיכה בשטחים פתוחים באמצעות רעיית בעלי חיים - קריטריונים ונהלי הגשת בקשות לשנת 2018



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS