טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

האם ניתן לתקן לב שבור?

צוות טבעוניוז 4.3.2018

האם ניתן לתקן לב שבור?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, למזלם. מקור: Pixabay

ביום חמישי הבא, ה-15.3, מתוכננת להתקיים בבית הספר עירוני ה' בחיפה פעילות תחת הכותרת 'האם ניתן לתקן לב שבור?', שתכלול נתיחת לבבות של חזירים.

האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים פרסמה בסוף השבוע האחרון בדף הפייסבוק שלה בקשה מהציבור לשלוח מיילים לבית הספר ולבקש לבטל את הפעילות. האגודה פרסמה את כתובת הדואר האלקטרוני של בית הספר, את מספר הטלפון שלו וקישור לטופס יצירת קשר באתר האינטרנט של בית הספר. לטענת האגודה, לימוד זה דבר חשוב, חינוך יכול להיות מעולה, אבל נתיחות ראווה כאלו מלמדות ומחנכות בעיקר דבר אחד, שבעלי חיים הם כלים, וניתן לעשות בהם ככל העולה על הדעת.

בנוסח המוצע למכתב לבית הספר נכתב: "לפעולה מזעזעת זו אין שום ערך חינוכי חיובי. הדבר העיקרי שנלמד ממנה הוא שבעלי חיים בכלל וחזירים בפרט הם יצורים זניחים, בהם ניתן לפגוע כדי לספק סקרנות. מסר איום שכזה לא צריך להיות מקודם על ידי שום מוסד חינוך! ניתן לצפות בתיעודי וידאו של נתיחות לב אנושי על מנת להכיר את האיבר החשוב הזה. חזירים - יצורים כה חכמים ורגישים, לא צריכים למות ולהפוך להיות סמל לזילות בחיים בשביל שום דבר, ובטח שלא בשביל אירוע חינוכי. אתם עתידים לפגוע בשני סוגי לבבות, בזה של החזירים ובזה של התלמידים, שייאטמו מול חשיבות חייהם של בעלי החיים."

בפרסום נכתב, כי האגודה מתכננת צעדים נוספים נגד בית הספר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "רווחת בעלי החיים חשובה ויקרה לנו כמערכת חינוך, ועל כן אנו נוקטים במדיניות ברורה, שאין לנתח או להרוג בעלי חיים. מדיניות זו עוגנה בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך, בו צוין: 'אסור בהחלט לנתח ולהרוג בעלי חיים או לערוך בהם ניסויים שיש בהם התערבות פולשנית מכל סוג שהוא. ככלל, למידה אפקטיבית יכולה להתרחש בלי לערוך ניסויים בבעלי חיים'. לאור מדיניות זו, אנו חוקרים רק איברים של בעלי חיים שנרכשו מחנויות."

ראוי לציין, שגם איברים של בעלי חיים שנרכשו מחנויות היו מחוברים פעם לבעלי חיים שנשמו וליבם פעם, ושרכישות אלו הן הגורם להמשך ניצולם והריגתם של בעלי החיים נוספים. מכאן, שמדיניות משרד החינוך איננה מיושמת כראוי.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS