טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

וואלה על אופירה וברקוביץ: עליונות מצידה של טל גלבוע

דודי שטרן 18.2.2018

וואלה על אופירה וברקוביץ: עליונות מצידה של טל גלבוע
(צילום מסך מתוך שידורי ערוץ קשת 12)

שחר קורן קוטל באתר החדשות וואלה את אופירה וברקוביץ' בעקבות תכניתם בערוץ קשת 12, בה הם אירחו את טל גלבוע.

התכנית, ששודרה שלשום (יום שישי), הפכה לשיחת היום בקרב רבים, טבעונים ולא-טבעונים כאחד. היא התקיימה על רקע דבריו של אייל ברקוביץ' שפורסמו בשבוע שעבר במוסף '7 לילות' של 'ידיעות אחרונות', כי בנעוריו היה זורק אפרוחים פגומים מתעשיית הפטם למאוורר במקום להטביע אותם, על מנת להפחית את סבלם. ייאמר לזכותו כי הוא הביע בכך רגישות מסוימת כלפי בעלי החיים, אך בתכנית הטלוויזיה הוא נשמע אחרת.

ברקוביץ' הביע חוסר סבלנות כלפי גלבוע, וההצדקה היחידה שלו לאכילת בשר הייתה 'טעים לי'. בתכנית נאמר גם כי טל גלבוע נמצאת לבד במערכה - טענה שהיא בהחלט לא נכונה, בהתבסס על המספר העצום של פעילים וארגונים שפועלים לקידום טבעונות בארץ ובעולם. ברקוביץ' ניסה גם להפריך את טענותיה של גלבוע לגבי הנזקים הבריאותיים של מוצרים מן החי. "אני יכול להביא לך רשימה של מאה אנשים שאם הם לא אוכלים בשר זה עושה להם רע", הוא טען, אמירה בהחלט לא מדעית, זאת מול הגיבוי המדעי החזק מצד מצודדי הטבעונות.

מחבר הכתבה, שחר קורן, כתב: "הדיון היה עצוב ולא רק בגלל העוול האיום שנעשה לבעלי החיים, דווקא פערי הרמות השכליות העצומים בין גלבוע לברקו היו קשים לצפייה כמו סרטון על שחיטה כשרה. איך אפשר לדבר מוסר, ערכים וצדק עם אדם שכל מה שיש לו לומר הוא 'אבל טעים לי'". עוד הוסיף המחבר, כי "דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה (מטל גלבוע), וזה היכרות עם החומר... קיוויתי שלפחות אחד מהמנחים קרא קצת כהכנה לריאיון, אבל מסתבר שרצתי קדימה".

בתגובה להופעת הכתבה באתר וואלה, כתבה טל גלבוע בפרופיל הפייסבוק שלה: "כמי שאין לה טלוויזיה אני מכינה שיעורי בית לפני כל ראיון. בחיים שלי לא שמעתי כל כך הרבה אזהרות כמו לפני הראיון הזה. הסכמתי להגיע רק כי הצלחתי להגיע להסכם, הם משתתפים בסרטון שלנו, אני 'אספק את הסחורה'. רק שם הבנתי כמה אנשים מפחדים מהם, אייל אשכרה מקבל הודעות ממקורבים למרואיינים שיהיה סבבה איתם. אני שמחה ש'הוכרחתי' לראיון הזה, זה גרם לי להתגבר על החשש של עצמי."


טל גלבוע בראיון הערב בתכנית אופירה וברקוביץ' - פוסט בדף הפייסבוק של החזית לשחרור בעלי חיים

לכתבה המלאה באתר וואלה:
אופירה וברקוביץ': פערי הרמות השכליות בין המגישים לאורחים קשים לצפייה

לקריאה נוספת:
האקדמיה לתזונה נותנת אור ירוק לטבעונות

עדכון:

גם יקי שגיא התייחס לתכנית של אופירה וברקוביץ' בבלוג שלו באתר 'הארץ'. שגיא כתב, שאם עד שלשום צופי התכנית היו יכולים לצפות בהתנהגותו הבזויה של ברקוביץ' ולומר לעצמם שהם לא כמוהו, עליהם להודות במקרה הזה שהם כן כמוהו.

לטור המלא:
מה קורה כשהצופה המוסרי מגלה שהוא אייל ברקוביץ'?



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS